Kalpte Ağrı ve Sıkışma.. (Yemek)

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve ATICI tarafından 4 Şubat 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. ATICI
    Offline

    ATICI Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2012
    Mesajlar:
    96
    Beğenileri:
    51
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Kahramanmaraş
    Merhaba arkadaşlar spora başlayalı 1 ay oldu ve arada bir çektiğim(iki güne bir veya aralıksız günler yemekten sonra) kalbim de bir ağrı ve sıkışma hissediyorum, önceden böyle şikayetlerim yoktu, kilo problemim olduğu için kendimi zorlayıp fazla yemeye çalışıyorum mesela biraz önce 2 tıka basa dolu tabak peynirli makarna yedim, antrenmandan 2 saat öncesi karbonhidrat yüklemesini yaptım vucuda. Fakat genel olarak böyle bir ağrı çekiyorum çok yediğimde kalbimde, antrenmanda böyle birşey hissetmedim yada antrenmanın etkisiyle hissetmedim o kadar ağır idmanlar girsemde.. Biraz araştırdım ama pek birşey bulamadım. Acaba böyle bir şeyin neyden kaynaklandığını bilen arkadaşlarımız var mı? Ciddi birşey olduğunu düşünmüyorum ama iyice gıcık almaya başladım o yüzden sormak istedim. Cevaplarınızı bekliyorum saygılar.

    Not : (Antrenmanlar Flexor Hocamızın verdiği spor salonunda ilk ay antrenmanı,
    Boy : 173
    Kilo : 58)
     
  2. mr_dblue
    Offline

    mr_dblue Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.131
    Beğenileri:
    1.363
    Ödül Puanları:
    123
    Mide ağrısı bazen kalbinizi aklınıza getirebiliyor.Sıklıkla karıştırılır.
    Ancak yine de uzman bir doktora görünmenizde tabiki fayda var.

    Geçmiş olsun.....
     
    ATICI bunu beğendi.
  3. Sainted
    Offline

    Sainted Üye

    Katılım:
    4 Nisan 2012
    Mesajlar:
    301
    Beğenileri:
    118
    Ödül Puanları:
    53
    mr_dblue haklı olabilir bende zamanında yaşadım özellikle gazınız varsa kalbe baskı yapıyor 2-3 kere bu şikayetle doktora gittim fakat sonuç hep aynıdır midedeki gaz yukarıya baskı yapıyor ve bunu kalp ağrısı olarak algılıyoruz...

    Doktora görün, olmadı metsil gaz giderici var deneyebilirsin geçiyorsa gazdan kaynaklı sıkıştırmalar olabilir.
     
    ATICI bunu beğendi.
  4. NESTOR
    Offline

    NESTOR Üye

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesajlar:
    288
    Beğenileri:
    178
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    dünya
    evet kalp ile ilgisi olmayabilir ama burda kesin tanı konamaz buradaki tavsiyelerlede hareket edilemez, önce biraz kendi bünyenizi dinleyin bakalım, tam olarak nezamanlar nasıl ne şekilde ağrı oluyor,
    eğer kalp ağrısı diye düşündüğünüz ağrı hareket ettikçe artıyor ise hareketi o an bırakıp en kısa sürede doktora görünün, ama yok sadece yemekten sonra ağrı olıyor diyorsanız, tabiki bu yine kalp ile ilintili olabilmekle beraber midenizdeki bi ağrı kalp ağrısı gibi hissediliyorda olabilirsiniz, muhtemelende böyledir

    yemek yedikten sonra aşırı uyku yada tansiyonda bi oynama oluyor mu yahut ter boşalması vs, uyku neysede ter boşalması önemli,

    gaz olduğunda gaz yanlara doğruysa çoğu zaman böbrek ağrısı gibi hissedilir bi çok sporcuda aha böbrekler gitti diye korkar :) bunun gibi basit bişey olabilir.

    içinizin rahat etmesi bakımından bi doktora görünmenizde fayda olabilir.
     
    ATICI bunu beğendi.
  5. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    * Beslenmeni güne yayarak yesen daha iyi olur senin için.

    * Porsiyonlarını merak ettim. Çünkü sanki bana da mide zorlanması gibi geldi. Yediğin porsiyonları merak ettim cidden. örnek bi foto çekip göndersene burada.
     
    ATICI bunu beğendi.
  6. Ferhat_V
    Offline

    Ferhat_V Üye

    Katılım:
    26 Kasım 2010
    Mesajlar:
    145
    Beğenileri:
    81
    Ödül Puanları:
    38
    Yer:
    istanbul
    yemeği yavaş ye ve porsiyonları çok abartma..hızlı yediğim zaman bendede oluyor..
     
    ATICI bunu beğendi.
  7. ATICI
    Offline

    ATICI Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2012
    Mesajlar:
    96
    Beğenileri:
    51
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Kahramanmaraş
    http://c1302.hizliresim.com/16/4/js629.jpg

    Öncelikle cevap vererek ilgi ve alakanıza teşekkür ediyorum arkadaşlar,
    Mesela böyle bir yemek, benim midem bayağı küçük arkadaşlar o yüzden kendimi zorluyorum 1 aydır, takdir edersiniz ki yemek yeme alışkanlığı edinmeye çalışıyorum. Günde 5 oğünden fazla yapıyorum, bir buçuk saatte bir mideye kaliteli bir besin sokmaya çalışıyorum ama ana öğünler yiyebildiğim kadar yiyiorum. Ağrı böyle tam sol göğüsümün üzerinden geliyor, pump etkisi gibi değil yani acayip bir sıkışma, sanki birşey batıyor. Doktora görünmeyi düşünüyorum ama en azından içimi rahatlatmak amacı ile sormak istedim. Belki de dediğiniz gibi mide kalbe vuruyor olabilir. Saygılar.
     
  8. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0

    mesela orada makarna bir öğüne göre oldukça fazla gibi. 400-500 gram civarı gelir herhalde fotodan görüldüğü kadarıyla.

    Tüm öğünlerin bu şekildeyse, günde 5-6 öğüne bölsen de bazı öğünler gereğinden fazla yiyorsun gibi. Porsiyonlarını biraz küçült. Sorun hala devam ederse doktora git.
     
    ATICI bunu beğendi.
  9. boksbody
    Online

    boksbody MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesajlar:
    4.311
    Beğenileri:
    2.753
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    *doktora görünmelisin o daha iyisini bilir
    ancak tahmini konuşacak olursam
    -midende (sen farkına varmasanda) gaz olabilir ve bu kalbi sıkıştırır(çoğu ağrının sebebi budur)
    -kalp aşırı zorlanmıştır (aşırı yemek stress uykusuzluk çok yanlış antreman beslenme vb)
    -başka bi organın ağrısını kalp ağrısı zannedebilirsiniz
    -kas ağrısı olabilir kalp ağrısıyla karıştırılabilir
    -sinir ağrısı olabilir
    -kalbin ani büyümr küçülmelere tepki veriyor olabilir
    -aklıma gelmeyen bi çok sebep olabilir

    bide şunlara dikkat et
    -aşırı yemek yeme, aç kalma
    antremana en az 2 saat kala yemek yeme antremandan en geç 1 saat sonra yemek masasına otur ve çok yeme çok içme
    -antreman sırasında çok abartılı yeme/içme
    -yemekten ve spordan sonra çok soğuk veya çok sıcak duş alma
    -iyice kalp ritmini arttırıp antreman yapılabilir seviyeye çıkmadanyani ısınmadan asla antreman yapma
     
    ATICI bunu beğendi.
  10. ATICI
    Offline

    ATICI Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2012
    Mesajlar:
    96
    Beğenileri:
    51
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Kahramanmaraş
    Hepinize tek tek teşekkür ederim arkadaşlar uyarılarınızı dikkate alacağım ve doktora görüneceğim en kısa zamanda hayırlısıyla.. Saygılar.
     

Sayfayı Paylaş