Kalori açığı daha fazla veremezmiyiz?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve feritferitxd tarafından 19 Haziran 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. feritferitxd
    Offline

    feritferitxd Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    23
    Ödül Puanları:
    28
    Merhaba, okuduklarıma göre 500-600 kalori açığından fazla vermek kas kaybına sebep oluyormuş. Şuanda 88 kiloyum yaz sonuna kadar diyette kalmayı ve %8 yağ oranı ile kışa başlamayı düşünüyorum . ( şuanda %10,11) Günlük 2000 kalori alıyorum, gün içinde hareketsizim 1.5,2 saat spora gidiyorum haftada 6 gün. Ketojenik diyetteyim ve hesaplamalara göre bu şekilde ayda 2 kilo verebiliyorum.Fakat bu rakam benim için az, seneye 90 kiloya çıkabilmek için 79-80 kiloya düşmem gerek , bu kaloriyi biraz daha azaltırsam yağdan gitmezmi ? Birşey daha sormak istiyorum, ketojenik diyet hızlı yağ yakımı için diyordu bir videosunda kenzo, fakat ne kadar yağ yaktığımız kalori açığı ile ilgili değilmi? 500 kalori açık olan normal diyettede, ketojenik diyettede 500 kalorilik yağ yanmıyormu ?
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Ketojenik diyet daha hızlı yağ yaktırmaz, kalori açığı ne kadarsa o kadar yağ yakımı olur.

    Ne kadar kalori açığı verebileceğin yağ oranına bağlı. Bunun kesin bir formülü yok ama %25 yağ oranında örneğin 1000 kalori açığı bile güvenli olabilir ama %15 yağ oranında 500-600 kalori açığı vermek daha güvenli olur. Ne kadar yağ oranı yüksekse vücut kalori açığını yağdan tamamlamaya o kadar açık olur, yağ oranı düştükçe kas kaybetme riski artar. Eğer yağ oranın gerçekten %10-11'se ayda 2 kilodan fazla vermeye çalışman büyük ihtimalle kas kaybıyla sonuçlanır. Ama gerçekten %10'san ve yarışmaya falan hazırlanmıyorsan bulka girmek için daha fazla düşmeni gerektirecek bir sebep yok. %10-12 yağ oranı bulk için gayet yeterlidir.
     
    Bekci bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş