Kakao - vücut geliştirme

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve ahmetkb tarafından 25 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. ahmetkb
    Offline

    ahmetkb Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2009
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    8
    Bir dergide protein tozuna ıdmandan once ve sonra ıkı çay kaşığı kako ılave edılmesı tavsıye edılmıs. Nitrik oksit etkisiyle damarlar dahada genıslıyor ve bu sayede kaslar daha ıyı beslenıyormus . Protein tozuna Kakao ilave etmek sindirimi uzatır mı?. idmandan 30 -45 dk once ve ındandan hemen sonra Optmum whey + Tri Kreatin malat +su ve kako ilave olucak. forumda arama yaptım bu konuda bırsey bulamadım. Teşekkurler.
     
  2. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest


    Bir başlıkta kakao hakkında konuşulmuş.

    Başlığın ismini değiştiriyorum.Böylece sizin sorularınız ve genel kakao - vücut geliştirme ilişkisi üstüne konuşulabilir.
     
  3. ahmetkb
    Offline

    ahmetkb Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2009
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    8
    Kakao Ekstraktı

    Sporcuların kakao tüketip kilo alma korkusunu anlayabiliriz. Fakat bu korkulacak gibi değildir. Kaliforniya Üniversitesinin yaptığı bilimsel araştırmada Kakao içerisinde yer alan Epikateçin(Epicatechin) ve Kateçin(Catechin) maddelerinin kanda N.O seviyelerini artırdığı tespit edildi. Bilim adamları bunun direk olmasada etken bir madde olduklarını ve ne kadar fazla kakao ekstraktı alınırsa, o kadar fçok N.O seviyesi yükseleceği bildirildi. Uzmanlar, 400mg kakao ekstraktını önermektedirler. Ortalama olarak 20-25gram Kakao tozu yapar. İdman öncesi ve idman sonrası alınacak olan kakao tozu süt ile beraber alınmamalıdır.



    Nitrik Oksit ürünlerinin antrenmanlarda faydası nedir?

    Faydasını maddeler halinde sıralayalım.

    Dinlenme süresini kısaltır: İdman öncesi ve idman sonrası alacağınız N.O artırıcı maddelerle kan akışını kaslara direk yönelteceksiniz. Akan her kan içerisinde aldığınız etken gıda maddelerinin direk ulaşımı sayesinde kasların kısa sürede dinlenmesi ve bir sonraki idmana rahat ve formda girmesi sağlanacaktır. Sıkı ve ağır çalışan sporcular için iyi bir alternatif olacaktır. Sadece vücut geliştirme değil, boks, güreş, halter, yüzme, futbol gibi spor branşlarda da kullanımı söz konusudur.

    İdmanlarda yorgunluğu giderir: Bir kafein etkisi yapmamış da olsa vücut içerisinde burkucu yorgunluğu giderici etkisi kesindir. İşten idmana giden sporcular için iyi bir alternatif olabilir. En önemli faydaıs ise yüksek tekrarlarla çalışan sporcular içindir. Özellikle de diyet dönemlerinde N.O'nun faydası gereklidir. Belli bir sayıdan sonra laktat asit dengesini dengede tutmak için N.O artırıcı ürünler size fayda getirecektir. Çok çabuk yorulmanızı ve idman sonrası kasların yorgunluktan gelişememe gibi durumlarını minimize edecektir.

    Dayanıklılığı artırır: dayanıklık sporu yapan atletler(bisikletçi, koşucu, futbolcu gibi), N.O seviyesinin artmasıyla kan akış hızı ve düzenliliği sayesinde nefes, vücut, kas ve kan metabolizması çok daha parlak işleyecek ve sonucunda performansının arttığını görecektir. Son iki yıldır NBA ve bisikletçilerin N.O artırıcı ürünleri sıkı kamplarda neden kullandıklarını daha iyi anlayabilirsiniz.

    Isı kontrolünün sağlanması: Kasların gelişmesi veya performansın artması yönünde vücut ısının kontrolü ve dengede durması çok önemlidir. Sıkı idmanlarda vücut ısısını korumak için vücudumuz enerji harcar. Bu şekilde terleriz, vücuttan toksin atarız ve iç mekanizmayı sıcak tutarız. Dış tenimiz ancak soğuk kalır. N.O artırıcı ürünler kullanmakla kan akışını kaslara göndeririz. Kan dolaşımı idmanda daha aktif ve canlı gerçekleşir. Bu sayede vücut ısısı yüksek enerji harcamadan korunur. İdman sonrası kasların gelişmesi için ısının ve enerji harcamanın devam ettiğini düşünecek olursak, idman sonrası alınan N.O artırıcı ile kasların gelişmesine bu anlamda ciddi katkı yapıldığını görürüz.

    Glukoz emilimini artırır: "American Journal of Endocrinology and Metabolism" 'de yapılan bilimsel araştırma sonunda L-Arginin(N.O artırıcı) alımıyla Glukoz'un alımını hızlandırdığı ve güçlendirdiği belirtilmiştir. Kas hücreleri N.O artırıcı etken ile görevlerini hızlı gerçekleştirdiği belirtildi. Bu durum kasların enerji rezervelerini koruyan Glukoz sayesinde yağların enerjiye çevrilmesi ve kullanılması mevzusu ortaya çıkıyor. Diyette alınacak N.O artırıcı sayesinde yağ yakımının hızlanacağı uzmanlar tarafından açıklanmaktadır.

    Motivasyonu artırır: Belki birçok gıda takviyelerinin sporcu üzerinde psikolojik bir olumlu faydası ve etkisi vardır. N.O artırıcılarında sadece psikolojik getiri değil, bilakis gözle görülür ve motivasyonu iki kat artırıcı bir etkiden söz edebiliriz. Sporcular günlerdir ve haftaşlardır idman sonucunda gıda takviyelerinden faydalar görebilmekte veya hissedebilmektedir. N.O takviyesinde fayda, hemen idman'da gerçekleşir. hem ruhen hissedersiniz hemde idmanda gözle görülür bir fayda ortaya çıkar. Kaslarını geliştirmek isteyen sporcular, bir pazu çalışması sonrasında ayna karşısında kaslarının genişlediğini ve damarlarının kalınlaştığını görmeyi arzu eder. Göğüs veya bacak idmanlarında da bu arzulanan ve hayal edilen görüntünün gelmesini istersiniz. İşte N.O almakla idmanda bu bahsettiğimiz hayalinize kavuşuyorsunuz. Bu belki hemen kalıcı görüntü olmayacaktır ama sizi idmanda motive etmede birebirdir.

    kaynak: http://www.***************/gida-tak...oksit-no-nitric-oxide-arginin-supplement.html
     
  4. Dexter_Morgan
    Offline

    Dexter_Morgan Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.224
    Beğenileri:
    663
    Ödül Puanları:
    123
    Saf kakao yağlı bir besin olduğu için sindirimi uzatacaktır. Genellikle antrenman öncesi öneriliyor (Saf kakao) ve dediğin gibi birçok faydası var nox etkisi dolaylı yoldan yaratabilir.
     
    ahmetkb bunu beğendi.
  5. mustafaytug
    Offline

    mustafaytug Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2012
    Mesajlar:
    59
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    18
    mutluluk verdiği için acaba büyüme hormonuda salgılayabilirmi ? çünkü mutsuz olduğunda büyüme hormonu salgılaması yavaşlıyor.
     
  6. ahmetkb
    Offline

    ahmetkb Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2009
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    8
    Evet deneyerek bu gun anladım. Her zaman idmana 30 dk kala ON whey +creatin+ su + Hydroxycut Advanced alıyordum 20 dk bısıklet sonlarında etkısını hıssetmeye baslıyordum. 2 cay kasıgı kakao koyunca daha gec basladı etkı ama sankı daha uzun surdu. Tabı bu bu gun yasadıgım kımseyıde yanıltmak ıstemem. ama artık kakao eklemıyecegım yada tek olarak 1 saat onceden alırım.Memnun kalmadım. Teşekkurler. Birde son olarak sunu eklmeke ısterım Nıtrık Oksıt etkısınde Nar suyunun tahtını kımse sallıyamamıs bugun okudugum bır yazıya gore.
     

Sayfayı Paylaş