Kafamdaki supplementler hakkındaki yanlış olgu

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve PaNTeR tarafından 25 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. PaNTeR
    Offline

    PaNTeR Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Merhabalar

    Yaklaşık 4 seneden beri süren bir spor hayatım var 3 sene bir spor salonunda çalıştım ordaki hocamız biraz eski kafalıydı ve spor salonumu değiştirdiğimde çoğu şeyi yanlış bildiğimi farkettim ve 3 senede elde edemediğim hacimi 1 senede elde ettim. tabiki supplementler hakkında kafamda oturmuş bir olgu var.

    olgu ise şu : alınan supplementler spordan 1 saat önce veya 1 saat sonrasına kadar alınmalıdır aksi taktirdirde vücut sindirip atar ve kas gruplarına faydası olmaz şeklinde bir düşüncem var. ve bu beni son aylarda sağlık yönünden çok olumsuz etkiliyor çünkü çok fazla ek besin alıyorum toplam 3 saatte vücuduma 11 tane ek besin giriyor kullandıklarım ;
    spordan 2 saat önce: gingseng / spordan 2 saat önce: d3vitamini ve kalsiyum / spordan 1 saat önce:çörek otu yağı / spora gitmeden hemen önce : protein tozu

    spor anında: b vitamini / sporun hemen ardından bcaa ve glutamin / spor sonrası 30 dk: protein tozu+kreatin / spor sonrası 1 saat omega3 / spor sonrası 1 saat: c vitamini / spor sonrası 2 saat : multi vitamin

    bu şekilde alıyorum ayriyetten her gün tavuk et veya balık yiyorum. asıl sorunum kısa bir zaman içinde bu kadar ilaç aldığımdan spor öncesi veya spor sonrası nefes darlığı veya çarpıntım oluyor.

    6 ayda bir tam kan ve biyokimya kan testleri yaptırıyorum değerlerim gayet iyi çıkıyor. asıl sorum bunların arasına ne kadar vakit bırakılmalı ve tavsiye ettiğiniz kullanım şekli var mı ? teşekkürler
     
  2. Pergamum43
    Offline

    Pergamum43 Üye

    Katılım:
    16 Mart 2014
    Mesajlar:
    67
    Beğenileri:
    25
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Sahsen ant oncesi kullandklarnı sırf whey toz+kreatin al yeter o ne okdr ya omega vitamini yatmdn once al zma etkisi gorursun . Bcaa antrenmanin 30.dksnda al protein tozu ve glutmine ant sonu al . Bu bicim daha etkli olur carpntıda azlır... :) Glutmine ytmdn oncde alblrsn bu arada ...
     
  3. Ferrocu
    Offline

    Ferrocu Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    74
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    proteini idmandan hemen önce alma.İdmandan önce alıcaksan 30 dakika kadar önce al.Ama sabah kalkar kalkmaz alman daha iyi olur idmandan önce iyi beslendiysen.Multivitamini sabah kahvaltıyla beraber al.Yada 2 ye böl birini kahvaltıda diğerinide öğle yemeğinde al.Bcaa yı idman sırasındada alabilirsin kendi kullandığn şekildede farketmez.
     
  4. PaNTeR
    Offline

    PaNTeR Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    yorumlar için çok teşekkürler ama benim asıl sorum bu mantığın doğru olup olmadığı
     
  5. Ferrocu
    Offline

    Ferrocu Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    74
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    18
    yanlışki düzelttik doğru olsa kullanımın ve mantığın doğru olsa doğru derdik.
     

Sayfayı Paylaş