"herkes için" evde egzersiz üstüne birkaç söz...

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve saciyt tarafından 12 Eylül 2006 başlatılmıştır.

  1. saciyt
    Offline

    saciyt Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Eğer belirli bir seviyede kuvvetlenmeyi hedefliyor ve gelişimi kendimiz için yeterli buluyorsak evde hatta uygun şartlara sahipsek işyerinde bile rahatlıkla egzersiz yapabiliriz.İlgilendiği sporun tekniğine ve teorisine vakıf her kişi bu sayede kendini taşıdığı her yerde antremanını icra edebilicektir.Aslolan yaptığınız antremanlarda ki samimiyetiniz ve üzerine sahip olduğunuz bilgidir.İlk bilmemiz gereken ise bedenimizin ne şartlar altında gelişim gösterdiğini bunu neden mümkün kıldığını anlamak olmalıdır. Sporun salt amacı gelişmeyi öngörmektedir.Kaslarımız ve kalbimiz yeterli ve doğru yorgunluğa ulaştığında gelişim göstermek zorunda kalıcaklardır.Bunun sebebi bedenimizin her ne şartta olursa olsun yaşamını idame ettirmek üzere kurulu bitip-tükenmek bilmeyen iradesidir. Doğru şartlar altında günbegün artan yorgunlukla devamlı süratte baskı altında kalan bedenimiz kalp,dolaşım sisteminde ve kaslarda gelişme göstererek bir üst seviyesine çıkarak bu zorlanmayı bertaraf etmek için mutlaka gelişme gösterecektir.Ama gelişimin kuvvet,güç ya da dayanıklılık yönünde olmasını mümkün kılan dışarıdan gelen uyarıcıdının biçimidir.Bütün gününü mektuplar dağıtarak geçiren bir postacıyla,hergün kazma sallamak zorunda kalan kömür işçisi tıpkı vücuduna hacim kazandırmayı gaye edinen body'ci ve uzun mesafe koşmak isteyen bir maratoncu gibi farklı uyaranlar sayesinde değişik bedensel gelişim göstericek bu işlerin altından kalkabilecek bedensel değişikliğe ulaşmak durumunda kalıcaktır.Atletizim müsabakalarında aynı saha içerisinde ki farklı branşta ki birçok sporcuyu bir ara da izlediğiniz de bu farklılığı rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz sprinterler,maratoncular,uzun atlamacılar veya gülle atıcıların kas yapıları birbirinden çok çok farklıyken aynı branşta ki sporcular ayrı ayrı milletlerden olmalarına karşın bir örnek bedene sahip oldukları fark edilebilirsiniz.Bu örneklerde olduğu gibi gelişim ona hakkını veren herkese adil davranmış,kişinin ihtiyaç duyduğu bedensel melekeleri mümkün kılmıştır. Sporun biricik mantığı da yüzlerce hatta binlerce yıl önce benzeri yaşamsal faaliyetlerin gözlemlenerek tanımlanmasından çıkarılmış ve keşfedilmiştir.Pek çok örnekle daha da kuvvetlendirerek kesinliği su götürmez bir gerçek olarak kısaca diyebiliriz ki sürekli uyaranlar sayesinde yeni şartlara uyum için aletli-aletsiz,salonda ya da evde gelişim kaçınılmaz fiziksel bir prensiptir.

    Tüm demirbaşın bedeni ve ona dayanak noktası oluşturan bir kaç eşya olduğu ev egzersizleri beklentinin(özellikle vücut geliştirme gibi alete mutlak ihtiyaç duyulan sporlar da) makul tutulduğu vakit istenen gelişime önayak olucağı muhakkaktır.Biraz yaratıcılık,mutlak azim ve samimi gayretle bedeninizde ki gelişimle hiç te azımsanmamayacak bir noktaya ulaşabilirsiniz.Ev egzersizlerini gelişimimize sonuç kılabileceğimiz gibi daha üst bir seviye beden gelişimine başlangıç veya takviye olarak uygulayabiliriz.




    ne zaman evde egzersiz yapmalıyız?

    *spor salonuna gidecek maddi güçten yoksunsak,

    *yaşadımız çevrede spor salonu yoksa ya da ihtiyaçlarımıza cevap vermiyorsa,

    *spor salonlarına gidecek vaktimiz yoksa,

    *hiç spor yapmamış olup spor salonuna başlamak için bedensel bir alt yapıya sahip olmak,spor yapmanın tekniğine ve mantığına hakim olmayı öğrenerek bir süre hazırlanmak,

    *herhangi bir nedenle salona ara vermek zorunda kaldığımızda ortaya çıkacak olan kaybı en aza indirmek,

    *salona devam ettiğimiz zaman içinde ortaya çıkan küçük boşluklarda kondisyonumuzu yitirmemek,

    *salonda yapılan antremana takviye vermek,

    *başkalarından olumsuz etkilenmeyi engellemek,

    *daha yağsız(definasyon)bir vücuda sahip olmak,

    *motivasyon kazanmayı öğrenmek için evde egzersiz yapmalıyız.



    Evde bir başına antreman yapabilmenin ilk yolu şüphesiz kendi -vücut ağırlığımızı- doğru ve etkili şekilde kullanmaktan geçicektir,bunun için herkesin bildiği ama çokta önem vermediği alet-siz antremanları gözden geçirmekte büyük fayda görüyorum-bu çalışmaları tıpkı v.g.'deki kas gelişimi prensiplerine dayanarak hareketleri;doğru-eksiksiz-belirli bir sıra-tekrar ve sürenin tatbiki ile uyguladığımızda hemen herkesin bildiğini sandığımız hareketler olmaktan çıkarabilir ve bedenimizin gelişimi için bir dsiplin altında tatbik edebilen kişinin bedeni gelişimine ve beklentilerine has bir antreman çeşidine dönüşetirebiliriz.

    evde yapılacak egzersizde tatbike yönelik faydalı ipuçları:

    *beklentilerinizi salona giden sporcularla mukayese etmeyin

    *bir müddet gelişme ya da değişime yönelik bir beklenti içinde değil,işe ya da okula gitmek gibi yapmak zorunda olduğunuz tüm işlerde ki iradenizle çalışın

    *başlangıçta ölçü ve aynalarla meşgul olmayın

    *mutlaka günlük tutun ve belli zamanlarda envanterinizi yorumlayın

    *dışarıya antreman yaptığınızı belli bir seviyeye ulaşana kadar hissettirmemeye çalışın ki sizden bir beklentiye girerek yönlendirmelerine imkan tanımayın ki bu sayade yorumlarının eksik ve yanlış olucağı için etkilenmezsiniz

    *bir başkasında ki gelişimin asla sizin için ölçü olamıyacağına mutlaka ikna olun

    *spora ayırdığınız vakit için bencil olun ve öncelik sıralamanızı antremanlara göre ayarlayın bir süre sonra yakın çevrenizin bunu kabullendiğini görüceksiniz


    *bedeninizin sizden ayrı ve size karşı bir -iç mantığı- olduğuna ve ancak birtakım yöntemler vasıtasıyla islah edilebileceğini bilin ve inanın

    *aceleci ve kolaycı olmaya karşı uzun ve zahmetli tutumu benimseyerek içselleştirmeye gayret edin,tüm sporların birgün başlayıp arzu edilen seviyede bırakılabileceğine dayalı sıradan fantazileri unutun,ömrünüz yettiği sürece yaşınıza uygun birtakım hareketlerle sürüp gideceğini baştan kabullenin

    *antremanları, başlamaya verdiğiniz karara sebep olan -neden-kadar sürdürebileceğinizi unutmayın

    *eksikleriniz için kendinize dürüst olun,kısa süreli ulaşılabilir,parçalara ayrılmış hedeflerle yola çıkın

    *pratik yanında egzersiz-beden ve beslenme ile ilgili teorinizi ihtiyacınız ölçüsünde arttırarak neyi-neden ve nasıl yaptığınızı kavrayarak kendi kendinizi mutlaka eğitin

    *beslenme-dinlenme ve alışkanlıklarınızı samimi bir gözle elden geçirin gerekirse irili-ufaklı değişikliklere gidin

    * gün içinde ki pek çok davranışımızın altında kökleri sağlam psişik alışkanlıkların yattığını bilin;bu sayede yeterli sabır ve inatlı bir süre sonra sporun da sizin için bir alışkanlık haline gelebileceğine inanın

    ...bu yazıyla ilgili tüm yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar eğer yeterliliği ve yararlılığına onay verirseniz devamını seve seve yazabilirim,saygılar...
     
  2. EyeSeeYou
    Offline

    EyeSeeYou Özel Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2005
    Mesajlar:
    509
    Beğenileri:
    242
    Ödül Puanları:
    0
    güzel ve yararlı bir yazı, teşekkür ederiz...evde egsersiz ile ilgili daha evvel yazılmış başka yazılar da olacaktı...arama yaptırıp onlardan da faydalanabilirsiniz...
     

Sayfayı Paylaş