Hayatında ilk kez spor yapan kişi (Başlangıç Programım)

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Leviathan tarafından 16 Eylül 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Leviathan
    Offline

    Leviathan Üye

    Katılım:
    13 Eylül 2011
    Mesajlar:
    62
    Beğenileri:
    29
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba Arkadşlar,
    Bu yaz tatilinde çevremden aldığım eleştiriler hatta bazen bir parça alaylar nedeniyle hayatımda ilk defa spora başlama kararı aldım ve bir spor salonuna yazıldım. Geçen seneye kadar hiç spor yapmıyor olmamama rağmen idare eder bir vücut yapım vardı fakat sanırım yaşın 30'a dayanması nedeniyle yağlanmaya başladım.
    Başlangıç programım aşağıdadır, bana verilmiş kağıdı aynen yazıyorum, zorlandıklarımı yanında parantez içinde yazacağım:

    Boy: 1.87 Kilo :87 yağ vs ölçüm kağıdımı kaybettim ama yağlı bir insanım.

    1-10 dk 6.3 km/hr yürüyüş
    2- Lat Machine (boyun arkası) 12 tekrar x 30 kg, 2 set
    3-Chest Press, 12 tekrar x 20 kg, 2 set (bunda ciddi zorlanıyorum tamamlayamıyorum)
    4-Shoulder Press 12 tekrar x 10 kg, 2 set (zorlanıyorum)
    5-Dumbells-standing curls, 12 tekrar x 6 kg 2 set
    6-Cable Jungle: close grip push down 12 tekrar x 5 kg 2 set
    7-Leg Press Selection press: 15 tekrar x 30 kg 2 set
    8- Abdominal Crunch Selection: flexions 20 tekrar 20 kg 2 set
    9- Mekik, 20 tekrar 2 set (normal halinde zorlanıyorum mekik aletiyle yapabiliyorum)
    10-Lower back bench-extensions 15 tekrar (zorlanıyorum)
    11-5.7 km/h da 30 dak yürüyüz (bana kolay geldiğinden 6.0'da 1 saat yapıyorum)

    Kendimi iyi İngilizce biliyor sandığım halde bu terimlerin bir kısmını açıkçası ben anlayamadım resimlerden anlıyorum belki teknik terim olduğundan siz uzmanlar sanırım biliyorsunuzdur.

    Bu programa gün aşırı gidiyorum (hep aynı program), şu ana kadar aksatmadan 6 kere yaptım 15 gün sonra tekrar bir program alacağım.

    Beklentim:
    Hiç değilse geçen seneki halime kavuşmak ve bunu koruyabilmek. Diğer önemli beklentim, uyandığımda yorgun uyanıyorum ve fiziksel efor gerektiren işlerde çok çabuk yoruluyorum, bu durumdan kurtulmak.

    Sorularım:
    1- Sizce bu program başlangıç için uygunmudur.
    2- Zorlandığım ve yapamadığım hareketler sonuç almamı engeller mi ? Alternatif olarak ne yapmalıyım, zamanamı bırakıyım.
    3- İşaret koymadığım hareketleri kolay yapıyorum ve bunları bir set daha yapmaya zorluyorum bir sakıncası olur mu?
    4- Kardiyoyu yazılanın 2 katı ve daha yüksek tempoda yapıyorum ama rahat yapıyorum bir sorun olur mu?

    Çok acemi olduğumdan yanlış, gereksiz ve saçma şeyler yazmış olabilirim kusura bakmayın.

    Destek olabilirseniz çok sevinirim

    Selamlar.
     
  2. pessimist_810
    Offline

    pessimist_810 Üye

    Katılım:
    28 Mart 2009
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhabalar,

    Benimde benzer konularda sıkıntılarım var burada verilecek olan cevapların faydalı olacağını düşünmüştüm,ama henüz tek bir yorum bile gelmemiş.
     

Sayfayı Paylaş