Hareketlerin setlerin tekrar sayıları hakkında bilgi verebilecek?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve nazilli9 tarafından 25 Ocak 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. nazilli9
    Offline

    nazilli9 Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Büyümek ve hacim istiyorum bu yüzden kas gruplarını düşük tekrar 6-8 yapmalısınız diyorlar arnoldun pumpıng ıron filminde kaslarda ne kadar acı hissederseniz o kadar fazla hacimlenirsiniz diyor öyle olması için de ağırlıkla en azından bi 10-12 tekrar yapınca kaslarda bi acı yanma hissi oluyor 6-8 mi yapmalıyım yoksa kaslarda yanmayı mı hissetmeliyim yada bu tekrar sayıları kas grubuna göre değişir mi ?
     
  2. SnycnYcl
    Offline

    SnycnYcl Üye

    Katılım:
    8 Aralık 2013
    Mesajlar:
    543
    Beğenileri:
    133
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Marmaris
    Bence tekrar sayıları ideal ağırlık seçmeyle paralel gidiyor. + olarak bacak ve omuz kaslarında çok tekrar yapmak daha fazla işe yarıyor.Ağırlık seçmeyle alakası var demişken örnek vereyim omuzda ben Dumbbell Press yapıyorum.20 KG girdiğimde 6-7 tekrar yapıyorum fakat kas uğruna hiç bir şey hissetmiyorum.Kas uğruna derken hani çalıştığına dair acı oluyor ya sızlama her o dumbbeli kaldırdığında olayı diyorum.Aynı egzersizi 15 kg ile 12-15 tekrar arası yaptığımda aşırı zorlanma ve pump yaşıyorum.Genelde ben şöyle çalışırım.Örneğin benchi 5 set yapıyorum ilk 2 set pump için ısınma gibi düşük ağırlıkla bol tekrar yapıyorum 15 i geçmem.Diğer 2 set ise son 2-3 tekrarda zorlandığım ağırlıkları seçiyorum.En son sette ise maximum yapabileceğim ağırlık takıp 6-8 tekrar yaparak hareketi bitiriyorum.Sayısal olarak veriyim.
    Bench
    Maximum 25 kg takabiliyorum diyim her yöne.50KG Maximum basıyorum barın ağırlığı hariç.
    İlk set 15 kg takıyorum her 2 yana 15 tekrar atıyorum.
    İkinci set 17.5 kg takıp 12-13-14-15 tekrar atıyorum.Daha fazlasını yapma çünkü diğer setlerde güç lazım.
    Pump oluyor zaten hissediyorum şiştiklerini.
    3. Set ise 20 kg , 4. set ise 22.5 kg takıyorum bunlardada hedefimi 12 olarak koyuyorum.10-12 arası yapıyorum.
    5. Set ise 25 kg takıp genelde yardımlı yapıyorum 6-8 tekrar kaldırabileceksem 10 tekrara çıkarmaya çalışıyorum genelde yardımlı yaptığımda yapabiliyorum bu olayı gayet iyi oluyor.


    Tekrar sayısına bence bu kadar takılma.Bence kas gelişmesi için 8-12 tekrar iyi.Kuvvet antrenmanları içinse 6-8 iyi zaten daha fazlasını yapamıyorsun.Antrenmandan antrenmana değişiyor bu tekrar meselesi bence.Çoğu antrenman gününde benchte dediğim olayı yapıyorum gayette etkili oluyor.Ama hedefi 12 koyduğum zaman 12 ye rahat gelebildiysem 2-3 tekrar daha yapıyorum.Yani failure başarısızlığa gidiyorum.Arnold ın bir lafı var Acı eşiğini geçemeden bu sporu yapamazsın diyor.Oda pumping irondaydı galiba bu laf felsefem olmuştu.
     
  3. nazilli9
    Offline

    nazilli9 Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    çok sağolun
     

Sayfayı Paylaş