Hareketleri tamamlayamama

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Metallic@ tarafından 6 Kasım 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Metallic@
    Offline

    Metallic@ Üye

    Katılım:
    4 Kasım 2011
    Mesajlar:
    14
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Herkese selamlar.Vücut geliştirmeye yeni başladım ve sorunum hareketleri tamamlayamamam.Örneğin 3 set yapacaksam ilk sette 10 tekrar yapabiliyorum.
    2.sette bu sayı 7-8 ve 3.sette ise 5'lere kadar düşüyor.Çalıştığım ağırlıklar da en hafif ağırlıklar 10 kg civarı.Sorun nerede anlamadım.Galiba çok güçsüzüm.Bench press makinesinde 3 set yaptıktan sonra zaten haşatım çıkıyor ve butterfly'ı sağlıksız bir şekilde yapıyorum,kollarım birleşmiyor maalesef.Diğer hareketleri de çok sağlıklı bir şekilde yapamıyorum bu yüzden,kollarım çok çabuk yoruluyor.Bu sorunu nasıl yenebilirim yardım eden herkese teşekkürler.
     
  2. egemennn
    Offline

    egemennn Üye

    Katılım:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.908
    Beğenileri:
    1.727
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Edirne --- Çanakkale
    Iyi beslenin iyi dinlenin,agirliklari iyi ayarlayin kaldirabilceginiz agirligi kaldirin yada yardim isteyebilirsiniz seti tamamlamak icin,ama yeni basladiginiz icin yardimsiz kaldirabilceginiz kilolarla calisip hareketin formunu duzgun yapmaya calisin hissetmeye calisin onemli olan o
     
    Metallic@ bunu beğendi.
  3. YeaP
    Offline

    YeaP Üye

    Katılım:
    28 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    18
    Hareketi yanlış veya eksik yapmaktansa daha uygun ağırlıklarda nizami şekilde bütün setleri tamamlayarak yapman daha yararlı olur
     
  4. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Önemli olan eline verilen programda 3x10 yazıyorsa illa da 3x10 yapman değil, ilerleme kaydedebilmen. Diyelim ki bench presste tekrar sayıların pazartesi 10-7-5 oldu, bunu çarşamba günü 10-8-6, cuma günü 10-10-8 haftaya pazartesi 10-10-10 yapabilirsin (söylememe gerek yok sanırım ama gene de ekleyeyim, sayıları kafamdan atıyorum, sadece olayın mantığını anla diye). Eğer bunu yapamıyorsan bakacağın ilk şey yediğin yemek miktarı. Daha çok ye. Zaten çok yiyorum deme, yetmiyor demek ki, daha çok ye. İkinci şey, yeterince uyuyor musun, üçüncü hayat tarzın nasıl, alkol tüketiyor musun, çok sigara içiyor musun vs...Bunlara dikkat ettiğin sürece kolaylıkla gelişim olur. 10-10-10 u çıkardığın zaman ağırlık arttırırsın, mesela 5 kilo ve tekrar girdiğinde diyelim ki 10-8-7 olur, tekrar sayılarını arttıra arttıra gidersin.

    Yani, "bu sorunu nasıl yenebilirim" demişsin ya, forumda o kadar çok soruluyor ki. Çoğu zaman cevabı "daha çok ye"dir. Bazı arkadaşlarımız bir türlü inanmak istemese de forumda açılan çoğu başlık sadece "daha çok ye" cevabıyla kapanabilir. Mesela tam tersinde de yağ yakımı durmuş arkadaşlarımız vardır. Onların da cevabı çoğu zaman "daha az ye"dir. Sanırım fazla karışık olmadığı için inanmakta zorlanılıyor ama vücut geliştirme dediğin en azından başlangıç aşamasında oldukça basit bir iştir, çok yiyip hareketin formunu bozmadan mümkün olduğunca ağır kaldırırsın ve vücut gelişir.
     
    Balboa7 ve egemennn bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş