Hangi kas grupları için az tekrar veya çok tekrar daha yararlı olur.

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve ozan1234 tarafından 28 Eylül 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. ozan1234
    Offline

    ozan1234 Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    322
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Minder , serbest stili güreşçi.
    Evet soruda olduğu örnek omuz da fazla tekrar diyenler var göğüste az ağır gir diyenler var bunlara açıklık getirmek istiyorum sizce hangi kas grupları için az veya çok tekrar yaparsak daha iyi gelişim sağlarız.
     
  2. El Diablo
    Offline

    El Diablo Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2008
    Mesajlar:
    840
    Beğenileri:
    1.587
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Selam,

    Kas gelişimi 6-10 tekrar arası oluyor.
    Vücudun çeşitli bölgelerindeki kaslar her türlü çalışmaya aynı tepkiyi veriyorlar. Yani kol kası ile göğüs kasının arasında bir fark yok veya diğer kaslar.

    Ama şu ayrımı yapabilirsin: büyük kas grupları ( sırt, bacak, göğüs) ve küçük kas grupları ( kol, kalf...).
    Büyük kas gruplarının dinlenme süreci daha uzun olduğu ve küçük kas gruplarının dinlenme süresi daha kısa olduğu için küçük kas grupları daha sık çalıştırılabilir.
     
  3. mertkln
    Offline

    mertkln Üye

    Katılım:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    210
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Hacime yönelik çalışıyorum ve salon hocam omuz hareketlerinide 4x8 yap dedi ben burda duyduklarımdan yola çıkarak 3x12 ya da 4x12 yapmayı teklif ettim ama oda sizin gibi göğüs omuz veya başka bir kasın çalışmalara aynı tepkiyi verdiğini iddaa etti benimde kafam karışmıştı ama haklı sanırım.
     
  4. bicepsoid
    Offline

    bicepsoid Üye

    Katılım:
    16 Aralık 2012
    Mesajlar:
    57
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    8
    Kişiye göre de değişiyo tek emin olduğum omuz yüksek tekrar seviyo
     
  5. legenDary
    Offline

    legenDary Üye

    Katılım:
    6 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    114
    Beğenileri:
    30
    Ödül Puanları:
    38
    Yer:
    Afyonkarahisar
    omuzda yüksek tekrardan ziyade gerilim önemlidr yani 8 tekar yapabilirsin ama bunu gerilimi vererek yapmalsın yani yavaş yavaş yada drop set yapabilirsin en düşük kilolarda bile omuzların acıdan ağlıyor omuzda önemli olan gerilimdir tekrar değil kasın yanmasını hisset çalışırken
     

Sayfayı Paylaş