Hacim mi Güç mü ?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve MeyethologY tarafından 25 Kasım 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. MeyethologY
    Offline

    MeyethologY Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    Merhaba arkadaşlar.Uzun süre ring sporlarıyla uğraştım gücüm var ancak omuz-kol hariç pek hacimim yok.Askeri okul sınavlarına hazırlanacağım için sporu bırakıp fitnessa geçiş yapacağım.Ancak 3 sorunum var.
    1-Postür bozukluğum olduğu için askeri okul doktorunun karşısına hacimli bir vücutla çıkmalıyım.Vücudumun güzel olduğunu düşünürse, güçlü duruyorsam postürü görmezden geleceğini düşünüyorum.Bunun yanında sözlü mülakatta kurulun karşısına hacimli çıkıp güçlü biri olduğum izlenimi vermek istiyorum(Bu sporları bilmeyen insanların çoğu hacimi güç sanar.Buda okula girmemde önemli bir etken olabilir.)

    2-Hacime ilk sorunumda ihtiyacım olmasına rağmen hacim kazanmak için antreman yaparak bu kadar ring emeğimin boşa gitmesini istemiyorum.Bu kadar serileşmişken ağır antreman yapıp hantallaşmak, kaslarımı kısaltarak şişirmek istemiyorum.

    3-Eğer olurda okulu kazanırsam piyadeliğe gireceğim inşallah.Komando kursları özel kuvvetler artık nasibimde ne varsa.Diyelim ki (inşallah) istediğim yeri kazandım.Orada crossfitten farksız antremanlar olacak.Yatırıp 50 tane bağırta bağırta şınav çektirecekler, kalkıp koşturacaklar, barfiks çektirecekler kısaca hacim değil gerçek dayanıklılık ve güç isteyen hareketleri yaptıracaklar.Orada hantallığa yer yok en önemli şey seri ve güçlü olmak.Hacim çalışırsam bu konudanda uzaklaşmaktan korkuyorum

    Yaklaşık 5 ay sürem olacak.Çok ağır antreman yapmayı düşünüyorum.Peki hangi antreman türünü seçmeliyim lütfen tecrübelerinizle yardımcı olun arkadaşlar.Az ağırlık çok tekrar ve güç mü, çok ağırlık ve az tekrarla hacim mi ?
     
  2. hakan3438
    Offline

    hakan3438 Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    49
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    18
    Yaklasik 5 ay surede zaten hareket kabiliyetini azaltacak hacime sahip olamazsin sen standart bi sekilde yap 5 ay kisa bi surede olsa vucudun biraz kendini toplayacaktir bunlari dert etme - sinden cok + si olur biraz daha kuvvetlenirsin kolay gelsin istedigin okulu kazanman dilegiyle
     
  3. Savino89
    Offline

    Savino89 Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesajlar:
    527
    Beğenileri:
    223
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    kanat çalışmalarını barfiksle yapıp barfiks sayını arttırırsın aynı şekilde göğüsede girmeden önce şınav çekersin vücut yap yanında tekrar sayılarınıda artırmaya bak
     
  4. mutantWorkout
    Offline

    mutantWorkout Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2014
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    hacimlenırken dogal olarak guclesıyorsun zaten, hantal konusuna gelırsek crossfit'i öneririm sana hacım kazanırken hem guclenıyorsun hem hantal olmuyorsun
     
  5. MeyethologY
    Offline

    MeyethologY Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.Evet bende crossfiti biliyorum ve biz ring sporları yapanlar içinde birebir.Ancak yaşadığım şehirde crossfit için çalışma yaptıran bir salon bildiğim kadarıyla yok.Halat vs. kullanılıyor örneğin onun antremanlarında.Hacimlenirken doğal olarak güçleniyorsun evet ama bu çok büyük bir güç değil.Kilo alarak body yapan biri güçlenmenin yanında kesinlikle hantallaşır ben bunu çok gördüm.Sanırım kimi önemli hareketleri (bench press gibi) normal, diğer hareketleri süperset şeklinde gireceğim ama başka fikirlerede açığım.
     

Sayfayı Paylaş