H.I.I.T kardiyo (interval) doğrumu çalışıyorum? (kişisel)

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve AkrepHan tarafından 9 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar interval akrdiyo genelde hep koşu bandında koşarken yapılan bi egzersiz olarak tanımlanmış ama bunu kondüsyon bisikletinde yapıyorum aynı kaloriyi yaktırır mı ? baya bi ter attırıyor çokda zorluyor koşu bandı kısa süreliğinde bozuk salonda (malesef 1 tane var) bende yağ yakımı ve kas inşasına destek için her hafta çarşamba günleri H.I.T.T yaparım benim şöyle bi çalışmam var

    kondüsyon bisikletinde 8 seviyesinde
    1 dakika 18-22 kilometre arası bi hızla gidiş
    1 dakika 28-40 kilometre arası bi hızla gisiş
    .
    .
    .

    10 tekrar yani 20 dakikaya ayarlıyorum aleti sonra 20 adkika bitene kadar dakikada bir kendim hızımı değiştiriyorum nabız atışım (yaş:17 kilo:66-67 boy:167.5) en düşük 145 oluyor antremanın başlarında yüksek setten sonra 160 ı geçiyor sonra tekrar düştüğümde 150 ye iniyor öyle bi geçiş ama inanılmaz derecede terliyorum


    bu yaptığım doğru H.I.T.T midir?
     
    İshak01 bunu beğendi.
  2. GencGrafiker
    Offline

    GencGrafiker Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.002
    Beğenileri:
    1.135
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    Kocaeli
    İshak01 ve AkrepHan bunu beğendi.
  3. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    teşekkürler
    bu arada haftada 3 gün ağırlık 1 gün Hitt 1 gün normal kardiyo yapıyorum kalan 2 günde koşu yapmayı planlıyorum 1 saat dinlenerek

    bu yöntemle yağ yakımı daha iyi olacağını düşünüyorum yanılıyormuyum ? bide ağırlık antremanından sonra 20 dakika kardiyoyu geçirtmemeye çalışıyorum kortizol salgılanmaması için
     
    İshak01 bunu beğendi.
  4. GencGrafiker
    Offline

    GencGrafiker Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.002
    Beğenileri:
    1.135
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    Kocaeli
    Ağırlık antrenmanından sonra 20-25 dakika hiit yapılabilir sıkıntı olmaz ama kardiyoya geçmeden önce mutlaka bir basit karbonhidrat alınarak kortizol salgısı kesilmelidir, aksi takdirde yıkım kaçınılmaz olur. Kardiyo yaparım yağlarım yanar diyede düşünme, kardiyo sadece yağ yakmada bir araçtır, en önemlisi beslenme.
     
    İshak01 ve AkrepHan bunu beğendi.
  5. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    bende kortizol denen illetten korkuyorum :) ondan sonra antreman sonrası normal kardiyo yapıyorum hitt kesinlikle önermiyorlar ama dediğin gibi arada basit karbo alırsam kesinlikle kortizol salgılanması durur mu ? hemen dolarmı glikoz depoları ? yoksa biraz zaman geçmesi mi lazım çünkü antreman a 12 1 gibi gidiyorumö salon 4 de kapanıyor zaman kalmıyor duş felan
     
    İshak01 bunu beğendi.
  6. GencGrafiker
    Offline

    GencGrafiker Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.002
    Beğenileri:
    1.135
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    Kocaeli
    E ne kadar süre antrenman yapıyorsunki ? Yani 2 saat antrenman yapıpta kortizoldan korkuyorum deme.

    Antrenmandan sonra ne şekilde hangi şartlarda kardiyo yapılabileceği verdiğim konuda tartışıldı, baştan sonra okursan kafanda soru işareti kalmaz.
     
    İshak01 bunu beğendi.
  7. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    hocam aslında 2 sorum olacak orda hepsini okudum baştan sona cevap göremedim yada anlayamadım mazur görün :) hatta 2 sefer okudum genel bilgileri aldım sağolsun hocam kendi günlüğüyle bize yardımcı olmuş ama benim sorularım yanıtsız kalıyor

    haftanın 6 günü kardiyo cumarteside ağır çalıştığım için kardiyo yok (programımdan bakabilirsiniz)

    1) ağırlık antremanımdan sonra 20 dakikalık düşük yoğunluklu kardiyonun yeteceğini okudum ben bunu uygulamak istiyorum ama kortizol salgılanmasını engellemekiçni basit karbo tüketin demisşiniz antremandan sonra biraz tüketip hemen kardiyoya geçebilirmiyim ? yoksa biraz beklemem mi lazım?
    2)Bide basit karbo lara örnek verirmisiniz ? ben çikolotalı süt alıyordum doping etkisi yapsın diye ne olabilir mesela salona götürebilecğeim basit karbonhidrat?
     
    İshak01 bunu beğendi.
  8. GencGrafiker
    Offline

    GencGrafiker Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.002
    Beğenileri:
    1.135
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    Kocaeli
    Yağ yakmaya çalışıyorsun çikolatalı sütmü içiyorsun ? :)

    Haftada 3 gün antrenman sonrası hiit kardiyo diyetin güzelse yeterli olur.
    Antrenmandan sonra bir muz yada elma yiyip 4-5 dakika sonra kardiyoya başlayabilirsin.
     
  9. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    tamam teşekkürler

    antremandan sonra H.I.T.T konusunda ısrarcımısınız ? düşük yoğunluklu yapma taraftarıyım ben çünkü nerdeyse her makalede ve programda yazılıyor öyle zeus da yazmış hııt yapın diye ama çoğu makalede de antremandan sonra düşük yoğunluk yapın diyor ne yapacğaımı şaşırdım :)

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 20:33 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 20:04 ----------

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Kortizol

    bide biraz araştırdımda bu sitede kortizolun en az olduğu zaman sabah uyandıktan bir kaç saat sonra olduğu yazıyor yani sabah yapılan sporda daha az kas yıkılır gece yarısıda fazla ise o zaman gece yapılan bir sporda daha fazla kas yıkılır diyebilirmiyiz?
     
  10. GencGrafiker
    Offline

    GencGrafiker Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.002
    Beğenileri:
    1.135
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    Kocaeli
    Bende dahil forumda bir çok üye hiit uyguluyor, şuana kadar bir problemle karşılaşan olduğunu sanmıyorum. Madem bu kadar tereddüttesin hangi makaleye inanıyorsan onu uygula derim. Şahsen ben 50 dakika koşu bandı tepesinde durmayı sevmiyorum, 20-25 dakikada işimi halledip bitiriyorum.

    Kortizol zaten vücudun normalde salgıladığı bir hormon, akşama doğru günün stresi ve yorgunluğu arttığından daha fazla salgılanıyor. Yani normalde salgının artması ile antrenman sonunda artması farklı bir durum.
     
  11. AkrepHan
    Offline

    AkrepHan Yeni Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.289
    Beğenileri:
    286
    Ödül Puanları:
    0
    hmm anladım teşekkürler öyle demedim yani antreman ağır geçiyor diyelim 20 dakikadan fazla hiç bi şekilde kardiyo yapmama ama o 20 dakika yapacağım kardiyoyu hiit yerine düşük tempolu kardiyo yaparsam kas yıkımının önüne büyük miktarda geçeceğim söylendi bana o yüzden bende ona inanıyorum makalelerde ve forumdaki bir kaç hoca böyle söyledi benim yaşım malum 17 fazla tecrübem yok o nedenle tecrübeli herkesten yorum alıp en doğru olanı mantık süzgecinden geçirerek bulmaya çalışıyorum
     

Sayfayı Paylaş