Hızlı koşmak için kondisyon kazanmak için illa koşmak mı lazım?

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve kartvizit tarafından 18 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. kartvizit
    Offline

    kartvizit Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    38
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    18
    Merhaba arkadaşlar dışarı çıkıp koşmak zulüm geliyor parklarda birsürü serseri var şimdi işin aslına gelelim evde kondisyon yapamaz mıyım_? Bu kondisyondan kastım böyle şınav filan değil onları çekiyorum zaten de koşarken yorulmamak için sağlam kondisyon olması için evde koşuyomuş gibi yapsam olduğum yerde koşsam olur mu? Bir soru daha sorayım box kursu çok pahalı eve kum torbası alsam yumruklarım güçlenir ve bir nebzede olsa sokakta kendimi savunabilir miyim?
     
    Son düzenleme: 18 Mayıs 2011
  2. army1010
    Offline

    army1010 Üye

    Katılım:
    24 Mart 2006
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    61
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    izmir
    bol bol apartmanın merdivenlerini in çık ve gölge boksu kondisyona iyi geliyor
     
    kartvizit bunu beğendi.
  3. BassHunter
    Offline

    BassHunter Üye

    Katılım:
    27 Kasım 2010
    Mesajlar:
    184
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    Kondisyon istiyorsan dışarıda koşman veya eve koşu bandı(pahalı) gerekir. Geçen sene futbol kulubünde kondisyon yüklemesi yapıyorduk biraz tavsiye verebilirim. Öncelikle normal tempoda 30dakika aralıksız koşana kadar hafif, sabit tempoda koşmalısın. Bu seviyeye ulaştıktan sonra interval koşulara başlayabilirsin.

    Interval Koşu: Koşu sırasında temponu değiştirerek koşmaktır. Bu tempo değişikliği zamanla daha uzun mesafelerde minimum efor sarfetmeni sağlar.

    Interval koşularını farklı bir şekildede yapabilirsin. Kendine normal sayılacak bir yokuş bulmalısın. Uzunluğu fazla olmalıdır. Kendine 3 tempo belirlersin. Yokuş 100 metre ise ilk 50 metre normal tempo, 50m-80m arası tempoyu arttırarak. Yokuşun son 20 metresi kendini zorlayarak tamamlaman sana koşu kuvveti kazandırır.

    Sanırım kendinide savunmak istiyorsun. Bunun için yakın dövüş sanatlarından birini temel olarak öğrenmende fayda var. Temelden sonra kendini geliştirebilirsin. Fakat kavga etmek yerine olay yerinden uzaklaşmak daha mantıklı olacaktır. Üstteki uzaklaşma seçeneğini seçersen dövüşmene gerek kalmaz. Karşındakilerin seninle 1 e 1 ve eşit şartlarda dövüşeceğini umma. Sayıca fazla bunun yanı sıra kesici ve yaralayıcı aletler bulundurabilirler. Dövüşmeyi son çare olarak düşünmelisin. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.
     
  4. jeune_turc
    Offline

    jeune_turc Üye

    Katılım:
    12 Mart 2011
    Mesajlar:
    202
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Avukat
    Yer:
    İstanbul
    Kondisyon için evde yapılabilecek programlardan birine örnek:
    1. 30-45 saniye ayakta dizleri teker teker karına çekme
    2. 30-45 saniye şınav poziyonu alıp omuzlarda kuvvet alarak tek hamlede ayağa kalkma ve hemen arkasında havaya sıçrama, sonra tekrar şınav pozisyonuna geçerek tekrarlama
    3. 30-45 saniye mountain climbing (şınav pozisonunda iken dizleri teker teker karına çekme)
    4. 30-45 saniye çift diz karına çekerek sıçrama
    5. 30-45 saniye elleri baş üstünde kavuşturarak bacakları açma

    tüm bunları bitirdikten sonra 30 saniye yürüyerek dinlenme

    aynı progamı toplam 4 kere tekrar etme. 10-15 dakika sürüyor. Üstüne 10 dakika ip atlama. Evde yapılabilecek göründüğünden daha zor bir program. Sayı saymayın, hareketleri hızlı ve düzgün yapın.

    Ayrıca kum torbası alacaksanız teknik öğrenmelisiniz. Bilmediğiniz bir şekilde atılan bir yumruk ya da tekme sakatlanmanıza, bileğinizin incinmesine yol açabilir.
     
    -pacman- bunu beğendi.
  5. -pacman-
    Offline

    -pacman- Üye

    Katılım:
    13 Ocak 2011
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    jeune tunc'ın verdiği program işini görecektir.
    Yine dediği gibi kum torbasında çalışmak kolay bi şey değil. Bir kursta teknik öğrenip tekrar edersen faydası olucaktır.
     

Sayfayı Paylaş