Geç Sindirim ve Kazein Protein İlişkisi

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve elite35 tarafından 13 Ağustos 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. elite35
    Offline

    elite35 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    949
    Beğenileri:
    512
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İzmir
    Kazein protein sindirimi yavaş olduğu için uzun süreli protein desteği sağlıyor bunu biliyoruz.
    Protein kaynağının sindirimini yavaşlatmak için whey protein içine süt ve çeşitli yağlar ekleyeni gördüm.
    Yani burada olay protein kaynağının yavaş sindirilmesi ve buna kazein denmesi ise;
    Tavuk eti, kırmızı et, balık... Bu besinlerin de sindiriminin zor olduğunu biliyoruz.
    Peki öyleyse bu besinler de kazein sınıfına girmez mi ?
    Kazein deyince aklımıza süt geliyor. Çünkü kazein süt proteini zaten.
    Ve uzun süreli protein desteği sağlayan (8 saat gibi) protein tozları var piyasada.
    Biz bu kadar uzun süreli destek sağlayan bir besini doğal yoldan bulamıyor muyuz ?
    Konu akışına göre değindiğim noktalara açıklık getirebilir miyiz ? İyi forumlar.
     
  2. mrkaya
    Offline

    mrkaya Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2013
    Mesajlar:
    151
    Beğenileri:
    58
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Personal Trainer
    Yer:
    İstanbul
    Ben sana birşey diyeyim mi ? aramızda kalsın. Sporcuların %95 i kazeinin wheyden daha iyi oldugunu bilmiyolar sebebi ; kulaktan duymaca bilgiler ya da kendilerini o sekılde ınandırmalarıdır. Son donemdekı araşıtrmalara göre sordan sonra kazein/whey ya da sadece kazein proteini kasları daha iyi besler ve yenilenmesinee yardımcı olur. Sadece whey tüketmek bunlar palavradır reklamdır ki adamlar ürünlerini satabilsin. Mesala bunu kompleks proteinlerden anlayabilirsin. Sadece biz degil cogu toplum uzman sandıgı bırının ssöyleediğini sorgulamadan uygular , bilim adamları, araştırmacılar mı dogruyu söyler yoksa profesyonel olsa da bir sporcu mu ? sporcunun nesi var ki ? ne egitimi var ? biyolog mu ? fizikci mi ? bilimadamı mı ? yoo . Ona olan sana bana olmaz , öneri denilen şey kişiye özel olmalıdır. Herkesse aynı oneriyi veremeyiz. Kısacası , tavvuk eti vs, wheyden bin kat daha iyidir spor sonrası için.
     
    elite35 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş