Güç Artışı?

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve münzevi tarafından 25 Mart 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. münzevi
    Offline

    münzevi Forum Kurdu

    Katılım:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    528
    Beğenileri:
    709
    Ödül Puanları:
    103
    S.a. arkadaşlar,

    Son haftalarda vücut genelinde güç artışı söz konusu. Özellikle dün akşamki kol idmanımda bunu çok net şekilde anladım, normalde aynı kilolarla yaptığım setlerde çok rahat 3-4 tekrar fazla çıktı. Yani durum psikolojik falan değil, çok bariz farklılıklar var.

    Programımda ise son 4 haftada iki değişiklik var.

    1- Göğüste 120'den başlayarak yaptığım drop set, (öncesinde son sette 110 kg basıyordum)

    2- Bacak idmanlarını düzenli yapmam ve özellikle deadlift'te daha önce denemediğim 100 kilo üzerine çıkmam.

    Acaba bu iki değişiklikten hangisi genel güç artışına katkıda bulunur ve bilgili arkadaşlar bileşik (compound) hareketlerin vücut gelişimine katkısı hakkında biraz tafsilat verirlerse çok makbule geçer.
     
    boksbody bunu beğendi.
  2. boksbody
    Offline

    boksbody MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesajlar:
    4.312
    Beğenileri:
    2.754
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    a.s.
    güzel bir konuya değinmişsin
    sık sık vurgulandığı gibi compound hareketlerin güç ve hacim artışına yardımcı olduğu hep söylenmektedir
    bununla ilgili bir çalışma varmı bilemiyorum ancak kendi üzerimde özellikle deadlift ve bacak hareketlerinin güç artışına yardımcı olduğunu gözlemledim
     
    münzevi bunu beğendi.
  3. Rinkushichi
    Offline

    Rinkushichi Üye

    Katılım:
    27 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğenileri:
    1.148
    Ödül Puanları:
    103
    Deadlift vücudun genelini etkileyen bir hareket o sebeple güç artışına çok büyük katkısı oluyor ve özellikle kol-omuz gibi ufak bölgelere güç kazanımı konusunda altyapı oluşturuyor.

    Zaten bacak/sırt vücudun yarısından fazlası bu 2 bölgeyi komple çalıştıran hareketler de squat&deadlift, yani bu 2 harekette kendini geliştiren birisi vücudunun %60 %70 ini doğrudan güçlendirmiş olur geri kalan kısım da vücudun geneline adapte olabilmek için dolaylı yoldan etkileniyor ve güçlenmek zorunda kalıyor.

    Deadlifti ve squatı ağır ve düzgün yapan birisinin yolda yürüyüşü bile değişir o kadar etkiliyor bünyeyi, senin güçlenmeni de bacak çalışman ve deadlift yapman hızlandırmıştır bunların yanında göğüste genetik avantajın olduğu için drop setlerden de verim almışsındır.
     
    Zerk ve münzevi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş