Gögüs'ten sonra kol mu çalışmalıyım. Önce kol sonra gögüs mü

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve LucaToni tarafından 8 Aralık 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. LucaToni
    Offline

    LucaToni Üye

    Katılım:
    20 Kasım 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    1.5 ay oldu başlayalı
    spor hocam ilk önce kol çalıştırıyor sonra gögüs çalışıyorum bench fln. Hocama sordum ilk önce kol çalışınca kollarım yorulmaz mı ilk önce gögüs mü yapmalıyım? Sen arka kol çalışmıyorsun sonuçta arka kol çalışsan dedigin dogru dedi. Sizce gögüsten sonra mı kol çalışmalıyım,yoksa hocamı mı dinlemeliyim ?
     
  2. Cidade de Deus
    Offline

    Cidade de Deus Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.510
    Beğenileri:
    1.705
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    önce büyük kası çalıştır daha sonra küçük kası çalıştır büyük kas daha fazla enerji ister ayrıca koldan sonra göğüse girsen göğüs verimin ciddi anlamda düşer biceps te çalışsan fark ediceğini düşünmuyorum kolun sonuçta yorulucak

    S - Kasların Çalışma Sırası Önemli Midir ?
    c - Çalışma prensibi ve verimlilik açısından önemlidir. Kaslar büyükten küçüklere doğru çalıştırılmalıdır. Geniş kaslarınız yeterince gelişmişse zayıf olan kasları çalışmakla başlayabilirsiniz. Genelde şu sıra ile çalıştırmayı tercih etmelisiniz:

    * Quadriceps (Bacak)
    * Pectoralis (Göğüs)
    * Latissimus (Sırt)
    * Hamstring (Arka Bacak)
    * Deltoid (Omuz)
    * Calf (Baldır)
    * Triceps (Arka Kol)
    * Biceps (Pazu)
    * Forearm (Ön Kol)
    * Wrist (Bilek)
    * Abdominal (Mide ve Karın)

    Bu kuralın önemi şudur : Geniş kasların büyümesi için daha çok çalışması gerekir. Eğer Triceps'lerinizi çok yorarsanız, göğüs kaslarınız için en verimli olan "Bench Press" hareketini, triceps kaslarınız bitkin olacağından, çok etkili ve ağır kilo ile yapamayacaksınız ve bundan dolayı göğüs kaslarınız iyi gelişmeyecektir.

    Bacak için en verimli hareket olan "Squat"tan evvel mide ve karın kaslarınızı yorarsanız, Squat hareketindeki veriminiz düşecektir. Çünkü mide ve karın kasları squat hareketi için çok önemlidir ve bacak çalışmasından evvel çalıştırmaktan kaçınılmalıdır.
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/antreman-ile-lgili-en-ok-t11362.html
     
    Son düzenleme: 8 Aralık 2011
    king_53 ve LucaToni bunu beğendi.
  3. LucaToni
    Offline

    LucaToni Üye

    Katılım:
    20 Kasım 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    18
    Cevabın için teşekkür ederim..
     

Sayfayı Paylaş