Gögüs yerine Kanat Ya da But Yesem????

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve landruuu tarafından 11 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

  1. landruuu
    Offline

    landruuu Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadşlar bb ye başlıyalı 1 hafta oldu.asıl amcım kilo almak ama güzel bir vucuda sahip olarak.boyum 1,89 kilo 66 24 yaşındayım.Burdan baktığım bir programı uyguluyorum.ama herzaman balık alıp yiyemiyorum bu yüzdende en çok tavuk yiyorum.Ama gögüs yemekten bıktım çok kuru gitmiyo valla boğazımdan.onun yerine kanat yda but yesem olmaz mı.ne farkı Var???Yardım lütfen?????
    programım:
    sabah:ekmek,zeytin,3 yumurta süt,peynir
    öğlen:ekmek+makarna yada pilav,et(tavuk yada balık),süt yada meyve suyu
    akşam:makarna ya da pilav+et+süt veya meyve suyu yatmaya yakın 1 kase puding+muz

    Öğrenci olduğumuz için sebze yemeği pek yiyemiyoruz...:)

    Yardım Lütfen....
     
  2. landruuu
    Offline

    landruuu Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bir de günde bir defa balık yağı hapı ve supradyn(vitamin) içiyorum bunlar bi işe yarar mı?
     
  3. FLEX-POINT
    Offline

    FLEX-POINT Özel Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    570
    Beğenileri:
    681
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    FITNESS ANTRENÖRÜ
    Yer:
    kırklareli\lüleburgaz
    göğüs etinin tercih edilmesinin nedeni düşük yağa ve daha fazla protein miktarına sahip olmasından ileri gelir. internette dolaşırken şöyle bir bilgi buldum:


    Protein daha çok göğüs etinde, yağ da boyunda yoğunlaşmıştır. Göğüs eti en düşük yağ (% 9.25) ve kolesterol (64 mg/100 g) içeriğine sahip olan parçadır. Ete oranla tavuk derisi daha fazla yağ, kolesterol ve doymamış yağ asitlerini içerir.



    Protein ve yağ içerikleri açısından önemli avantaja sahip olan tavuk etleri özellikle demir, fosfor ve B grubu vitaminlerinin de iyi kaynağıdırlar. Protein ve yağda olduğu gibi vitamin ve mineraller de tüm karkasta homojen olarak dağılmamıştır. Tavuk but eti göğüs etine göre daha fazla B2 vitamini (Riboflavin) ve B1 vitamini (Tiamin), daha az PP (niasin) vitamini içerir. Tavuk but etinde, göğüs etine kıyasla demir, çinko ve sodyum içerikleri de daha fazladır.
     
  4. Warrior
    Offline

    Warrior Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    kanat but için bişey diyemem ama tavuk göğsü için küçük bir tavsiye verebilirim. Tek başına çok kuru oluyor demişsin, tavuğu haşladıktan sonra elinle parçala, kepekli makarna haşlayıp onunla karıştır üzerine çok az kimyon, kırmızı biber ve zeytinyağı koy.. mükemmel bir tad elde ediyorsun. yanında yoğurt veya salata ile indir mideye :) yanında birşeye de gerek yok aslında hani istersen..
     
  5. hernan77
    Offline

    hernan77 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    sağlık teknisyeni
    Yer:
    izmir
    kurukuruya uzun süreli tavuk göğsü yiyemezsin tabiki. gına getirir. ben çok az yağda üzerine kimyon döküp bide bir tane yeşil biberi ince doğrayıp tavada pişiriyorum. göğsüde çok küçük parçacıklar halinde doğra daha kısa sürede pişer ve fazla da kurutma. çatalla ikiye böl eğer hemen bölünürse tamamdır. çok pişince kuruyup sertleşiyor hemde tadı kaçıyor.
     
  6. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    göğüs eti tercihlerde her zaman en önde olmalıdır..
    ancak belirttiğin gibi kilo problemin yoksa, göğüs veya but yemen arasında protein oranı olarak cok cok büyük farklar yoktur.. kısacası bazen but tüketmenin büyük bir zararı yok..
    kanat tüketmek ise vg sporcuları için saçma.. sadece lezzet ve çeşni olsun diye arada tüketebilirsin ancak protein ihtiyacını kanattan karşılamak için çerez gibi onlarca kanat yemelisin ki bu da derilerini ayıklamayı da gözününe aldığında bir işkenceye dönüşebilir:)

    yalnız dikkat edilmesi gereken nokta tavuğun olabildiğince haşlanarak tüketilmesi.. yağda kızaran tavuk ürünleri hem kolesterol hem de gereksiz yağ içerikleri bakımından sağlığa ve spora düşman..
     
  7. [Zafer]
    Offline

    [Zafer] Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.272
    Beğenileri:
    238
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    Üniversite öğrencisi
    Yer:
    İstanbul
    Selam,ben de canım o an ne isterse onu alıyorum.Bacak göğüs karışık aldığım oluyo,ya da sırf bacak aldığım.Ben pek bi fark göremedim açıkçası,ama göğüsün tadının bacağın tadının yanında saman gibi kaldığı gerçek :D Ama metabolizman hızlı değilse,yağlanmaya müsaitsen mümkün oldukça göğüs tüket,çünkü bacakta yağ oranı baya fazla..
     
  8. ibrahimmmm
    Offline

    ibrahimmmm Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38
    Tek bir sorun olur. Sürekli but yada kanat yersen vucudun da but ve kanata benzer yani yağlı olursun. Sürekli göğüs yersende göğüs gibi yağsız ve şekilli olursun. Yani ne yersen ona benzersin. :D
     
  9. landruuu
    Offline

    landruuu Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar ama ben yağlanmak daha doğrusu kilo almak sitiyorum.Kanat mı yiyim yani?
     
  10. runobab
    Offline

    runobab Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Göğüste yağ biraz daha az protein biraz daha fazladır (% 10) pişirilmesi önemlidir haşlama ızgara v.s
    bu arada boy kilo oranı çok iyi amacınız kilo vermek haydi kolay gelsin



     
  11. dukr
    Offline

    dukr Üye

    Katılım:
    27 Mart 2007
    Mesajlar:
    60
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    ticari koordinatör
    Yer:
    İstanbul
    beyler, göğüsün üzerine pişirmeden sarımsak tozu serpin. inanın tadı çok değişiyor, yani daha yenilebilir bir hal alıyor ( tabi bu şekli, yemek sonrası evde kalacaksanız uygulayın :) ) Tavuk neysede şu yumurtaya bi çare bulun yav. 3 ten sonrası bayıltıyo. her sabah hüzünle uyanır oldum yumurta yüzünden.
     
    Nabalkas bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş