Göğüs Hareketleri Öneriniz

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve alvel tarafından 19 Nisan 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 6 üye.
  1. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    Merhaba arkadaşlar
    Benim alt göğüs hacimli fakat üst ve içler ona göre geride kalmış durumda şuan ki göğüs programım şu
    Bench Press
    Dumbell Bench Press
    Üst Göğüs Press
    Kelebek
    Dumbell Fly
    Dumbell Pull over
    Dips
    ben özellikle göğüsün iç bölgesini doldurmak istiyorum hangi hareketi eklemem gerek ?
    2. olarak üst göğüs fly eklemek istiyorum bu programa kaçıncı sıraya koymam gerekir ?
    Yardımcı olabileceklere teşekkür ediyorum şimdiden :)
     
  2. Blonde
    Offline

    Blonde Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    2.010
    Beğenileri:
    752
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Dünyanin en ünlü fitness modellerinden lazar angelov gögüse 4 hareket yapiyor. Ondan ne kadar üstünsün de 7 hareket yapiyorsun ? Daha hareket eklicem kacinci siraya ekliyim demişsin :D
     
  3. NEBUKADNEZAR
    Offline

    NEBUKADNEZAR Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2013
    Mesajlar:
    558
    Beğenileri:
    245
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Sakarya
    Baştan bütün gögüs hareketlerini 8er tekrardan gir sen en iyisi : P böylece her hareket 8 tekrar desen gögüste 20 hareket saysak her set 12 tekrar olsa (20x8)/12=13.3 set eder. Tüm gögüsü çalıştırmış olursun : D
     
    Blonde bunu beğendi.
  4. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    dünyanın en ünlü fitness modellerinden biri 4 hareket yapıyorsa o zaman herkes 4 hareket yapsın mantığın çok yanlış ayrıca şuan 7 hareket var sanırım yanlış anlattım 1 hareket çıkarıp üst göğüs fly yapacam yazmak istedim kaçıncı sıra derkende kanın pompalanmasıyla ilgili bişey vardı ona göre sıralama yapmıştı bi abi o gitti ben burdan soruyorum

    Müsait olunca göğüs fotoyu atarım kardeşim sende 2.5 ayda bu hareketlerle piramit sette ne kadar verim alınır görürsün
     
  5. atahan224
    Offline

    atahan224 Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    197
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Yalova
    alvel adamlar doğru söylüyu boşuna kızma yani o kadar hareket fazla 3-4 hareket (adam akıllı nizamı ve yerinde kilolarla) yeterli göğüse istersen 8 yap 10 yap bu bir gerçek yani nerde araştırırsan aynı şey çıkacak ha diyosan ben 1 er 2 şer set yapıyorum daha değişik bi yöntemim var tamam ama bu kadar fazlalaştırmaya gerek yok . orta göğüse 1 press le başlayıp 2. hareket üst göğüs açış 3. hareket üst göğüs press bitirici olarakta db pullover tarzı şeyler yapabilirsin yani.
     
  6. NEBUKADNEZAR
    Offline

    NEBUKADNEZAR Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2013
    Mesajlar:
    558
    Beğenileri:
    245
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Sakarya
    At foto ben sana söyleyeyim nerelerinde ne sorun var.Bu arada üst gögsüm gelişmemiş diyorsun ama 2 tane flat bench egzersizi ile başlıyorsun mantık ne bunda ? Sen ilk önce bir üst gögsü geliştir sonra alt gögse geçersin. O yaptığın düz bench presslerin alayı alt gögüse vuruyor zaten-üst gögüs dedigin sey omuz ile 4 parmak aşağısı olan bölge,gerisi zaten alt gögüs.Gögüs 3 e degil 2 ye ayrılır.üst gögüs zaten kücücük bir bölge gögsü 3 e böl 1/3ü üst gögüs 2/3ü alt gögüstür neredeyse.Üst gögüsteki hareketler dısındaki düz benchlerin alayı alt gögüse vurur.Dips,decline crossover ise bu alt gögsün en alt kısmının oldugu cizgi boyunca kasları uyarır ve o bölgede hacim saglar ve özellikle dips gögsün alt çizgisini omuza kadar dolgunlaştırarak çizer,şekillendirir.,dipsle alt gögsü çizersin şekillendirirsin biçime sokarsın,decline bench press yapanlara zaten lafım bile yok boş yere hamallık yapıyorlar bana göre.Yani senin gögüs için yapacağın 2 press var.Biri incline dumbell press,diğeri 3-4 hafta biri 3-4hafta biri olarak dumbell-barbell bench press ama bench presste barı çok geniş tutarsan içerideki lifleri fazla uyaramazsın bu yüzden omuz hizasından 10cm geniş tutman lazım.Bunun yanında incline bench flyı niye yapıyorsun zaten üst gögsünde dolgunluk bile yokken olmayan dolgunlugu yaymanın mantığı nedir? İlk önce presslerle üst gögse hacim kazandırırsın orayı ileri dogru dolgunlastırırsın sonradan flylarla o dolgunlugu yayarsın.Sende üst gögüs yokken neyi fly ile yaymaya calısıyorsun ? Son olarak presslerle genelde dış bölgeleri vurduktan sonra iç bölge içinde crossover tavsiye ederim cünkü genelde barı geniş tutarak press yapanların iç gögüsleri hep boştur bunu gidermek icin barı omuz genişliginden 10cm geniş tutacaksın.2.si ise crossover yapacaksın ama kabloyu direk aşağı degil belinle gögsün arasında bir hizaya dogru öne indireceksin ve en önemlisi hareketi cross olarak yapacaksın.Yani ellerin birbirini geçecek çarpı işareti oluşturacak her tekrarın sonunda.Bir tekrar sağ el sol elin üstünde gidiyorsa,diğer tekrarda sol el sağ elin üstünde gidecek harekette.+her tekrarın sonunda kollar çapraz halde ilen gögsünü 1snye yakın sıkacaksın patlatacak gibi.kabloları geriye dogru bırakırken de mümkünse 2snde bırak.
     
    alvel ve Blonde bunu beğendi.
  7. Blonde
    Offline

    Blonde Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    2.010
    Beğenileri:
    752
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Dostum benim belirttigim adamlar steroid manyaği . Bu insanlar goguse 3 press 1 izole giriyorlar. Naturel bir sporcu en fazla 2 press yapmali. 2 de izile yaparsin super olur program. Çok hareket yapinca çok gelişcem mantigi yanlis. Hareket sayisi da pek önemli değil toplamda kaç set yaptigin önemli. Ama gidipte het hareketten 1 set yapma :D goguste 16 seti geçmemeni öneririm ben haftada 1 gün calisiyorum programim söyle mesela

    Dumbell press 5x10
    Incline dumbell press 5x8
    Dumbell fly 5x10

    Enerjim kalirsa 2 set de dencline push ups. Zaten kalmiyor .
     
  8. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    Yazdıklarınız için çok teşekkğr ederim
    üşenmeyip bu kadar ayrıntılı yazdığın için çok teşekkürler şuan telefonumda arıza olduğu için foto atamıyorum göğüs antremanıda yarın olduğu için aceleci davranıp yazdım telefon hallolounca foto atacam inş
    yazdıklarını dikkatli bi şekilde bi kaç kere okudum uygulamaya koymayı düşünüyorum
    üst göğüs fly ı şöyle düşündüm üst göğüs hacimsiz derken tam yok değil var ama alta göre geride bende üst göğüs doğru arası biraz açılsın istedim diye sordum foto attıktan sonra daha sağlıklı yorum yapabilirsiniz sanırsam şimdilik sağolun


    benim 4 set 18-14-10-8 set sayıları 18 tekrar olan düşük ağırlıkla ısınma seti gibi sonrada kiloları arttırarak gidiyorum
    ben programa ilk başladığımda hareketler fazla gelmişti ama bana bu programı hazırlayan vücut geliştirme yarışmalarına katılan biriydi sen devam et dedi buna devam ettim 2.5 ayda gelişim iyi olunca devam etmek istiyorum o yüzden
    telefon arızası geçince foto atacam o zaman eksik bölgeye göre bişeyler yapabiliriz inş :)
     
  9. keromero
    Offline

    keromero Üye

    Katılım:
    24 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    54
    Beğenileri:
    59
    Ödül Puanları:
    28
    Gezindiğim yabancı bir sitede gördüğüm bir yazıya iliştirilmiş bir foto ; hangi hareketlerin göğüsteki hangi bölgeyi uyardığı resimde gösterilmiş eksik olduğun bölgeleri belirleyip uygulayabilirsin.
    [​IMG]

    Kolay gelsin . Sporcu Yemek Tarifleri :)
     
  10. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    çok teşekkür ederim
    sanırım bana narrow grip lazım ve birazcık daha incline press

    Arkadaşlar bi sorum olacak üst göğüs için barla bildiğimiz press i yapıyorum normalde dün dumbell a denedim
    normalde bench press yaparken dumbell a daha iyi hissediyorum hareketi ben üst göğüs te de yapsam sıkıntı olur mu sizce
    yani sıkıntı derken üst göğüs için 1 press hareketim var bar mı olsun dumbell a press mi ? daha iyi olan press hareketi varmı üst göğüs için ?
     
  11. Balboa7
    Offline

    Balboa7 Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    701
    Beğenileri:
    1.382
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    dumbbel bench press bar ile yapılan bench press hareketinde daha iyi çünkü dumbbel ile yapılınca biraz daha aşağı indirme olanağı olduğu için göğüs kaslarını daha iyi uyarabiliyorsun ha tabi bar ile yapılan bench press hareketini küçümsemiyorum sonuçta denge sağlamada olsun göğüs gelişiminde olsun sağladığı fayda tartışılmaz fakat ara sıra değişiklik yapmakta fayda var bende dememiştim verim almıştım
     

Sayfayı Paylaş