Fitnessda Dayanıklılık çalışması ne işe yarar?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Eskalibur tarafından 27 Mart 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Eskalibur
    Offline

    Eskalibur Üye

    Katılım:
    19 Mart 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Dayanıklılık bölümünde pek ilgi olmadığı için konuyu buraya açtım... Merak ettiğim konu mesela bacakta dayanıklılık çalışmasının faydası nedir ne kazandırır ... Kasları parçalamak için kullanılan yüksek tekrar dayanıklılık ile bağlantılı mı?

    Bu soruyu şu nedenden soruyorum... Bacaklarım yeterince kalın ve büyük bende bacağı inceltmek için çalışmalarda hipertrofi odaklı değilde dayanıklılık (30 tekrar-min ağırlık) ya da güç çalışması (1-5 tekrar-max ağırlık) tarzı antrenman düşünüyorum... Sizce hangisi bacakların incelmesini sağlar...
     
  2. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.691
    Beğenileri:
    1.883
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    bölgesel yağ yakımı olmadığı için nasıl çalışırsan çalış bacaklarındaki yağı yakma şansın yok. bacağını inceltmek istiyorsan kaloriyi kesip diyet yapacaksın. yüksek tekrarlı dayanıklılık çalışması da kardiyovasküler kapasiteni artırır bu da faydası olan bir durum. vücutçular yarışmaya yakın dönemlerde genelde yüksek tekrarlar ile takılırlar . bunun sebebi o dönemde yeterince karbonhidrat almadıkları için güçsüz ve enerjisiz olmaları , bu yüzden düşük ağırlıklarla çalışırlar yani o parçalama antrenmanı denen olay büyük oranda zorunluluktan ortaya çıkan bir şey.
     
  3. Eskalibur
    Offline

    Eskalibur Üye

    Katılım:
    19 Mart 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Yani hocam bacaklarda hopertrofi istemiyorum bu yüzden de 30 tekrar üstü bir çalışma yaparsam bacaklar için bana dayanıklılık açışından faydası ne olacak?

    Diğer bir sorum ise bacak çalışmamı hipertrofi değilde dayanıklılık üzerine kurduğum için bacak çalışmasından alacağım testesteron ve büyüme hormonunda bir azalma veya yükselme söz konusu olur mu?
     

Sayfayı Paylaş