Enerji Akışı

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve rockybalboa7 tarafından 28 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    Yağ kaybı söz konusu olduğunda “dönüştürdüğünüz” kalorilerin miktarı çok önemlidir. Buna “enerji akışı” (energy-flux) denir. Genellikle “G-Flux” olarak geçer ve kalori alışı ve harcanması arasındaki ilişkiyi anlatır...
    Birçok kişi yağ kaybının kalorilerin alınması (yenilmesi) karşısında kalorilerin verilmesi (yakılması) ile ilgili olduğunu düşünür. Bu genel model işe yarar, ama G-Flux onu daha da geliştirir. Daha çok yediğinizde -aynı kalori dengesinde bile- daha hızlı bir metabolik yağ yakımı oranına sahip olacağınızı, yağsız ve yağlı kas kütlesi konusunda daha iyi bir orantı elde edeceğinizi kanıtlamaktadır.

    Colorado Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma (Boulder) yüksek enerji akışının, dinlenmedeki metabolik yağ yakma oranını önemli ölçüde değiştirebileceğini kanıtlamıştır.

    Diğer bir deyişle, G-Flux arttığında, sempatik sinir sistemi etkinliği de artmaktadır. Bu da metabolik yağ yakma oranında yukarıya doğru bir değişmeye ve besin parçalanması elde edilmesine neden olur.

    Örneğin, diyet yaptığınızı farz edelim. Günde 2.000 kalori alıyorsunuz ve 2.500 kalori yakıyorsunuz. Negatif enerji dengesine sahip olduğunuz için (eksi 500 kalori), kilo vermeniz beklenir. Ancak, diyetinize 1.000 kalori eklerseniz (toplam 3.000 kalori) ve 1.000 kalori daha yakarsanız (toplam 3.500 kalori), büyük ölçüde kas gelişimi elde edersiniz.

    Öncelikle, metabolizma hızınız, kalorilerde bir dönüştürme olduğunu tespit etmeyeceği için %10-%15 arasında artacaktır. İkinci olarak, yağsız kas kütlenizi de arttırmış olursunuz. Çünkü kaslarınıza, aldığınız proteinlerle birlikte, sürekli amino asit temin edilecektir.

    Her iki faktör de önemli bir yağ kaybı etkinliğine katkıda bulunacaktır. Daha fazla yediğiniz için mahrumiyet hissinden de kaçınmış olursunuz. Aslında, bazı sporcular yağ kaybı safhasının başında, antrenman hacmindeki artışa bağlı olarak, daha fazla kalori verebilmektedirler.

    Yani, buradan şu mesaj çıkarılmalıdır: Gelişmiş bir beslenme programı uygularken, hem toplam kalori yakımınızı hem de toplam besin alımınızı arttırın. Genel kural olarak, haftada 7–10 saat çalışarak doğru gıdaları, doğru zamanlarda yediğinizde yağ kaybının artacağı görülür.
    kaynak muscle and fitness
     
  2. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    Maliyeti fazla bir yağ yakım taktiği. Şu bakımdan. Bunu ancak profesyonel atletler ya da boş vakti çok olan bireyler uygulayabilir. Ekstra 1000 kalori harcamak oturduğumuz yerden olmuyo bilindiği üzere. Normal yapabildiğinizin hemen hemen iki katı efor talep ediyor sizden gün içinde.

    Bu araştırmanın yapıldığı denekler önemli. Antrenmana yeni başlayan bireyler mi ? Ekstra beslenme desteği aldılar mı (creatine ve benzeri) ? Bu gibi durumlarda evet cüzi oranda yağsız kas kütlesi artımı görülebilir. Ancak genel kural olarak isterseniz 5000 kalori alın, negatif kalori dengesinde pozitif nitrojen dengesi pek mümkün değil (negatif olur demiyorum).
     
    rockybalboa7 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş