Eklem Sakatlıkları

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve Altintop tarafından 28 Kasım 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Altintop
    Offline

    Altintop Üye

    Katılım:
    17 Aralık 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğenileri:
    162
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Berlin
    Uzun süredir vücut geliştirmekle uğraşanlar eklem sakatlıklarının önemini bilirler. Sakat bir eklemle verimli bir şekilde çalışmak mümkün değildir. Eğer eklemleriniz tam kapasite çalışmıyorsa büyük ağırlıklarla çalışmak ve bazı vücut geliştirme egzersizlerini yapmak mümkün olmaz. Örneğin, bench press çalışmak için sağlam omuzlara, dirseklere ve bileklere ihtiyacınız vardır. Bunlardan birisi sakatlanıp hasar görürse en temel ağırlık antrenmanlarından olan bench press‘e elveda dersiniz ve üst vücut egzersizlerinizin verimi büyük ölçüde düşer.


    [​IMG]

    Vücut geliştirenler için eklemleri sakatlanın birden fazla yolu vardır. Ancak bunları doğru egzersiz metotları uygulayarak ve doğru şekilde beslenerek önlemek sizin elinizde.
    Aşırı Yüklenme + Kötü Teknik = Sakatlanan Eklem
    Basit bir işlem, değil mi? Yukarıda gördüğünüz işlemi unutmayın çünkü vücut geliştirenlerin büyük bir kısmı bu nedenden dolayı eklem sakatlığı yaşar. Sürekli olarak büyük ağırlıklarla çalışıp kötü bir pozisyon alıyorsanız bursit (kesecik iltahabı) olabilirsiniz. Dirsek ve omuzlar bu durumdan kolayca etkilenmeye müsaitlerdir. Bu yüzden siz bench press tutkunları buna dikkat etmezse üst vücut çalışmalarını unutabilirler.
    Kötü ağırlık kaldırma tekniği ile tendonların yırtılabilir. Yanlış kaldırma tekniği ve aşırı yük birleştiğinde eklemlerinizin oynamasına neden olabilir.




    Bir Anda Artan Kas Gücü
    Kreatin ve nitrik oksit gibi maddeler kas gücünüzün tavan yapmasına neden olur. Bu bir yandan gelişmeniz açısından iyiyken diğer yandan da sakatlanmanıza neden olacak tehlikeli durumlar yaratabilir. Kas gücümüz bir anda arttığında kullandığımız ağırlıkları yavaş yavaş arttırmaya özen göstermeliyiz. Kaslarınızın daha fazlasını kaldıracağını hissediyor olabilirsiniz. Ancak daha fazla tekrar yapmanın daha büyük ağırlıklar kaldırmaktan daha iyi olduğunu unutmayın.
    Kas gücü, eklem gücünden çok daha hızlı gelişir. Bu yüzden çalıştığınız egzersiz ağırlığını arttırmak eklemleriniz için erken gelen bir yük olabilir. Yani kas gücünüz yerinde ve kaldırma tekniğiniz mükemmel olsa bile eklemleriniz bu yükü kaldırmaya hazır olmayabilir. Bu durumda eklem sakatlığı kaçınılmazdır. Bu tür sakatlıklar özellikle ergenlerde ve gençlerde daha sık görülür. O yaşlarda vücutta ortaya çıkan anabolik hormonlar ergenlerin kas güçlerini hızla yükselterek geliştirir.


    [​IMG]


    Yanlış Beslenme
    Eklemleriniz aynı kaslarınız gibi belirli gıdalara ihtiyaç duyarlar. Gerekli şekilde beslenmeyen eklemleriniz zayıflar ve yüksek dirençlere karşı savunmasız kalır. Sonuç olarak kötü beslenen eklemlerle ağırlık kaldırdığınız zaman mikro yırtıklar meydana gelebilir. Aynı zamanda kıkırdak dokusu da zarar görür ve hasarlı bir kıkırdak dokusu daha çok zarar gören eklemler demektir.
    Kötü beslenme ve büyük ağırlıklarla egzersiz yapma osteoartrit denilen kıkırdak rahatsızlığına neden olur. Osteoartrit kıkırdak dokusunun sertleşerek eklemlerde daha çok sürtünmenin oluşması demektir.


    Yeteri Kadar Dinlenmemek
    Sürekli olarak yüksek tempoda çalışmak, az uyumak ve yetersiz beslenmek eklem rahatsızlıkları için zemin hazırlar. Sürekli olarak büyük ağırlıklarla çalışıyor ve bu temponuzu hiç değiştirmiyorsanız eklemlerinizi çok yıpratıyorsunuz demektir. Unutmayın, spor yaptıktan sonra vücudunuzu yeteri kadar dinlendirmiyorsanız, her çalışmanızda eklemlerinizin gördüğü hasar birikerek ciddi sağlık sorunlarına neden olur.


    Sık sık ağırlık çalışması yapıyorsanız, her seferinde maksimum ağırlıkla çalışmak eklemlerinize eziyet etmek demektir. Çalışma temponuzu değiştirin ve her ağırlık çalışmanızda tüm gücünüzle yüklenmeyin. Yeteri kadar uyumuyorsanız vücudunuz besinleri gitmesi gereken yerlere götüren anabolik hormonları üretmiyor demektir.


    Kaynak:sportifhareketler.com
    Resim kaynagi: flickr
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Kasım 2009
    sthammer bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş