Ectomorph yapı hakkında söylenenler ?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve cli0gt tarafından 26 Haziran 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. cli0gt
    Offline

    cli0gt Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Öncelikle merhaba arkadaşlar.Sormak istediğim şu ben kısıtlamalara inanmam bir insan ne olursa olsun gerçekten ister ve çalışırsa amacına ulaşır.Fakat şu bir gerçek ki genetik yatkınlık diye bir şey var.Ben ectoyum spora başlayalı 11 ay oldu 6 ay vücut ağırlığı ile çalıştım 5 ayda ağırlıklar ile.Ben bir ectoyum ve gerçekten çevremdekilere göre çok zor kazanımım oluyor açıkçası bu da beni boşluğa itiyor.Gelişimimi hızlandırmak için ecto makaleleri okuyorum uzun zamandır fakat insanlar iki gruba bölünmüş.Bir kısım haftada 3 kere temel egzersizlere yüklen cardio yapma yoğun çalış diyor.Diğer kısım ise haftada 5-6 kere 45 dk lık antremanla çalış diyor.Bense bu yaz Jim Stoppani'nin Shortcut-to-Size programına başladım.Bu teknikler gerçekten faydalı mı yani haftada 4 gün mü daha iyi ecto için yoksa 3 mü ya da 5 gün mü ?
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Bir bölüm de ektomorf, mezomorf gibi sınıflandırmaların saçmalık olduğunu düşünüyor. Öncelikle kilo alımına dikkat etmen gerek. Kas kütlesi oluşturmak için kilo alman gerekiyor. Bu 11 ayda kaç kilo aldın? Son aylarda kaç kilo alıyorsun? Buna göre kalori alımını düzenlemen lazım. Ondan sonra eğer ileri aşamada değilsen Stoppani'nin programını falan boşver derim. Aslında her türlü boşver o programı, bunlar altında supplement satışı için bol reklam içeren, ticari amaçlı programlar. bodybuilding.com'un forumlarında bu programları uygulayan doğru dürüst adam bulamazsın. Bundan ziyade yıllardır kullanılan, başarısını kanıtlamış programlara yönelmen iyi olur. Hangi seviyede olduğuna göre allpro-a simple beginnig routine, Lyle Mcdonald's generic bulking routine, Layne Norton's PHAT, PHUL veya başka alt vücut/üst vücut, itme/çekme, itme/çekme/bacak antrenmanları daha verimli olacaktır.

    Kaç gün çalışmanın senin için iyi olacağını ancak sen bilebilirsin. Bazıları haftada 5 güne dayanır, benim için fazla. Bunun ektomorflar için bulunmuş özel bir formülü yok.
     
  3. cli0gt
    Offline

    cli0gt Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    11 ayda 10 kilo alabildim bunun 5 kilosu kas diğer 5 kilosu su ve yağ.Ben bilmiyordum bu tarz supplement satma amaçlı programlar olduklarını dediğiniz programlara bakıyorum hemen aslında ilk olarak PPL programını denedim ama ben 3 gün antreman yapınca kendimi sanki spor yapmıyor gibi hissediyorum ama herkes çok iyi olduğunu söylüyor sanırım o tarz bir şey yapmam gerekiyor.Zaman ayırdığınız için teşekkür.Son bir sorum daha olacak aslında peki siz bu sınıflandırmaya ne diyorsunuz ecto mezo vs. eğer çok abartıldığı kadar değilse bende takmıyayım fazla.Birde bana önerebileceğiniz biri var mı gerçekten kaliteli bilgi veren ?
     

Sayfayı Paylaş