Dumbell side bends hareketini doğru yapmak

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve jimraynor tarafından 18 Aralık 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    Arkadaşlar merhaba aşağıdaki resimde görülen harekettte dumbell'ın olduğu elimizin ordaki kas mı çalışıyor yoksa elimizin boş olduğu kısım gerildiği için mi çalışıyor. Aşağıdaki resimdeki şahısta bu hareket sonucu sağ karın kası mı çalışır yoksa sol karın kası mı?

    Bir başka sorum da, bu hareketi yaparken kaslanmanın artması sonucu kilolu bir görünüm sonucu doğma imkanı var mıdır? Hocam düşük ağırlıkla çok sık yap ki kas büyümesin yağlar yansın dedi.

    Son olarak da bu harekette ki en önemli yer sağa doğru iyice sıkıştırmamız mı yoksa dik durmak için kalkış hareketini yapmamız mı? Eğilme ve kalkma hızı ne olmalı. Tecrübeli arkadaşlar cevap verirse çok sevinirim.

    [​IMG]
     
  2. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    Arkadaşlar nette biraz araştırdım aşağıdaki uygulamaları da gördüm. Acaba hangisi doğru olan?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Elbet hepsinin etkisi vardır lakin çalıştırdığı kas grubunda ufak değişiklikler veya hacimleşme vb. gibi işlev farklılığı olabilir diye konuyu açtım.

    Benim amacım yan kısmımdaki yağ yakımını beli kalınlaştırmadan yakmak. Hocam ve bu sitede okuduğum bazı konularda küçük ağırlıklarla uzun süreli yapmalısın diyorlar. Benim aklımın karıştığı nokta bu konuda belirtilen resimlerden hangisini yapmalıyım?

    Flood için kusura bakmayın diğer mesajı düzenleyemiyorum.
     
  3. guardbody
    Offline

    guardbody Özel Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    3.414
    Beğenileri:
    1.565
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    KALİTE TEKNİSYENİ
    Yer:
    MAGNESIA
    ağırlık kullandığın sürece oblıq büyüme gösterecektir.ben olsam yağlardan arınana kadar kendi vucut ağırlığım ile seri şekilde bol tekrar çalışırdım ki bu zamana kadarda öyle daha çabuk verim alındığına şahit oldum.daha sonra eksikliğini görüyorsan ağırlık ile gerekli şekli verirsin.
     
    jimraynor bunu beğendi.
  4. supersport
    Offline

    supersport Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    446
    Beğenileri:
    234
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Tıp
    jimraynor bu hareketle yağlar yanmaz. bölgesel yağ yakımı yoktur. hareketin yapıldığıu bölge erimez. öyle olsa mekik çekerek herkesin göbeği erir.
    bu hareket oblikleri çalıştırdığı için bel kalınlaşır. düşük ğırlık yüksek tekrarla bu genişleme minimum olur. kas kuvvetlenir ama büyümez.
     
  5. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    peki o bölgedeki kasların kuvvetlenmesi o bölgedeki yağ yakımını arttırır mı? Eğer mekik ve yan çalışmaları yağ yakımına etki etkisinin yanında beli çok kalınlaştırıyorsa sadece cardio yapacağım. 1 haftadır her gün cardio + karın egzersizleri çalışıyorum. Bu çalışma yanlış mı yani belim kalınlaşır mı? Ayrıca guardbody sana bir sorum olacaktı.

    Aşağıdaki resimde bulunan sehpada yan hareketler yapıyorum. 25*4 şeklinde. Bu harekette sonuçta yan olarak eğilip kalkmalarda vücut üst bölgemin ağırlığı olan 40-50 kiloyu kaldırmış oluyor. Bu çalışma belde kalınlaşmayı arttırır mı?

    Son olarak. Beli kalınlaştırmaması ve belde yağ yakımı ve sıkılaşmayı arttıracak egzersizleri belirtebilir misinz. Kısacası bel her gün cardio sonrası bel karın ve yan ile ilgili bana egzersiz yazabilir misiniz.

    Şu anda hocamın vermiş olduğu program sırasıyla aşağıdadır.

    1. Crunch
    2. Leg raise
    3. Knee up
    4. Abdominal machine
    5. Yan mekik (Yukarıdaki sehpada belirttiğim hareket)
    6. Twister
    7. Hyper extension
    8. Dumbell side bent

    Önce hepsinde 1 veya 2 set yapmaya çalış ardından setleri 4'e çıkaracağız sonra da setlerde yaptığımız sayıları arttıracağız dedi. Ayrıca bunları çalışma sırasında 30 saniyeden fazla dinlenmemeye çalış vücudu sıcak tut dedi.

    Şimdi Yukarıdan bel kalınlaşmasını önleyemeyeceğimiz hareketler hangileri acaba?

    Yardımlarınız için teşekkürler.
     
    Son düzenleme: 21 Aralık 2009

Sayfayı Paylaş