Doğru Nefes Alarak Stres Yönetimi

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve Alixalys tarafından 23 Ağustos 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Alixalys
    Offline

    Alixalys Core Plus Üye

    Katılım:
    17 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar herkese merhaba!

    Son zamanlarda herkesin konuştuğu 'nefes terapisiyle' ilgili birkaç şey paylaşmak istiyorum.
    Çoğumuz nasıl nefes aldığımızın farkında değiliz - yani, doğaçlama bir şekilde nefesi nasıl alıp nasıl verdiğimizi hiç düşünmüyoruz. Düşünmek için de sebep var mı diye de düşünebiliriz ama doğru nefes almak, nefes alma biçimimizi değiştirmek özellikle işyerinde stresi azaltma konusunda bize yardımcı olabilir.

    Şöyle bir test yapalım:

    Oturun ve sağ elinizi göğsünüze sol elinize göbeğinize koyun. Derin nefes alıp verin. Bir daha nefes alıp verin. Eğer göğsünüz göbeğinizden daha çok hareket ediyorsa göğsünüzden soluyorsunuz demek. Yani bebeklerin tam tersi nefes alıyoruz (Birçok şeyin doğrusunu aslında doğuştan biliyoruz). Göğüsten solumak aslında stresi daha çok tetikleyebiliyor çünkü aynı zamanda boyun ve omuz da hareket ediyor. Boyun, omuz ve hatta sırt gibi solumayla alakası olmayan kaslar çalışıyor.

    Stresi azaltmak için deneyebileceğimiz üç nefes alma çeşidir var:

    - Göbek Nefesi
    Rahat bir şekilde oturun ya da uzanın. Sol elinizi göbeğinize, sağ elinizi göğsünüze koyun. Derin bir diyafram nefesi alın ve daha sonra göbeğinizden nefes verin. Sol eliniz hareket edecektir ama göğsünüzdeki sol eliniz sabit kalmalı. 10-15 kez böyle nefes alıp verin. Rahatlayacaksınız. Bu nefes tipi özellikle işyerinde stresi azaltma için birebir!

    - Timsah Nefesi

    Yüzükoyun yere uzanın, alnınızın altına ellerinizi koyun. Gevşeyin ve gövdenizin ortasına doğru derin nefes çekin. Timsah nefesinin amacı alt gövdenize 360 derece, yani göbeğinize, belinize ve yanlarınıza olabildiğinde nefes yaymaktır. Bu konuda derin nefes alıp verirken göbeğiniz zemin üzerinde şişecek ve genişleyecektir. Bu sayede göğsünüzüe değil diyaframınızı kullanıyor oluyorsunuz. 2-5 dakika timsah nefesi yapabilirsiniz.

    - Döngü-Denge Nefesi
    Belki de en etkilisi bu, yani döngülü nefes, yani nefes alırken sayı saymak. Nefes alıp verirken geçen süreyi sayıyorsunuz. 4 basamaklı nefes egzersizini deneyerek başlayın. 1 saniyede nefesi çekin, 1 saniye tutun, sonra 1 saniyede dışarı verin. Sonra 2 saniyede nefes çekin, 2 saniye tutun ve iki saniyede dışarı soluyun. Bunu her biri 4 saniye olana kadar tekrar ettikten sonra 1 saniyeliğe geri dönün. 2-3 dakika böyle uygulayın.

    Nefes almayı hiç bu farkındalıkla düşündünüz mü? Bu konuda koca bir kitap dahi yazılmış.
     
    farazi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş