doğru besleniyormuyum ? amacım az yağ,çok kas

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve hurkanyy tarafından 4 Mart 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. hurkanyy
    Offline

    hurkanyy Üye

    Katılım:
    13 Ocak 2015
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    öncelikle şunu söylemeliyim ki yediklerim çok çeşitli olsada ,elimdeki mutfak tartısı+ internetten yaptığım kalori hesaplaması ile yediklerimi 2500 kaloriye sığdırıyorum yani günlük toplam 2500 kalori alıyorum.
    1. kesinlikle günde 3 litre su içiyorum (yarım litre uyandıktan sonra,yarım litre uyumadan önce ve 2 litre gün içerisinde olmak üzere , extra oarak hazırladığım kahve ve çay ile 3 litreyi geçmiş oluyorum
    2. 2500 kaloriyi günde 6 öğüne bölüyorum en geç saat 20:00 da yemek yiyorum ve en son öğünüm çok düşük kalorili oluyor
    3. diyetim -->1 çeşit kuru yemiş (yer fıstığı,badem,antep fıstığı,kabak çekirdeği,ceviz,kestane
    1 çeşit baklagil (soya fasulyesi,kuru bakla,bezelye,yeşil mercimek,beyaz fasulye,kırmızı fasulye,siyah fasulye,börülce,barbunya--haşlanmış olarak yiyorum , yemek olarak değil haşlamanın içine testesteronu arttırsın diye sarımsak ve kırmızı soğan koyuyorum
    1 grup yeşillik salatası( ıspanak,pazı,roka,dereotu,brokoli-- yağ kullanmıyorum ve elma sirkesi kullanıyorum
    potasyum kaynağı meyve sebze yada vicut gelişimine katkı sağlayan meyve 1 çeşit en az ( avokado,muz,patates,yaban mersini,elma ,ananas,nar , kivi)
    1 grup tahıl haşlanmış (mısır,irmik,bulgur,siyah pirinç,kahverengi pirinç,kinoa,buğday,karabuğday,yulaf ezmesi, nesfit quaker yada ducan) asla beyaz pirinç ve makarna yemem.
    1 çeşit et kaynağı ( yağsız tavuk göğsü,yağsız kırmızı et,somon ,ringa balığı, sardalya,ciğer) tüm etlere baharat koyarım.
    süt ve süt ürünü bir çeşit ( yağsız süt,yağsız yoğurt,light kaşar,lor peyniri, 0 yağlı mozerella peyniri, kefir) sütü genelde protein shake ve smootie lerde kullanıyorum
    bazı günler yumurta yiyorum
    kuru meyve 1 çeşit ( yaban mersini kurusu,kuru üzüm,antep karası,kuru kayısı,kuru incir,kuru erik)
    günde birkaç çeşit içecek içiyorum ( 200 ml şekersiz türk kahvesi,nescafe gold şekersiz,espresso şekersiz, şekersiz yeşil çay , şekersiz matcha yeşil çay)
    tatlı ihtiyacı olarak ise çok küçük porsiyonlarda bal ve %70+ kakao ile hazırlanmış bitter çikolata

    söylediğim gibi yediklerim 2500 kaloriyi geçmiyor ve günde 100 g protein alıyorum ,170 boyum 60 kiloyum, sizce beslenmemde bir abartı yada hata var mı? bu besinleri günün hangi vakitlerinde ve sporun hangi vakitlerinde tüketmemi önerirsiniz?
     
  2. nutritionist_88
    Offline

    nutritionist_88 Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    97
    Beğenileri:
    79
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Beslenmeniz iyi görünüyor ilk bakışta.Neredeyse tüm kaynaklardan besin tüketimi var, az ve sık tüketim de mevcut.Ancak, yağ tüketimi çok az.Zaten salatalarda yağ kullanmadığınızı söylemişsiniz.Ayrıca yağsız süt, yağsız et vs diye devam etmişsiniz.Bir kaç kaynaktan yağ alımı mevcut kuruyemişler gibi.Burada antepfıstığı yerine ceviz tüketimi daha iyi bir tercih olabilir.Yağ konusuna tekrar dönecek olursak, salatalara 10'ar gram zeytinyağı ekleyebilirsin.Ve bence yağsız süt tüketimine son vermelisin.
    "Yağın azaltılması ile yetinmeyen ticari süt endüstrisi yetkilileri, bir de bu süt yağını homojenizasyona tabi tutmaktadırlar.Homojenizasyon, basitçe sütün açıklıkları mikron ölçülerinde olan süzgeçlerden tonlarca basınçla geçirilmesidir. Böylece süt içerisindeki yağ kürecikleri parçalanarak kaymak oluşumu, yani süt yağının ürünün yüzeyinde birikmesi önlenmiş olur.
    Tamamen ticari çıkarların ürünü olmasının yanında, homojenizasyon sağlığımız için pek de masum bir işlem değildir. Parçalanma işlemi sonucunda boyları küçülen ve kapladıkları yüzey alanı 500–600 misli büyüyen bu yağ kürecikleri, bozulma risklerini arttırarak kanserojen eğimli hale gelirler. Üstelik doğal sindirim adımlarından geçmek yerine büyük oranlarda ve ani olarak ince bağırsaklardan emildikleri için aşırı geçirgenlik olarak bilinen “leaky gut” sendromu ve benzeri sindirim rahatsızlıklarına zemin hazırlarlar. "
    Kaynak: Prof.Dr.Ahmet Aydın-Doğru Beslenme Hakkında Yanlış Bildiklerimiz
    Yağın bir enerji kaynağı olduğu ve yağda çönünen vitaminler, a-linolenik asit, linoleik asit gibi elzem yağ asitlerinin alınması için gerekli olduğu unutulmamalıdır.
    Unutmadan söyleyim, kahve ve çay su kaynağı değildir.Bitkisel çay tüketiyormuşsun gerçi ama sen yine de su tüketimini 3 lt olarak kabul et ;)
    Sağlıklı günler ve sporlar dilerim ;)
     

Sayfayı Paylaş