Diyette kaç kalori almalıyım?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve mert_yldz_ tarafından 22 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    Arkadaşlar youtube'da kenzo diye bir kardeşimiz karın kası projesi için 40 günlük diyet uygumış, ama benim hesapladığıma göre haftanın 6 günü 1500kalori civarı alıyor.1 gün ise hile günü(karbonhidrat yüklemesi) yapıyor.Boyum 173cm, kilo 70, yağ oranı %13 civarı, ölçümde BMR da 1700kalori civarı çıkıyor.Bu diyetle birlikte haftanın 3 günü birer saat kardiyo, 3 günde ağırlık antremanıma devam etmek istiyorum.40 günde en az 3-4 yağ yakmak istiyorum.Sonuçta ağırlık felanda çalışıcaz bu kalori az mı olur, yoksa yeterli midir? İlk defa definasyona giricem lütfen yardımcı olun.

    normal beslenme:
    hile günü:
    40 günlük değişimler:
     
  2. Eresbos
    Offline

    Eresbos Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    882
    Beğenileri:
    546
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    istanbul
    İhtiyacin olan kaloriyi kendin hesaplayacaksin.nette bunun icin programlar var. Cikan degerin 500kalori altini alacaksin ki yag yakasin.

    GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  3. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    1700 civarı dedim hocam işte, diyet 1500 kalorilik.1 saat kardiyoda 500-600 yakar desen 700 kalori felan açık oluyor günlük.
     
  4. Eresbos
    Offline

    Eresbos Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    882
    Beğenileri:
    546
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    istanbul
    Bu kalori hesabini yapacagin sporu baz alarak hesapladin dimi? Cunku senin boyutlarinda bir insan yattigi yerden 1.500kaloriyi vucudu yakar. Antremanlarida eklersen daha fazla kalori almak zorundasin. Spor yaptigin icin daha fazla kalori alip,ustune yag yakabilirsin :)

    GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  5. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    Hiçbir şeyi baz almadım hocam, makineyle ölçüm yaptırdığımda 1700lerde bir BMR hesapladı.Evde şok diyetlerle kilo vermiştim sonucu hüsran olmuştu.Şimdi kas yakmadan vermek istiyorum hocam o yüzden bu kadar pipirikleniyorum:)
     
  6. Aranel
    Offline

    Aranel Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.009
    Beğenileri:
    611
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    BMR degil TDEE baz alıp kalori açıgını bunun üzerinden vermen lazım.
     
  7. ersaydin
    Offline

    ersaydin Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2012
    Mesajlar:
    155
    Beğenileri:
    109
    Ödül Puanları:
    53
    Bu dieti uygulayip 5 kilo verdim. Sanırım cogu yağdan gitti. Çünkü kol ölçüm aynı kalırken belim 10 cm inceldi. Diette yatmadan önce lor yiyin diyor, ben yemedim.


    --- ERA ---
     
  8. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    Hocam bu TDEE tam olarak nedir? Size daha öncede sordum cevap alamadım.Google dan arattım tam olarak bulamadım ne olduğunu.
    --- Mesaj birleştirildi, 25 Temmuz 2014 ---
    Kardeş ben 3 kilo yağ yakabilsem yeter bana, yaklaşık %10 civarı yağ oranım oluyor o zaman.Lor peynirini casein için öneriyorda türkiyedeki lorlar peyniraltı suyundan üretiliyor arkasına baktım ben.Whey yerine kullanılabilir heralde?
     
  9. Eresbos
    Offline

    Eresbos Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    882
    Beğenileri:
    546
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    istanbul
    Videoları şimdi izliyorum.telefondan izleyememiştim. Alamancı galiba bu arkadaş,süper konuşuyor :D
     
  10. Eresbos
    Offline

    Eresbos Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    882
    Beğenileri:
    546
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    istanbul
    Bu arada adam 40 gün pilav tavuk domates yemiş :S chetdayleri saymazsak :)
     
  11. cihatornek
    Offline

    cihatornek Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğenileri:
    33
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul-Kütahya
    Kenzo Kara'nın normal beslenmesi bu zaten.Yalnızca karbonhidrat oranını azaltmış ve yağ yakımına konsantre olmuş.Genel itibariyle olay bu.Kenzo bulk dönemin 400 grama yakın pirinç(Basmati) tüketiyor.Definisyonda ise tükettiği pirincin gramını 100 grama kadar indiriyor.Son 5 günü ketojenik besleniyor.Eğer bir ay boyunca pirinç falan yiyemem diyorsanız.TDEE cinsinde kalori ihtiyacı hesaplanıp karbonhidrat ona göre ayarlanmalı.100 gram pirince tekabül eden diğer kardonhidratlarda genel itibariyle tüketilebilir.Ben diyette esmer pirinç tüketilmesi taraftarıyım.Nedeni ise şudur ; türkiye'de basmati türdeki pirinçler zor bulunur halde.Basmati pirincin glisemik indeks oranı çok düşük...Maalesef ülkemizde yetişen pirinç türleri glisemik indeks oranı bakımından oldukça yüksek sonuç olarak ülkemizdeki pirinç türleri yağlanma riskini artırıyor.Konuya gelecek olursak 100 gram pirinç kalorisine tekabül eden diğer karbonhidrat kaynakları güzel bir şekilde kullanılabilir.Önemli olan araştırmak.Kenzo pirinç tüketiyor diye pirinç tüketmeyin bence anadolumuzda bulgur gibi bir nimet dururken...Herkese bol sanş...
     
    egemennn bunu beğendi.
  12. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    Ayrıca o adam o cüsseye o kadarcık kalori alıyorsa bana hayli hayli yeter diye düşünüyorum yanlış mı düşünüyorum :) ?
     
  13. Aranel
    Offline

    Aranel Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.009
    Beğenileri:
    611
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    BMR + Günlük aktivitelerde harcanan enerji = TDEE
     
    mert_yldz_ bunu beğendi.
  14. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    He uyguladığım şeyin ismini bilmiyormuşum :) BMR 1700 çıkıyor ben 2000 kaloriyi baz alarak bulk yapıyordum.Ben şimdi bir gün ağırlık bir gün kardiyo şeklinde 3 gün ağırlık(8-12 tekrarda tutucam), 3 gün kardiyo çalışıcam(1er saat).Bir gün hile günündede off vermeyi düşünüyorum, diyetin sahibi karbonhidrat depoları daha kolay dolar dedi off verirseniz..1700 kalori alsam yeterli olur mu bana arkadaşlar; temiz bir şekilde define olmam için.
     
  15. Deniz Palabıyık
    Offline

    Deniz Palabıyık Üye

    Katılım:
    24 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    101
    Beğenileri:
    137
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
  16. mert_yldz_
    Offline

    mert_yldz_ Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2011
    Mesajlar:
    361
    Beğenileri:
    31
    Ödül Puanları:
    38
    Çok saol kardeş, çok faydalı oldu.Buna göre 1700 kalori civarı yeterli, yaptığım spor 1 saati geçmicek zaten.Yarın diyete başlıyorum , bayramda tatlı felan ikram etmezler inşallah:)
    -Arkadaşlar size son sorum.Hile günü videosunu izlerseniz orada karbonhidrat ağırlıklı beslenmiş ama kaloriye dikkat etmemiş.Ben nasıl yapsam; gene aynı kaloriyi bazalarak KH ağırlıklı mı besleniyim? Bir de bulkta spor sonrası şekerli bir şey tüketiyordum; bunu yapmasam zararı olur mu , yağ yakımını durdururmuş bu?
     
    Son düzenleme: 28 Temmuz 2014

Sayfayı Paylaş