Diyet konusunda yardım

Konusu 'Beslenme Günlüğü' forumundadır ve mrconka tarafından 20 Ocak 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. mrconka
    Offline

    mrconka Üye

    Katılım:
    20 Ocak 2016
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar merhabalar, aranıza az önce katılmış bulunmaktayım.
    23 yaşındayım
    Boy:177
    Kilo:70
    Daha önce çok profesyonel olmamakla beraber yaklaşık 3 aylık bir body building geçmişim olmuştu. Dolayısıyla çok bilgi sahibi değilim beslenme hususunda. Dün bu işi uzun zamandır profesyonel olarak yapan bir arkadaşımla yaptığım istişareler sonucunda bana şöyle bir diyet listesi önerdi:
    saat 07:30 - 1000 mg. B ve C vitamini, 6 yumurta(2 sarı), 50 gr. yulaf
    saat 11:30 - 100 gr yağsız makarna, 50 gr et
    saat 14:30 - 100 gr karbonhidrat, 100 gr et
    saat 17:30 - 150 gr karbonhidrat, 100 gr et
    saat 18:30-19:30 arası antrenman
    saat 20:00 - 50 gr karbonhidrat, 100 gr et
    Ayrıca bu beslenme programının yanı sıra glutamin ve bcaa kullanmamı önerdi. Bu programa sadık kalırsam ağustos ayında istediğim plaj vücuduna sahip olabileceğimi söyledi. Bütün bunlar ışığında değerli fikirlerinizi bekliyorum. Eklemem ve çıkarmam gereken herhangi bir şey var mıdır? Beslenme listesi benim için ne derece uygundur ve glutamini ne ölçüde, nasıl ve ne zaman kullanmalıyım?
    Şimdiden teşekkürler, saygılar.
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Öncelikle, burada bir beslenme programı görmüyorum. 50 gr et ne eti, nasıl pişmiş, 100 gr et ne eti nasıl pişmiş, ne kadar yağ koyulacak, bu diyet listesi kaç kaloriyi hedefliyor, kaç gr protein, kaç gr yağ hedefliyor, senin amacın ne kilo vermek mi, eğer öyleyse 177 boyunda 70 kiloda neden kilo vermek istiyorsun, yumurtaların neden sarılarını atıyorsun, makarna neden yağsız, arkadaşın neden yeni başlayan birisine glutamin ve BCAA öneriyor, karbonhidrat kaynağı ne, lifi nereden alacaksın, sebzeler nerede, meyveler nerede vs... Ayrıca neden 1000 mg B ve C vitamini alıyorsun?

    Neyse, özetle sana bol bol okumanı, sabit başlıkları özellikle okumanı ve ondan sonra aklına takılanları sormanı tavsiye ederim. Önce temel bir bilgi düzeyine ulaş ki kalan ayrıntıları konuşalım. Ama arkadaşının profesyonelliğine güveniyorsan, senin kalori ihtiyacını hesaplayıp amaçlarına göre kalori miktarını da hesaplayıp bu programı verdiyse kullanabilirsin.
     
  3. mrconka
    Offline

    mrconka Üye

    Katılım:
    20 Ocak 2016
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Sevgili doxux öncelikle cevabın için teşekkürler, bu konuda çok bilgili olmadığımı yazımın başında da söylemiştim. Temel bilgileri edinmek için buradayım. Şunu söyleyebilirim ayrıntı belirtmemişim yazımda ama karbonhidrat kaynağının makarna,pirinç,patates vb. olabileceği; etin ise yağsız kırmızı et, tavuk, hindi veyahut balık olabileceği söylendi. Öğünlerde yeşillik ve salata benzeri gıdalar almam gerektiği söylendi. Tekrar söylüyorum yeterli bilgi birikimini edinmeye çalışıyorum ve bir çok forum sitesinde birbirinden çok farklı ve alakasız bilgilerle karşılaşıyorum. Hangi birisine itibar edeceğimi şaşırdım. En son çareyi buraya kaydolup bizzat kendim soru sormakta buldum. Teşekkürler tekrardan, daha kapsamlı ve yol gösterici bir yardım alabilirsem sevinirim...
    --- Mesaj birleştirildi, 20 Ocak 2016 ---
    Sevgili doxux öncelikle cevabın için teşekkürler, bu konuda çok bilgili olmadığımı yazımın başında da söylemiştim. Temel bilgileri edinmek için buradayım. Şunu söyleyebilirim ayrıntı belirtmemişim yazımda ama karbonhidrat kaynağının makarna,pirinç,patates vb. olabileceği; etin ise yağsız kırmızı et, tavuk, hindi veyahut balık olabileceği söylendi. Öğünlerde yeşillik ve salata benzeri gıdalar almam gerektiği söylendi. Tekrar söylüyorum yeterli bilgi birikimini edinmeye çalışıyorum ve bir çok forum sitesinde birbirinden çok farklı ve alakasız bilgilerle karşılaşıyorum. Hangi birisine itibar edeceğimi şaşırdım. En son çareyi buraya kaydolup bizzat kendim soru sormakta buldum. Teşekkürler tekrardan, daha kapsamlı ve yol gösterici bir yardım alabilirsem sevinirim...
     
    Son düzenleme: 20 Ocak 2016
  4. mrconka
    Offline

    mrconka Üye

    Katılım:
    20 Ocak 2016
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Bu arada iki kere gitmiş mesajım kusura bakmayın
     

Sayfayı Paylaş