Dikey Güç

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve rockybalboa7 tarafından 21 Aralık 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    [​IMG]
    Vücudunuzda yukarıdan aşağıya doğru merkez olan karın bölgesini çalıştırarak yaptığınız hareket, vücudun en yaygın olarak yaptığı hareketlerden biridir. İşte size optimal performansla onu nasıl çalıştırabileceğiniz konusunda bir öneri...
    Merkez bölge, en çok dikey hareketle çalışır. Burası, vücudun orta hattı ile aynı hizadadır ve karnın en güçlü sabit bölgesidir. Egzersiz; asker, polis ve itfaiye ekiplerinin yaptığı türden her türlü zorlu hareketi içermektedir. Scoop ve slam hareketi, bedenin merkezindeki üst (scoop) ve alt (slam) eksenlerini çalıştırır.
    NASIL YAPILIR?
    Bir scoop hareketi yapmak için, çeyrek-yarım arası çömelme pozisyonunda, ayaklarınız kalça genişliğinde açık olacak şekilde, sırtınız düz ve karnınız sıkı biçimdeyken, dizleriniz arasında bir sağlık topu tutarak başlayın. Hızlı bir şekilde kalçalarınızı, dizlerinizi ve ayak bileklerinizi kaldırın ve topu ellerinizin alt kısmından mümkün olduğu kadar uzağa atın; omuz ve baş seviyesinde de bırakın.

    Topu yeniden alın ve hareketi tekrarlayın. Güç oluşturmaya ve hareket özelliklerini öğrenmeye çalışan başlangıç düzeyindeki sporcular, bu hareketi topu bırakmadan yapsınlar. En üstteyken bel omurgasını çok açmamaya dikkat edin; yoksa daha çalışmanın başında karın bölgenize zarar verebilirsiniz.

    Slam kısmında, ayaklarınızı kalça genişliğinde açarak başlayın ve sağlık topunu (Dynamax’’ın ürettikleri gibi, zıplamayan “ölü” bir sağlık topu tavsiye ediyoruz) baş üzerinde omurganızı fazla açmadan ama mümkün olduğu kadar yüksekte olacak şekilde tutun.

    Hızlı bir şekilde kalça ve dizlerinizi esneterek, topu düz olarak yere diz seviyesindeyken atın. Sonra yeniden kaldırın ve tekrarları yapın. Gücü arttırmak için, topu yere vurup zıplatarak partnerinize atın. Hareket sırasında merkez bölgenizi sabit ve düz tutun.

    Scoop hareketinde olduğu gibi, en üst kısımda omurganızı fazla açmamaya ve karnınızın da, en aşağı seviyeye eğildiğiniz anda katlanmamasına dikkat edin.

    Kaynak Muscle and Fitness
     
    azeer ve dishiwelet bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş