devlet yurdunda beslenme

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve letsgoheat96 tarafından 30 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. letsgoheat96
    Offline

    letsgoheat96 Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2011
    Mesajlar:
    73
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    merhaba
    bu sene üniversiteye başlıyorum kyk'ya başvurdum okulun yurduna da başvuracağım, önceliğim okulun yurdu fakat 250 kişilik kapasitesi var çıkmazsa eğer mecburen devlet yurdunda kalacağım, duyduğuma göre devlet yurduna kafamıza göre eşyalar sokamıyormuşuz mikrodalga, buharlı pişirici, su ısıtıcısı gibi eşyaları topluyorlarmış (hiç şaşırmadım)
    günlük 400gr bulgur, 500gr tavuk, 100gr yulaf, 3 yumurta, 200gr lor tüketiyorum
    bulguru, yumurtayı ve tavuğu nasıl pişireceğim? farklı besinler tüketme şansımda yok açıkçası bunlar en ekonomikleri tavuk yerine ton balığı yemeye kalksam 3-4 kat daha pahalıya geliyor
    gizli gizli pişirme şansı çok zor elalemin içinde hadi pişirdik diyelim sonra ? okulda onları yemek ?
    ev tutma durumum pek yok gibi yeni okulum istanbul avrupa yakasında olduğu için maddi durumum yeterli değil
    uzun yazdım kusura bakmayın sadece devlet yurdunda veya devlete bağlı herhangi bir yerde bu işi yapanlar tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim teşekkür ederim şimdiden
     
    Son düzenleme: 30 Temmuz 2014
  2. volvol6161
    Offline

    volvol6161 Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    487
    Beğenileri:
    179
    Ödül Puanları:
    43
    Meslek:
    ögrenci
    yurtta bu işler zor olur
    olmaz ne cıkarsa o yani
     
  3. snrgndr
    Offline

    snrgndr Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    279
    Beğenileri:
    65
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    KYK'larda kahve yapmak için su ısıtıcısı dahi kullanılmasına izin verilmiyor diye biliyorum. Ve soktuğunda da yasal olarak el koyma hakları varmış , alıyorlar da. Kendim bizzat kalmadım ama kalan yakın arkadaşlarımın anlattıkları kadarıyla böyle. Sabah kahvaltısında yumurta pişirmen problem olur , bunun haricinde pek fazla problem olacak bir besin yok. Bildiğin gibi yumurta çiğ de tüketilebiliyor , miden ne kadar alır tabi bilmiyorum. Ben pek tüketen biri değilim , haşlama yiyorum genelde. Ama maalesef ki katlanmak zorunda kalabilirsin. Yumurtayı sakın boşlama derim ki sen de biliyorsun çok önemli bir besin.
    Öğlen yemeklerini okulda ye , zaten düzenli olarak ya bulgur ya pirinç çıkar. Tabi haliyle yağlı olacaktır ama yapacak çok da bir şey yok. Onun haricinde tavuk , fasülye vs. çıkar bunlar da öğlenleri sana yetecektir. Bizim okulda Beden eğitimi sağlık meslek yüksek okulu ( besyo ) öğrencileri de yemek yiyor. Ondan dolayı kalori hesabı falan yapılıyor , sizde nasıl bilmiyorum. Ama protein açısından eh denecek gibi yemek çıkıyor.
    Ben de devlet okulundayım bu arada.

    Bunun haricinde akşam yemeği için bulguru tavuğu haşlamak gerçekten mesele. Ton balıkları uygun olandan alsan bile 3-4 kat pahalı ve zararlı. Ve haftada iki kereden fazla tüketilmemesi tavsiye ediliyor onların. Nedeni de ağır metaller bulunması. Dardanel bunlardan arındırdığını söyledi ama diğer firmalar bir açıklama yapmamış , Dardanel de bildiğin gibi pahalı.

    Görünüşte birkaç seçenek var. Ya yemekhanede çalışan iyi niyetli birisine kendini anlatıp bir ricada bulunacaksın ya bir risk alıp elektrikli ısıtıcı ve küçük bir tencere sokacaksın yurda pişirip kaldıracaksın ki bu da mantıklı. Bunun dışında kısa zamanda arkadaş edinirsin evde kalan , bir pişirmede 2-3 günlük pişirirsin kendine rica edip , gerekirse üç beş bir şeyler anlaşırsın arkadaşınla. Koyarsın kaba artık bir şekilde dolap molap bulup kullanırsın. Ya da ton balığı şıkkını deneyeceksin , Migros'ta light ton balıkları iki tane 160'lık 4.5 TL idi. Hem light hem daha uygun , bunu da düşünebilirsin. Ve alternatif yemeklere yöneleceksin.

    Kolay gelsin şimdiden. Bu beslenme işi gerçekten kolay bir iş değil. Maddiyat kadar zamanın da olmalı. İnşallah kısa zamanda çözüme kavuşturursun durumu.
     
    letsgoheat96 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş