Düzgün deadlift nasıl yapılır?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve gs01 tarafından 6 Eylül 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. gs01
    Offline

    gs01 Üye

    Katılım:
    29 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    182
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    38
    Deadlift gerçekten mükemmel bir egzersiz, büyük ihtimal yapabileceğiniz en işe yarar egzersiz ama işin kötü yanı deadlift, eğer doğru yapılmazsa, berbat sakatlıklara sebep olabilir. Çok doğru bir teknikle yapılmalı ve çok dikkatli bir şekilde yapılmalı.

    Siz Türkiyede bir spor salonunda çalışmaya başladığınız zaman büyük ihtimal programınıza squat veya deadlift yazmazlar. Çünkü bu hareketleri size öğretmeleri onlar için zahmetlidir. Sakatlanabilirsiniz. Üstelik sizinle zaman kaybetmek istemezler. O yüzden size verdikleri programı öğrenmesi kolay ama etkisiz ve çok sayıda izolasyon hareketleriyle doldururlar.

    Bir ya da iki kas grubunu çalıştıran Biceps Curl, Leg Extension, Leg curl, Tricep Extension gibi izolasyon hareketlerinin aksine deadlift vücudun çok büyük bir kısmını çalıştırır. Ön bacak, arka bacak, baldır, kalça, alt-bel, kanatlar, omuzlar, ön kol, karın kasları. Siz vücudunuzda bir yer söyleyin, deadlift orayı çalıştırsın!

    Böylelikle tek bir hareketle, çok sayıda hareketle çalıştırabileceğiniz kadar kası çalıştırır, üstelik sinir sisteminiz ve kaslarınız arasında daha iyi bir bağ kurarsınız. O yüzden iyi bir atletik performans için deadlifti mutlaka antrenman programınıza eklemeli ve daha da önemlisi çok doğru bir şekilde çekebilmelisiniz. En iyi deadlift tekniği için aşağıda yazılanları dikkatle okuyun.

    Başlangıç

    1)İki bacağınızı omuz genişliği kadar açın. Parmaklarınız çok hafif dışarı dönük olsun.
    2)Bar ayak bileğiniz ve parmaklarızın tam arasına denk gelmeli.
    3)Barı tutacağınız yer yaklaşık bileklerinizin 5 santim üstüne denk gelmeli. (Olimpik bar kullanın)
    4)Her şey tamam olduğu an eğilin ve barı iki elinizle tutun. Barı elleriniz bacaklarınızın hemen dışında, onlara değecek genişlikte tutmalısınız. Bar bacaklarınızla temas etmeli.
    5)Bu noktada kalçanızı hafifçe aşağı indirin, kalçalarınız dizlerinizden yukarıda olmalı, göğsünüzü yukarı kaldırın ve suratınızın öne baktığından emin olun (yere veya yukarı değil), omuzlarınız sarkmamalı ve geride durmalı; sırtınız mutlaka düz olmalı; asla sırtınızın bükülmesine izin vermeyin. ***Çok önemli***
    6)Kürek kemikleriniz tam bar hizasına geldiği an, omuzlarınız barın birazcık önüne geldiği an harekete hazırsınız.

    Yukarı Kalkış

    1)Derin bir nefes alın. Böylece göğüs kafesiniz gerilir ve karın boşluğunuz içindeki basınç artar. Bu şekilde omurganız önden karın kaslarınız tarafından ve arkadan da sırt kaslarınız tarafından daha sağlam desteklenir. Ve sakatlanma riskiniz azalır. Ama nefes aldığınız sırada omuzlarınız yukarı kalkmamalı. Nefesi karın boşluğunuza doğru çekmelisiniz.
    2)Sırtınızı veya omuzlarını yukarı kaldırmaya ÇALIŞMAYIN! Sırtınızın tek görevi sabit durmak!
    3)Kalça kaslarınızı sıkabildiğiniz kadar sıkın ve topuklarınızla yeri iterek (ve bu sayede dizlerinizi düzelterek) ve bar diz hizasına geldiği an yavaşça kalçalarınızı öne doğru (yukarı değil!) iterek ağırlığı kaldırın. Göğsünüzün yukarıda olmasına ve öne bakmaya çok dikkat edin. Omuzlarınızı sarkıtmayın.***Çok önemli***
    4)Resmin altında belirttiğim gibi bar diz hizasını geçene kadar hiçbir şekilde bedeninizin yerle yaptığı açıyı değiştirmeyin. Kalçalarınız ve omuzlarınızın yükselme hızı aynı olmalı.
    5)Barı mutlaka bacaklarınıza dokundurarak yükseltin.

    Aşağı İniş

    1)Ağırlığı aşağı indirmeye, sırtınızı bükerek veya omuzlarını indirerek ağırlığı indirmeye KALKIŞMAYIN!
    2)Yavaşça kalçalarınızı, sandalyeye otururmuş gibi, geriye doğru itin. Yine göğüs yukarıda olmalı, yüzünüz öne bakmalı ve omuzlarınız geride olmalı.
    3)Barın uyluğunuz hizasınca değerek eğildiğinizden emin olun! Kalçalarınızı sıkın.
    4)Bar tam diz hizasına geldiği an yavaşça dizlerini kırın.
    5)Ağırlıklar yere değdiği an 1 tekrarı bitirdiniz. (Evet, ağırlıklar yavaşça yere değmeli ve sesi duymalısınız)
    6)Harekete başlarken aldığınız nefesi verin ve tekrar nefes alıp tutarak yeni tekrara başlayın. Bu nefes tekniğine Valsalva Manevrası deniyor. Her egzersizde kullanmalısınız.

    Sıkça Yapılan Deadlift Hataları

    Belin Bükülmesi

    Deadlift sırasında yapılabilecek en büyük hata; belinizin bükülmesi, üstündeki yükü ve kötü bir şekilde sakatlanma ihtimalinizi arttıracaktır. Buna çok dikkat etmelisiniz. Göğsünüz her zaman yukarıda olmalı ve başınızla öne bakmalısınız.

    Belin Gerilmesi

    Belinizi düz tutmalısınız. Onun bükülmesine izin vermek kadar, aşırı germek de beliniz üstündeki yükü ve sakatlanma ihtimalinizi arttırır. Kimi sporcular ise ağırlığı kaldırdıkları an belini geriyor. Bu da yine belinize zararlı. Ağırlığı kaldırdığınız an beliniz düz olmalı.

    Kalçaların Çok Aşağıda Olması

    Kimi sporcular deadlifte başlarken, aynen squat gibi, kalçalarını dizleriyle aynı hizaya getiriyor. Buna engel olmak için omuzlarınızın barın biraz önünde ve kürek kemiklerinizin barın hemen üstünde olmasına dikkat edin.

    Yanlış Tutuş

    Nasır oluşumunu en aza indirmek için barı parmaklarınıza olabildiğince yakın kavrayın. Eğer barı avuç içinizle kavrarsanız, kaldırış sırasında aşağı doğru kayıp derinizi sıkıştıracaktır. Bu tutuş şeklini tüm “çekme” egzersizlerinde uygulamalısınız.

    Dirsekleri Bükmek

    Kollarınız düz ve dirsekleriniz mutlaka kitli olmalı. Yoksa ağırlık bunu sizin için yapar. Ve çok kötü bir şekilde sakatlanabilirsiniz.


    Eğer bu yazdıklarıma çalışır ve dikkat ederseniz çok doğru bir teknikle deadlift’ten en yüksek verimi alırsınız. Ama unutmayın ki her şeyde olduğu gibi bunda da zamana ihtiyacınız var. Hareketi iyice öğrenene kadar sürekli ve sürekli tekrar edin. İlk başta boş barla çalışın, tekniğinizden emin olduktan sonra ağırlık kullanmaya başlayın. Ve deadlifti her antrenman programınıza mutlaka ekleyin!




    Not:Alıntıdır.
     
    Son düzenleme: 6 Eylül 2010
  2. fritz35
    Offline

    fritz35 Üye

    Katılım:
    11 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Resim olsa daha iyi olur hareketin nasıl yapıldığına dair.
     
  3. redbaron_
    Offline

    redbaron_ Üye

    Katılım:
    15 Nisan 2009
    Mesajlar:
    388
    Beğenileri:
    164
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Elazığ
    Forum kurallarına göre kaynak belirtmeniz gerekmektedir.
     
  4. gs01
    Offline

    gs01 Üye

    Katılım:
    29 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    182
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    38
    şu an konuyu ben editleyemiyorum ama kaynak burada eklemeyi unutmuşum özür diliyorum.

    http://www.paganx.org/adam-gibi-deadlift-nasil-cekilir.html

    resimleri ekleyemiyorum çünkü kaynak sitedeki resimler adres olarak gösterilemiyo ama kaynağa giderek resimleri görebilirsiniz. kendim yazmak zorunda kaldım eksiklerim varsa şimdiden özür diliyorum
     

Sayfayı Paylaş