Dövüş Sporları/Sanatları ve Vücut Geliştirme

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve Draqo tarafından 1 Şubat 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 82 üye.
  1. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Soru cevap şeklinde hazırlanmıştır. Bu konudaki -bütün- sorularınızı lütfen bu başlığa yazın cevap vermeye çalışalım.

    1) Boksa başlamak istiyorum. Boks ve Vücut Geliştirme'yi birlikte yapabilir miyim ?

    Tabi ki evet. Fakat bu sizin için çok yorucu ve çok zor olacaktır. Eğer bunu yapabilecek vaktiniz ve haliniz olduğuna inanıyorsanız yapabilirsiniz. Beslenmenize çok dikkat etmelisiniz. Çünkü vücut geliştirme yaptığınız sırada vücudunuzun zaten büyük bir miktar proteine ve gelişmiş* karbonhidrata ihtiyaç duyacaktır. Bunun üzerine birde boks antrenmanlarınızda yaptığınız kardiyo antrenmanları ve yine vücut kaslarınızı yoracak antrenmanlar eklendiğinde vücudunuzu çok çok iyi beslemeli ve dinlenmek için gereken zamanı iyi ayarlamalısınız. Örn : haftada 3 gün body yapıyorsanız araya dinlenme günü koymalı , 2 gün boks antrenmanına gitmeli ve tekrar bir gün dinlenme koymalısınız. Arka arkaya yapmanız vücudunuz için kabus olur.

    2) Amacım boksör olmak. Fakat kendimi güçsüz hissediyorum. Boksa başlamadan önce nasıl güçlenebilirim ?

    Kısıtlı vaktiniz olduğunu düşünerek işin kolayına kaçalım. Öncelikle boksta en önemli kaslar omuz , bacaktır. Bu yüzden omuz ve bacak kaslarınızı iyi çalıştırmanız ve onlara iyi kondisyon kazandırmanız gerekir. Bu yüzden güç ve hacim çalışmalarının yanı sıra definasyon çalışmalarıda yapmalısınız ve iki tip kas fibrilini birlikte geliştirmelisiniz. Az ağırlık çok tekrar ve çok ağırlık az tekrarı beraber yapmanız gerekecektir. İkisinden birini seçmeniz gerekirse çok tekrar az ağırlıktan yana kullanın. Boksta hız , güçten çoğu zaman daha önemlidir. Bacak kaslarınızıda squat , leg press gibi çalışmalarla güçlendirmektense koşu , ip atlama gibi çalışmalar ve interval ile çalıştırın. Bunun yanı sıra boksta çok önemli bir diğer kasta mide kaslarıdır. Bunlarıda çalıştırmalısınız. Bu üç kas grubuna ağırlık vermek üzere ; sırt , göğüs kaslarıda önemlidir.

    3) Dövüş sanatlarıyla ilgileniyorum. Vücut geliştirme yapmak bana ne gibi yararlar ve zararlar sağlar ?

    Çok dikkatli olmalısınız. Dövüş sanatlarında en önemli şey esneklik ve hızdır. Bu yüzden vücut geliştirme yerine fitness'ı tercih etmeniz daha hayırlı olur. Bunun dışında kaslarınızı çalıştırdıktan sonra esneme hareketleri yapmaya çok dikkat etmelisiniz. Kaslarınızı geliştirirken esnekliği sağlamak çok zor ve acı vericidir. Ama başarabilirsiniz. Bu kaslarınızın gelişimini oldukça yavaşlatacaktır. Çünkü esneklik sağlayıcı hareketler kaslarınızı uzatacaktır. Kaslarınız uzadıkça yayılacaktır ve hacimlenmenizi yavaşlatacaktır. Sağladığı yararlar ise kesinlikle güç olacaktır. Şunu unutmayalım. Güç oyunu bozar. Ama hem güçlü olmak , hem oyunu bilmek , oldukça avantajlı olur.



     
    neverbackdown., TozZKoparan, 2157 ve diğer 17 kişi bunu beğendi.
  2. okaaan
    Offline

    okaaan Yeni Üye

    Katılım:
    29 Aralık 2008
    Mesajlar:
    890
    Beğenileri:
    420
    Ödül Puanları:
    0
    drago dostum en zayıf boksörde bile koltuk altından ta en aşağıya kadar inen bir yarık gibi bir şey var kanat kası desem farklı gibi eğer o kas hangi hareketle oluşuyor ise boksta yumruk atmak için en gerekli kas odur bilyorsan cevap.birde barfiz hareketi vurma fırlatma işlevi gören kasları çalıştırıyor..bi ara uzun süre boks yapan bir arkadaş varsa tam uyguladığı programı yazsa çok iyi olur birde kettlebel diye bir kulplu ağırlık var onuda çok sallayarak çalışıyorlar k.i.b
     
    mfatih bunu beğendi.
  3. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Ben 6 yıldır boksörlük yapıyorum. Şu an ara vermiş durumdayım yaklaşık 1-2 yıldır. Bahsettiğiniz kaslar yumruk atmanın yan ürünü olan kaslar. Sırt kaslarından bahsediyorsunuz yazımda da ikincil önem taşıyan kasların kanat ve göğüs olduğunu belirttim. Sırt kasları dediğimiz zaman bu kesim çok büyük bir kesim. Sırt çok büyük bir kas kütlesi. Sırt kaslarından sadece kürek kemiklerindeki kas grubu anlaşılmamalı. Yumruk atmada en çok güç harcayan kas omuz kaslarıdır. Her yumrukta ve özellikle direkt yumruklarda güç doğrudan omuzdan gelir. Eğer yumruğunuz gücünü omuzdan almıyorsa bir boksör gibi değil vücutçu gibi yumruk atıyorsunuzdur. Sadece kroşe ve aparkatta güç kanat ve göğüse hatırı sayılır derecelerde biner. Fakat gardda kalmanızı sağlayan ve yumruk atmanızı sağlayan kas kesinlikle omuzdur. Bahsettiğiniz ağırlıkla yumruk sallanması bir omuz çalışmasıdır. Bu omuz çalışmasını özel harekat askerleri ve polisleri de yaparlar fakat onlar kettlebelle değil 7.5 kg ve 10kg'lık dumbellarla yaparlar. Bu çalışma şöyledir. İki tane dumbell ele alınır. Sanki bir tüfeği tutuyormuş gibi bir dumbel arkada bir dumbel önde sanki bir tüfeğin iki ucundan tutuyormuşda nişan alıyormuş gibi tutarsınız ve o şekilde farklı noktalara nişan alır , kollarınızı o düzeni bozmadan yukarı aşağı sağa sola hareket ettirirsiniz. Omuz kaslarını çalıştıran bir harekettir. Askerleri tüfek taşırkan zorluk çekmemeye alıştırır nişan alırken.


    Dipnot : Barfiks hareketi sırt kaslarını çalıştıran çok komple bir harekettir. Bazı durumlarında ağırlık omuza , dar tutuşta tricepsede biner. Fırlatma işlevi gören kas derken futboldaki taç atışını kastediyorsanız orada triceps ve omuz önemlidir.
     
    Son düzenleme: 1 Şubat 2009
    FitFighter ve Deliammo bunu beğendi.
  4. fiko444
    Offline

    fiko444 Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2007
    Mesajlar:
    283
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    draqo ben pazartesi çarşamba kick box salı ğerşembe cumartesi pazarda body yapıyorum yeni başladım sayılır sadece cuma günleri dinleniyorum yorulmasına yoruluyorum ama hoşuma da gidiyor acaba vücuduma zarar mı veriyorum
     
  5. aycan1903
    Offline

    aycan1903 Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2008
    Mesajlar:
    743
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    zararlı alışkanlıkların yoksa (sigara, alkol vb.) uyku saatlerin düzenli ise, beslenmene dikkat ediyorsan spordan zarar gelmez bence... iyi çalışmalar!
     
    azuela ve fiko444 bunu beğendi.
  6. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Bu bir günlük dinlenme maalesef çok az. Vücudunuza zarar vermezsiniz. Yani sağlık problemi çekmezsiniz. Aslında eğer gerekli gıdanızı alırsanız pekte problem olmaz. Sağlık sorunu yaşamazsınız fakat , kas yapımında sorun yaşarsınız. Hacim kazanmak gibi bir amacınız varsa bu şekilde devam etmemelisiniz. Eğer amacınız kickboxta ilerlemekse vücut antrenmanlarınızda bacak çalışmadan önce esneme (streching) yapmaya çok dikkat edin. Zamanla bacak kaslarınız kısalır ve esnekliğini kaybeder çalıştırdıkça. Eh buda tekmenin serbest olduğu kickboxta pek faydalı birşey değil.
     
    Deliammo ve fiko444 bunu beğendi.
  7. fiko444
    Offline

    fiko444 Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2007
    Mesajlar:
    283
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    peki drago şimdi pazartesi çarşamba cuma günleri kick box idmanları oluyor benmde haftada 4 gün body idmanı yapmam gerekli kick boxa cumaları gitmiyorum dinleebilmek için dinlenme gün sayısını artırmak için body idmanlarınıda kick box oldğu günmü yapayım önce body sonra kick box gibi ya da tam tersi yoksa haftada 1 gün mü kick boxa gideyim bu durumda hiç faydası olmaz gibime geliyor bir öneriniz var mı acaba ?
     
    tarıktürkmen bunu beğendi.
  8. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Yok bu çok ağır olur. Programınız 4 parçalımı ? Bence salonunuzdaki hocanıza durumu anlatın ve programınızı tekrar gözden geçirin. Çünkü 4 parçalı ve ağır bir programı zaten kickboxla birlikte götürmeniz çok zor.

    Ayrıca şunu da tekrar tekrar söylemem lazım. En önemlisi bacak olmakla beraber pek çok esneme hareketini sürekli yapmalısınız. Aksi takdirde kickboxta bu şekilde başarılı olmanız mümkün değil. Esnekliğinizi kaybetmeyin.
     
  9. CeZa_deLgado
    Offline

    CeZa_deLgado Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2009
    Mesajlar:
    150
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    0
    Bende yaza kadar fitness a giderek hacim yapmayı yazında kick boxa başlamayı düşünüyorum ama öyle maç yapmak için falan değil sadece seriliği arttırmak temel vuruşları öğrenmek için falan yani. Mesela pazartesi kickbox salı fitness çarşamba dinlenme perşembe kick box cuma fitness cumartesi fitness pazar dinlenme şeklinde bir program nasıl olur? şu anda fitnessı çok severek yapıyorum ve yaz tatilinde de bırakabiliceğimi sanmıyorum.Bu nedenle haftada 3 gün fitness 2 gün kick box ile Rocky olunur mu:D:D:D merak ediyorum:D
     
  10. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    :) Eğer maçlara yönelik değilde kendinizi savunmaya ve seri olmaya yönelik bir şey istiyorsanız dövüş "sporları" yerine dövüş "sanatları" nı tercih etmeniz daha mantıklı. çünkü adı üstünde dövüş "sporları" daha çok spor amaçlı yapılır. Bu yüzden gerçek hayatın pek çok safhasında yetersiz kalırlar (örn : Kickboxta birisini yere fırlatamazsınız , bayıltamazsınız , bileğini kıramazsınız , kimse size bıçakla yada sopayla saldırmaz. Her zaman birebirsinizdir ve asla yerde güreşme olmaz. Bu liste uzaaar gider.) Eğer amacınız gerçek hayatta kendinizi savunmaksa bunun yolu dövüş sanatlarıdır. Bu konudada size en büyük tavsiyem Ninjitsu olacaktır. Eğer İzmir'deyseniz adres verebilirim. Fakat İstanbulda ve Ankarada Bujinkan ekolünün okullarını olduğunu biliyorum Ercan hocanın açtığı.
     
    themertyildiz ve CeZa_deLgado bunu beğendi.
  11. CeZa_deLgado
    Offline

    CeZa_deLgado Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2009
    Mesajlar:
    150
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    0
    yok Draqo yanlış anladın sen beni ben dayanıklı bir vücut istiyorum yani koydum mu oturturum olayı var ya:D öyle işte yani tek yumrtuk tek tekme olayı ben teknik istemiyorum salt güç olsun yeter.Birside bana vurdumu öyle yamulup kalmayayım.Serilikten kastımda body yapmak hızınızı yavaşlatır gibisinde şeyler gördüm forumda falan. Gecen sefer de bir arkadaşın başına geldi.Kendisi epey güçlü 6 ay falan bi body geçmişi var kendinden çok güçsüz bi elemanla kavga etti eleman iki vurdu sonra kaçtı bizim arkadaş vuramadan kaldı :D zaten okulda olduğu için hoca geldi ayırdı olan benim arkadaşa oldu yediği tekme yumrukla kaldı:D
     
  12. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    :) Ben yinede size Ninjitsu önerirdim eğer spor olarak yapmak istemiyorsanız.

    Salt güçle pek bir yere varamazsınız. Ama tabi kickbox ta sonuçta bir dövüş sporu. Eğer istiyorsanız vazgeçmeyin. Ama söylediğim gibi amacınız "kavgayı" kazanmaksa bunun yolu çoğunlukla gerçekçilikten yani Ninjitsu'dan geçiyor.


    Ninjitsu nedir ?

    Ninjitsu aslında bir karışık dövüş sanatı olarak adlandırılabilir. Neden ?
    Çünkü ninjitsu , pek çok dövüş sanatında olduğu gibi (bknz : Aikido , taekwondo , kung fu , wing chun) belirli bir bölgeye ağırlık vermez. Ninjitsu savaşı her açıdan ele alır ve her konuda iyi olmak zorundasınızdır.
    Yani ninjitsu eğitimi alan ve belirli bir yere gelmiş kişi , hem fırlatmaları , hem vuruşları , hem tekmeleri , hem kırışları , hemde yerde yaşanan bizim güreş diyebileceğimiz ama Brezilya'da milli spor haline gelmiş Jiu Jitsu'yu içerir. Ninjalar gerçekçidirler. Battal Gazi'lik yapmazlar. Eğer kendisinden güçlü birisiyle karşılaşırsa bununla nasıl başa çıkacağını iyi bilir. Eğer sizden güçlü birisiyle karşılaşırsanız yapacağınız en temel şey çok fazla yakın temasa girmeden kişinin silahlarını (el , kol , ayak) etkisiz hale getirmektir. Bu noktadada bilek kırmalar , kemik kırmalar devreye girer. Yani özetle Ninjitsu size istediğinizi yapma olasılığını tanır. İster bütün gücünüzle , sadece gücünüzle rakibinize saldırın , ister gücünüzün yetemediği noktada tekniğinizi kullanın. Yazımdaki son soruda söylediğim gibi ;

    Güç oyunu bozar , fakat hem güçlü olmak , hemde oyunu bilmek sizi ender insanlar arasına sokar.
     
  13. fiko444
    Offline

    fiko444 Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2007
    Mesajlar:
    283
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    drago hocam kendi hocamla konuştuğumda bana zararlı olmayacağını aksine daha çabuk forma girmemi sağlayacağını söylüyor...ayrıca benmde amacım maçlara çıkıp madalyalar almaktan ziyade kendimi savunmayı öğrenmek bunun içinde kick boxu tercih etmemin sebebi gittiğim salonda hem kick box hem bodyi aynı ücretle yapma imkanı bulmam salonda ninjitsu yok yani kendimi savunma açısından kick boxun ne gibi yararları olmayacağını birkaç örnekle yazmışsınız teşekkür ederim acaba rica etsem kick boxun kendimi savunma konusunda azda olsa bana nasıl yardımcı olabileceğini yazabilrmsnz
     
  14. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Tabi ki yumruk ve tekme kavgalarımızın en temel silahları :) Ayrıca öz güven , çeviklik , güç tabi ki katkıları büyük olur... Zararı olmaz diyen hocan yanılıyor. Evet çabuk forma girersin. Ama söylediğim gibi esneklik konusuna bence dikkat et. Ağır bacak girersen eğer , bacak kasların geliştikçe esnekliğini kaybeder. Bacak kaslarını mümkün olduğu kadar strechingle yani esnemeyle uzat. Strechingle ilgili yanlış hatırlamıyorsam despo hocamızın bir başlığı vardı bakabilirsin.
     
  15. CeZa_deLgado
    Offline

    CeZa_deLgado Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2009
    Mesajlar:
    150
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    0
    aslında ben bu uzakdoğu sporlarına ve uzakdoğuda yaşayanlara epey bi gıcığım onunda payı var.:D Ben maça çıkabilecek kadar iyi bir kick boxçu olmak istiyorum ama maça çıkmam :D çünkü seneye össye giricem ondan sonra üniversite falan yani bu kafa bana lazım o yüzden darbe yiyip beynimde hasar olmasını istemiyorum.Zaten ülkede işsizlik hat safada hazır kafamda çalışırken kickbox maçı falan yaparak bozmayalım sağlam kafayı.
     
    boksor61 bunu beğendi.
  16. fiko444
    Offline

    fiko444 Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2007
    Mesajlar:
    283
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    teşekkür ederim drago hocam sormak istediğim bir şey daha var ben bodyde aşırı olmamak kaydıyla hacimlenmek de istiyorum brad pit vücudu dedikleri gibi bir vücuda sahip olmak istiyorum kick box buna engel olurmu bacak konusunda tavsiyelerinize uyacağım
     
  17. Draqo
    Offline

    Draqo Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    0
    Engel olmaz hatta yardımcı olur. Senin istediğin hacimden çok define bir vücut yani ince ama parçalı bir vücut. Kickbox kaslarının hacmini değil ama gerginliğini arttıracaktır. Yağ atmanı sağlayacaktır.
     
    fiko444 bunu beğendi.
  18. fiko444
    Offline

    fiko444 Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2007
    Mesajlar:
    283
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    38
    drago hocam ben şimdi haftada 2 kez kick box idmanlarına girsem 2 ay gibi kısa bir sürede en azından yumruğum tekmem spor yapmayan bir insanı yıkacak kadr güçlenirmi yani benim amacım maçlara fln çıkmaktan ziyade biliyorsunuz dünyanın bin bir türlü hali var bazen geceleri geç saate kdr sokaklarda olabilioruz böle durumlar da ki tehlikelere karşı daha bilgili bir şekilde korunabilmek bir de en azından gücümün farkına varabilmek haftada 2 idman az mı olur yoksa bnm amacım için yeterlimi olur 10 idman sonucunda fln nasıl bir etki görürüm acaba yanlış anlamayın 10 idmana girip bırakacağımdan değil de biraz merak diyelim :D
     
  19. sportmen06
    Offline

    sportmen06 Üye

    Katılım:
    14 Şubat 2009
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    karateteciyim

    ihtiyacaım olan prgramı arıyorum:
    sürat hız
    parlayıcı kuvvet
    kondisyon
    sağlam bir prgram yazablirseniz memnun olurum şimdiden teşekürler...
     
  20. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    sportmen06
    Başlığınızı ilgili konuyla birleştirdim.
    Lütfen başlık açma ile ilgili forum kurallarını okuyunuz.
     

Sayfayı Paylaş