Chin up - Pull Up ' a Karşı

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve aycan1903 tarafından 6 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. aycan1903
    Offline

    aycan1903 Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2008
    Mesajlar:
    743
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    CHIN UP :
    İki hareket arasında yapması daha kolay olan bu versiyon ağırlıklı olarak bicepsler (pazu) ve ana göğüs kaslarına dayanır. Bu kaldırış esnasında üst kollarınızın dışa doğru döndürülmesi biceps kasınızın harekete güçlü bir katkıda bulunmasını sağlar ve yükün bir kısmını kanatların üzerinden alır. Mekanik olarak bu hareket üst beden kaslarından pek çoğunu işe katan müthiş çok bileşlimli egzersizdir. Kuvvet sporcuları nihai çekme gücü için chin up'ı pull up'a tercih ederler, ancak saf bir kanat hareketi olarak bu hareket ancak ortalardadır. Eğer çok iyi bir sırt kuvveti yaratmak istiyorsanız, bu daha iyi bir egzersizdir; ancak bu hareketi ebat ve biçim için kullanıyorsanız, çalışmanızda aleti çok geniş bir kavrayışla tuttuğunuzdan emin olun.


    PULL UP :
    Bu egzersiz muhtemelen rutininizde yer alabilecek en zor harekettir. Garip kol pozisyonu bu hereketi zorlaştırmakta çünkü birçok çeken kasınız optimal gelişimi için biyomekanik olarak pozisyonlanmış değildir. Çekme hareketinin ilk hedefi kanat gelişimi iken, çok ağır kaldırışlar yapmak için biceps katkısı zorunludur. Ön kollarınızın içe dönüklüğü yüzünden , daha küçük olan dirsek fleksörlerini daha çok çalıştırarak biceps brachii kasınızı aktive etmek epey zordur. Ve triceps, teres majör ve arka deltoit kaslarınız işin içinde olmasına rağmen, işin çoğunu kanat kasları yapar. Kanatlarını geliştirmek isteyenler için ise bu iyi bir haber, özellikle omuzdan biraz daha geniş bir kavrayışla yapılırsa...


    AVANTAJ : PULL UP
    Kanatlarınızı hedeflemekteki üstünlüğü nedeniyle en iyi hareketiniz pull-up'tır. 10 Adet avuçlar karşıya bakar şekilde vücut ağırlığı ile pull up yapmak üst sırtınızın kuvvetinin zirve noktasıdır. Tek bir tekrar yapamıyorsanız, bu hareketi normal bir kanat makinasında yapın, öncelikli olarak rutininiz dahilinde üç set için yapın ve bu setler arasında bolca dinlenin; çünkü ihtiyacınız olacak...


    NOT: Musclemax dergisi "Mayıs 2009" sayısından alıntıdır.

    Harketlerin yapılışlarını gösteren görseller ektedir.
     

    Ekli Dosyalar:

    • CHIN UP.jpg
      CHIN UP.jpg
      Dosya Boyutu:
      95,8 KB
      Görüntüleme:
      107
    Son düzenleme: 6 Eylül 2009
    AnTiCoRe, can7cang, jimraynor ve diğer 6 kişi bunu beğendi.
  2. IAdam
    Offline

    IAdam Üye

    Katılım:
    18 Nisan 2009
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    Pull-up'ta zaten makinede yapılan sırta çekişle aynı mantık var. Chin-up diye bilinen hareket, daha çok yarışmak için. :)
     
  3. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.498
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    hep atlanır..chin uptaki gibi ya da lat pulldownda da aynı geçerlidir..kollar vücuda paralel hale geldikçe yani dar düz tutuş(underhand) ve dar oldukça kanatların alt uçları çok daha fazla uyarılır..
     
    AnTiCoRe ve zoparrat bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş