Bu kardiyo çalışmasının yararı olur mu?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve boocuk tarafından 4 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. boocuk
    Offline

    boocuk Üye

    Katılım:
    11 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba arkadaşlar bir internet sitesinde evde kardiyo çalışması gördüm ve uygulamaya karar verdim. Yaşım:18 kilo:73 boy:1.65

    Programı açıklayayım.

    A1)Shadow Boxing
    A2)Squat Thrust and Knee
    A3)Forward Kick
    A4)Jumping Jack
    A5)Yerinde Koşu

    *** A1-A2-A3-A4-A5 hareketleri tur antrenmanı şeklinde yapılacaktır. 6-10 tur arası uygulanacaktır.
    *** Hareketlerin hepsi 1dk süreyle yapılacak.
    *** Hareketler arası geçişde dinlenme süresi olmayacak.
    *** Hareketler yapılabildiği kadar hızlı yapılacak.
    *** Bu antrenmanın şiddeti ve etkisi sizin kendinizi ne kadar zorlayabildiğinizle alakalıdır.
    *** Bu antrenmanın kardiyo olmasının yanında en büyük artısı, belinizi hızla inceltecek olmasıdır.

    Shadow Boxing
    Gardınızı alın, sabih bir noktaya 5-6 adet kombine düz yumruk atın, sonra size yumruk geliyormuş gibi eğilerek kaçın, hemen düzelin ve sol kroşe atın, tekrar yumruk geliyormuş gibi eğilin, hemen düzelin ve sağ kroşe atın. Yumruk atma esnasında vucudunuzu gergin tutun ve birşeye vuruyormuş gibi gücünüzü verin. Her yumrukta nefes vermeyi unutmayın. Bu kombineyi olabildiğince hızlı tekrar edin.

    squat thrust and knee
    Ellerinizi ayaklarınızın yanına koyun ve hızla ayaklarınızı geriye doğru fırlatın, aynı hızla tekrar ayaklarınızı ellerinizin yanına çekin ayağa kalkın ve sol dizinizle karşınızda birisi varmış gibi vuruş yapın, diğer tekrarda sağ dizinizle vuracaksınız.

    Front Kick
    Bir ayağınız hafifçe önde, eller gard vaziyetinde, dizinizi karnınıza doğru çektikten sonra ayağınızın tabanıyla karşınızda birisi varmış gibi tekme atıyorsunuz. Ayağınızı göğüs seviyenize kadar kaldırmayı amaçlıyoruz. Arkada kalan bacağımızı hafifçe kırmak işimize yarayacaktır. Bir ayağımızla 7-8 tane tekme attıktan sonra diğer ayağımızla aynı sayı kadar tekme atıyoruz. Bu devinimi olabildiğince hızlı şekilde 1dk boyunca devam ettiriyoruz.

    Jumping Jack
    Ellerimiz bacaklarımızın yanındayken sıçrıyoruz ve yukarıda birleştirip tekrar bacaklarımızın yanına alıyoruz. Bu hareketi yaparken resimde görüldüğü gibi ayaklarımızı omuzlardan daha geniş şekilde açıp kapatıyoruz. Daha çok çalıştırmak istersek eğer ayaklarımıza daha fazla açmalıyız. Hareketi duraksamadan ve şıçrayarak kordineli şekilde hızla 1dk boyunca yapıyoruz.

    Yerinde Koşu
    Durduğumuz yerde ayaklarımızı yerden en az 1 karış kaldırarak ve ellerimizi ona kordineli olabildiğince öne ve arkaya çalıştırarak koşuyoruz. Yapmamız gereken topuklarımızı yere değdirmemek ve olabildiğince hızlı şekilde dizlerimizi çekerek yerimizde koşmak. Çok hızlı yapmalısınız.

    Fazla kilom ve kondisyonum yeterli olmadığı için şimdilik 4 tur 20 dk şeklinde yapabiliyorum. Sorum ise bu hareketler kardiyoya girer mi ? Gerçekten sırılsıklam yapıyor sizi. Bir de turlar arası mola olmadığı için suyu nerede almam uygun olur başta mı sonra mı yoksa 2 tur yapıp yarım litre su içsem o 1-2 dakika içinde yağ yakımı yavaşlar mı ? Teşekkür ederim.
     
  2. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Girer tabi cardioya, guzel degisik sikici olmayan da bir program. Su ise hareket aralarinda yudumla, korkma bu kadar yag yakimi icin :) nabzini yuksek tutmaya bak.
     
  3. John399
    Offline

    John399 Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    21 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    890
    Beğenileri:
    536
    Ödül Puanları:
    103

    Bu sporda her haraketi bench press veya başka bir haraket fark etmez . Haraketi doğru yaparsan her şekilde faydasını görürsün
     
  4. rund3v1l
    Offline

    rund3v1l Üye

    Katılım:
    12 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    278
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Erzurum
    güzel bir program,zaten cardio dediğin sadece yürüme,koşma,bisiklet değildir. aralarda direk suyunu içersen birşey olmaz ancak dikkatli ol çok fazla suyu bir anda içme küçük küçük.yoksa halk arasında dendiği gibi dalak şişmesi olur ağrı çekersin.bunuda yürümedeki gibi gör (1 defa 35dk yürüyüş 2 defa dinlenerek 25dk lık yürüyüşten iyidir. bundada olabildiğince dinlenmeden yapman yararına olur.
     
    boocuk ve (silinen üye bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş