Boy 2 mt, kilo 95.. Beslenme programım için yorum lütfen..

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve bilancho tarafından 7 Eylül 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. bilancho
    Offline

    bilancho Üye

    Katılım:
    13 Eylül 2005
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar boyum 2 mt ve 95 kiloyum. Bir süredir sporu bırakmıştım. Şimdi tekrar başlıyorum.
    Öncelikli amacım yağlardan kurtulup kasları arttırmak.Göbek konusu öncelikli olduğundan ilk hedef yağlar olacak.
    Bunun için birkaç soru sormam gerekiyor. Forumu araştırdım ama net bilgiye ulaşamadım.

    1-Yağlardan kurtulurken kasları da kaybetmemek için günde 200 gr protein alacağım fakat ne kadar karbonhidrat almam gerektiğini bilmiyorum..
    2-Ağırlık çalışması yaptıgım günlerde ve cardiyo yaptıgım günlerde aynı miktarda mı besin almalıyım?
    3-Haftada 4 gün ağırlık, off günlerde cardiyo yapacağım. Bu doğru mu?
    4-Bunların yanına vitamin,enzim vs almam gerekenler neler olabilir ?

    Şuna benzer ve türevleri bir beslenme planı düşünüyorum,
    Uyanınca: Whey+su
    Sabah: Yulaf Lapası
    Öğlen: Light ton balığı,nohut vs.
    Antrenman öncesi : Makarna+ aminoasit
    Antrenman sonrası: Whey+su+aminoasit
    Akşam yatarken: Whey+süt

    Ne dersiniz?
     
  2. Achilles1980
    Offline

    Achilles1980 Üye

    Katılım:
    19 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    515
    Beğenileri:
    719
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Zayıflatma, Yarışma diyeti, Yağ yakımı vb.
    Yer:
    İzmir
    Karbonhidrat döngüsü yapabilirsin. Sanırım 1 gün ağırlık 1 gün kardiyo yapıyorsun. Ağırlık çalıştığın günler daha fazla karbonhidrat ve daha fazla kalori. Kardiyo günleri daha az karbonhidrat ve daha az kalori.

    Örnek vericek olursam;
    Ağırlık günleri 2600 kaloi - 200 gram karb
    Kardiyo günleri 2100 kalori - 100-120 gram karb

    Ayrıca karbonhidrat alman gereken en önemli yer antreman sonrası. Basit ve ya kompleks farketmez. Fakat sanırım sen hiç almıyorsun. Sabah, antreman öncesi ve sonrası olarak 3'e böl alman gereken karbonhidratları. Gece 11 ve 12 ye bile denk gelse antreman sonrasında karbonhidratı mutlaka al.
    Kardiyo günlerindeyse antreman sonrası karbonhidrat almana gerek yok.
    Antreman yapmadığın günlerde ise hiç karbonhidrat almana gerek yok.
     
    bilancho bunu beğendi.
  3. bilancho
    Offline

    bilancho Üye

    Katılım:
    13 Eylül 2005
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cevap için teşekkürler Achilles1980

    Ben antrenman sonrası proteinin çok önemli oldugunu, karbonhidratın sadece antrenman oncesi enerji vermesi için gerekli oldugunu okumustum. Demek idman sonrası da alınacak.Kendime dengeli bir beslenme programı hazırlayıp uygulayacağım. Şimdilik sadece protein tozu kullanmayı düşünüyorum supplement olarak. Birkaç ay sonra aminoasit,glutamine vs. de kullanmaya başlayabilirim gerekli olursa..

    Bu haftabaşından beri de antrenman programıma başladım;
    Dediğin gibi, 1 gün antrenman 1 gün kardiyo yapıyorum. Koşuyu hiç bırakmamıştım,2 gunde bir 7 km 145-150 nabız ile koşuyorum. Acelem yok açıkçası. Yavaş yavaş yağları eritip kas kütlemi arttırmak istiyorum..
     

Sayfayı Paylaş