Bomba Gibi Bir İdman İçin 3 Sır

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Striker tarafından 4 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Striker
    Offline

    Striker Üye

    Katılım:
    26 Haziran 2007
    Mesajlar:
    269
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    38
    Her gittiğim spor salonunda erkeklere sorduğum soru aynı. “Ağırlık mı kaldırmak istiyorsunuz? Yoksa kas mı geliştirmek?” İşin gerçeği ise kimse neden hep öncelikli olarak kilolarca ağırlığın altına girdiğini bilmiyor.


    Bir makina gibi adeta spor salonuna gidip sürekli haftalar ve aylar boyu ağırlık kaldırıyorlar akla yatan bir gerçek olmamasına rağmen.

    Kas çalışmak ve yapmak bir aktivite, bir uğraştır. Sıkılarak televizyon ve dergi karşısında, yapılan cardio, jogging ve uzun yürüyüşler olmamalıdır. Kasları kuvvetlendirirken dikkat edilmesi gereken; aynı tarzda kasları çalıştıran aktivitelerin sürekli yapılmaması ve her zaman kendinizin rekorunu aşarak çalışma yoğunluğunu artırmanız gerekmektedir. Tekrar edilen ve ekstra setlerle desteklenen bir idman olmalı.


    İşte gerçek idman için 3 sır:


    1-Doğru Egzersiz

    Tek bölgeden özellikli olarak bir kasa odaklanmak sizi hedeflediğiniz seviyeye hemen ulaştıracaktır. Triceps’leri örnek alalım; Tek kol kabloda aşağıya press, tek el ağırlıklı dumbbell, şınav, French press, bench press... ve bunlar gibi daha birçok egzersiz. Ve düzinelerce triceps’leri çalıştıran alet var. Peki kaslarınız için hangisi doğru seçim? Önemli olan kaslarınıza yüklenme miktarı. Dumbbell triceps yaparak tek kolunuzla 40 kilo kaldırabilirsiniz ama aynı zamanda bütün ağırlığınızı vererek daha verimli bir şekilde 30 kilo kaldırmanız daha yararlı bir kas çalışması olacaktır. Doğru egzersiz vücudunuzun sınırları dahilinde en yarar sağlayacak olanları seçip iyi bir programla uygulamaktır

    2-Ağırlık

    Doğru egzersizlerği bulduğunuz zaman karşınıza birkaç şık çıkacak. Tekrarlanan egzersizlermi yoksa büyük ağırlıkların altına girmekmi. Yoksa daha hafif ağırlıklarla daha sık tekrarlanan egzersizlermi yapılmalı? Hepsini denedim ve en iyi sonucu ise kısa aralık ve 6-7 kez tekrarlanan yüksek ağırlıklı egzersizler verdi. Metabolizmanıza yüklendiğiniz zaman insan vücudunun inanılmaz işleyişini göreceksiniz.



    3- Kısa zaman

    İdmanlarınız 30 dakikayı geçmemeli ve 20 dakika aralığında olursa en iyisi. 5 farklı kas grubuyla çalışılan ve her biri 25 dakikayı geçmeyen egzersizler sonunda istenilen noktaya gelirsiniz.

    Kaynak:askmen.com mynet
     
    ozzkan, 307KD, depresiph ve diğer 4 kişi bunu beğendi.
  2. shownodese
    Offline

    shownodese Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2008
    Mesajlar:
    966
    Beğenileri:
    251
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    gayrimenkul danışmanı
    Yer:
    kocaeli
    ben idmanları tam yapan aşırı ağır deyil ama orantılı bi şekilde kaldırabileceğimin en fazlasını kaldıran ( eksik yarım yamuk yumuk yapmam) biriyim ne pahasına olursa olsun salona giderim vakti geldiğinde de aramı veririm ama şöyle bişey war adım gibi eminim 20 dk idmanla bi cacık olmaz olamaz çok uzun sürmesin ama idmana göre 45 dk ile 1 30 sa arası çok normal ve ilk başlayanlar için söylemiyorum düşük kilolar lada hiçbir etkisi yok bu işin anca yağ yakımı sağlanır
     
    DeL PotRo bunu beğendi.
  3. yolcu02
    Offline

    yolcu02 Üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    446
    Beğenileri:
    150
    Ödül Puanları:
    43
    herkesin bilgiği sır değildir artık bu sır olmaktan çıktı halka maloldu. bilgi için teşekkür
     
    DeL PotRo bunu beğendi.
  4. depresiph
    Offline

    depresiph Üye

    Katılım:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    3.sırdaki 2 yanlış ;
    iyi güzel hoş ancak bir anda 5 kas grubuna yüklenmek kan yoğunluğunu karman çurman etmek kasların gelişimi için kan ın bir yada 2 tane yerde toplanması ve işini iyi yapması yerine adama 50 tane iş verir gibi kan yoğunluğunu 5 kas grubuna dağıtmak bilimsel olarak yanlıştır.
    2.si de 30 dk. dan 5 kas gurubun çalıştır 150 dk. birde kardiyo gir 15-20 dkka ettmi 170 dk NEREDEYSE 3 SAAT HOCAM 3 SAAT ÇALIŞIRSAN ÖLÜRSÜN ALLAH MUHAFAZA hangi vücut dayanır 3 saatlik idman a ? kalp krizi geçirmeye niyetli değil kimse bence ... :)
     

Sayfayı Paylaş