body e başlamak için

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve cinai-$ebeke tarafından 7 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. cinai-$ebeke
    Offline

    cinai-$ebeke Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ben 20 yaşındayım hiç body felan yapmadım hep aklımdaydı ama bir türlü fırsatım olmadı sizce nereden başlamalıyım.
    sitrede hangi konuları öneriyorsunuz.
    spor salonlarına kaç günde bir gidilir çünkü çalışıyorum ?
     
  2. rund3v1l
    Offline

    rund3v1l Üye

    Katılım:
    12 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    278
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Erzurum
    Yeni başlayanlar bölümündeki bütün konulara bir göz atmanı öneririm.
    1 yada 2 gün dinlenme gününüz olsun geriye kalan günlerde spor salonuna gidiniz.
    En baştan başlaman öneririm.ilk ay vücudunu denemelisin hangi ağırlık kaldırabiliyorsuz (seni zorlayacak ancak nizami olarak yapabileceğin ağırlık)
     
  3. rockybalboa7
    Offline

    rockybalboa7 Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.257
    Beğenileri:
    4.491
    Ödül Puanları:
    0
    sıkça sorulan sorular ve cevapları bölümünden okumaya başlayın antremana aralarda bir gün dinlenmek koşulu ile 4 gün gidebilirsiniz
     
  4. themertyildiz
    Offline

    themertyildiz Üye

    Katılım:
    2 Eylül 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğenileri:
    952
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Bursa
    S- Yeniyim, kaç kilo ile çalışmalıyım?
    C- Bunu kendiniz deneyerek bulacaksınız.hareketin ilk setinde 10 tekrar yapacaksanız 9 ve 10. tekrarlarda kası zorlayarak hareketi başarabileceğiniz seviyede bir ağırlık seçmelisiniz.. 10. tekrardan sonra sete devam edebilecek durumda iseniz çalıştığınız ağırlık sizin için hafif demektir, artırabilirsiniz.

    S- Yeniyim, nasıl calışmalıyım?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/b...lar-t4738.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/b...r_1-t8672.html

    S- Ağır çalışırsam ne olur?
    C- Bu sporda eski birisi iseniz bunu tecrübe ile sabitlemişinizdir ve bu tecrübelerle ağırlığı gerektiği gibi bazı açılarda ağır girmeniz yararlıdır. Yeni iseniz vereceği tek şey zarardır bu ağırlığa ne kaslar ne tendonlar ne bağlar hazırdır ve sakatlanma an meselesidir.

    S- Salona ilk girdiğimde kaç kg ağırlık ile başlamalıyım?
    C- ilk günün hatta ilk ayın anlamı vucuda hareketleri öğretmektir. En iyi öğrenme şeklide ilk ay için en düşük ağırlıklarda çalışma ile olur.

    S - Başlangıçta Önerilen Ağırlık Programı Nedir ?
    C - Ağırlık çalışmalarına yeni başlayanlar, ilerlemiş olanlar kadar temel hareketlere önem vermelidirler. Temel hareket, başlangıç demek değildir. Birçok kasın kullanıldığı ve en fazla geliştiren egzersiz demektir. Çalışma kadar dinlenmek de önemlidir. Zannedildiği gibi kaslar, çalışma anında değil, dinlenme anında gelişir, kuvvetlenir ve kendini yeniler. Bu süre 48 - 96 saat arasında değişmektedir. Demek ki bir çalışma programı, dinlenme günlerini de içermelidir.
    Yeni başlayanlar, tüm vücudu çalıştıracak bir program uygularken, kullanacakları ağırlıkları da bulmak ihtiyacındadırlar. Genellikle ağırlıklar, 10 tekrar yapabileceğiniz bir ağırlık olmalı ve son iki tekrar sizi epeyce zorlamalıdır. Eğer hareketi 10 tekrar yapabiliyorsanız, ağırlığı hafifçe arttırın. Ne kadar ağırlık kaldırabildiğinizle pek ilgilenmeyin. En iyi duruş pozisyonunda, çalışan kasa konsantre olarak çalışın. Kuvvet artışı, form, ölçü ve şekillenme, ilerdeki konularda vereceğimiz çeşitli programlardaki uygulamalara göre, zamanla gelecektir.(1)

    S- Antremandan öncesinde yapılması gerekenler nelerdir?
    C- Antreman öncesi kavramı antremandan önceki öğün ile antremana başladığınız an arasında süreçtir..Antremandan 2 saat önce mutlaka kompleks karbonhidrat içeren bir öğün yapılmalıdır..
    İçmeniz gereken 3-4 lt. suyu güne yaymakla beraber antremandan 30 dk. önce de 500 ml su içmelisiniz..
    Antremana başlamadan tempolu ısınma hareketleri ile vücudu ısıtmalısınız.
    Gerekli açma germe hareketlerini yaparak kas ve tendonları ağırlık çalışmasından önce hazırlamalısınız.
    Son olarak antremanda yapacağınız ilk harekete çok hafif kilo , çok tekrarla (20 tekrar kadar) yada boş barla çok tekrarla başlamalısınız..

    S- Antreman sonrasında yapılması gerekenler nelerdir?
    C- Antremandan hemen sonra , antremandan öncede yaptığınız stretching tabir edilen esneme ve germe hareketlerini yapmalısınız.Aksi halde ellerde ve ayaklarda kan birikmesi, veya baş dönmesi gibi problemlerle karşılaşabilirsiniz.
    Daha sonra , yükselen kortizol hormonunun kas yıkımını önlemek için 500 ml basit şeker ihtiva eden soğuk olmayan içeçek içmelisiniz.
    Duşa girilecekse terli vücutla hemen girmemelidir.
    Yanınızda getirmişseniz protein,amino yada creatini içmelisiniz.

    S- Evde nasıl çalışabilirim ?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/e..._ma-t8567.html

    S- Bir kas grubu haftada kaç kere çalıştırılmalı?
    C- Kaslar çalışırken değil dinlenirken büyürler.Bu yüzden küçük kas grupları en az 48 saat , büyük kas grupları enaz 72 saat dinlendirilmelidir.Sonuç olarak her kas grubunu haftada bir kez çalıştırmak yeterli olacaktır.
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/n...ada-t6486.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/g...8.html?t=21238
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/h....html?p=274641
     
  5. SCHWARZXXL
    Offline

    SCHWARZXXL Özel Üye

    Katılım:
    15 Mart 2006
    Mesajlar:
    3.591
    Beğenileri:
    4.610
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Değerli üyemiz ;
    Size önerimiz öncelikle forumda bir müddet zaman geçirmeniz, mevcut başlıkları okumanız ve hangi kas grubu için hangi hareketlerin yapılabileceğini gösteren egzersizler bölümünü, üyelerin beslenme başlıklarını, besinlerin 100gr içeriklerini incelemeniz.

    Daha sonra yeni başlamış iseniz forumda erken yaşta bodye başlayanlar için program mevcut onları inceleyebilirsiniz.
    Eğer daha ileri aşamada iseniz diğer üyelerin programlarının yorumlanması için açtıkları başlıkları inceleyiniz.

    Hala tereddütleriniz varsa mevcut programınızı ve diğer özelliklerinizi yazacağınız bir başlık açınız ve üyelerimizin yorumlarını almaya çalışınız.

    ilginizi çekebilecek başlıklar :
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/s...76&postcount=2
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/y...kni-t8692.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/beslenme-f24.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/y...r-b-l-f53.html

    Lütfen 1.dakikanızı ayrırak forum kurallarını okuyunuz.

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.
    Bodyforumtr Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş