Birkac soru

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve ironi tarafından 24 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. ironi
    Offline

    ironi Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaslar herkese selam,

    Forumu bir suredir takip ediyorum, internet'te farkli kaynaklari okudum ve kafam daha da karisti.

    Boyum 1.85 ve kilom 110. Diet yapmaya basladim.:

    -Gunde 1000 kalorinin altinda kalmaya calisiyorum
    -Karbonhidrati kestim, sabah peynir + domates + sut
    oglen salata + et
    aksam sebze
    yiyorum.
    -Gunde 2.5 litre de su iciyorum.

    Bana en yakin salon 45 dakika uzaklikta, dolayisiyla salona gitme imkanim yok, ancak evimde:

    -Ip
    -Bench press
    -Z-bar
    -dumbell

    gibi aletlerim var.

    Body ile ilgili bir arkadasim bana su programi yapti

    Sirasiyla:

    1- Ip atlama
    2- Dumduz yatarak bench press
    3- Egimli yatarak bench press
    4- Dumduz yatarken kollarimi yana acip dumbellari yukarida birlestirme
    5- Ayakta dumbellarla biceps
    6- Z-bar ile ayakta biceps
    7- Ayakta boynumun arkasina dumbellari indirip dirsegimden yukari dik olarak kaldirarak triceps
    8- Mekik

    Bu idmani 2 gunde 1 yapiyorum.
    Ayrica haftanin hergunu 30 dk yuruyorum.
    Kendime kilo vermek icin 4 ay zaman verdim.

    Sorularim sunlar:

    1) Bu kiloda bu idmani yapmam dogru mu? Kilolarimi kasa cevirebilir mi?
    2) Gogus hareketleri yaparken bile kolumun, omuzlarimin asagisinda kalan yerleri agriyor(yan kisimlari),gogsumun agrimasi gerekirken en cok oralari agriyor. Sitede bench press makalesini de okudum, zincirin gucu en zayif halkasi kadardir yazilmis, o yuzden bahsettigim kaslar sebebiyle sanirim verimli calisamiyorum, oralari calistirmak icin neler yapabilirim.
    3) Evimdeki donanimla calisip salona gitmemem , psikolojik motivasyon disinda beni cok geri birakir mi?
    4) Dietim ve idmanima ilave ve/veya duzeltme olarak neler yapmaliyim.


    Vakit ayirip bu uzun mesaji okuyup yardimda bulunacak arkadaslara simdiden cok tesekkur ederim.

    Saygilarimla.
     
  2. gurgula
    Offline

    gurgula Üye

    Katılım:
    6 Nisan 2006
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    güzel kardeşim salona gitmen bence çok iyi olur bahsettiğin aletlerle evdede bişeler yapabilirsin ancak neler yapabileceğin konusunda bu işi iyi bilen arkadaşlar pekala yardım edebilirler.bench press te triceps ağrısı son derece normaldir yükü kaldıran tricepslerdir zaten dolaylı olarak oralarda çalışır diye biliyorum ben.ancak eğer kilondan yağlardan şikayetçiysen cardio ağırlıklı çalışmalısın ki bunuda tam mitivasyon ile salonda yaparsan tez vakitte sonuca ulaşırsın.bende fazla kilo ile başladım ancak cardio yapamadım salon cardio için müsait değildi.az bi kilo verdim fakat vücudum şekle girdi.eğer iyi bir salonda çalışırsan hem şekillenir hemde kilo ve yağlarından kurtulursun.ben evde çalışıpta isteklerine ulaşanları pek görmedim.başarılar...
     
  3. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/showthread.php?t=8672

    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/showthread.php?t=8567

    Arkadaşının sana tavsiye ettiği programda birtakım eksikler var mesela omuz bölgesi için hiç egzersizin yok, o kiloda o idmanı yapman doğru, fakat çok fazla yağ kaybettirmez o sana mesela daha çok yürüyüş ve koşu yapıp ter atabilseydin kilo vermende daha çok etkisi olurdu, fakat zaten sıkıda bir diyetin var sınırlarını çokta fazla zorlamat doğru olmaz, ip atlamanın süresini biraz artırmaya çalış, diyetine biraz karbonhidrat eklemen gerekiyor, 1000 kalorinin altı çok az sadece ağırlık çalışmasından bir, birbuçuk veya iki saat önce bir miktar tam kepekli ekmek, makarna, pilav gibi karb alırsan birde antrenman biter bitmez az birşey daha alırsan daha iyi olur, belki böyle yapınca öğün sayısıda artıcak ve metabolizman daha hızlanıacaktır. En azından hoca nezaretinde egzersizleri görerek uygulayarak öğrenmek için bir aylığına falan salona gidebilseydin daha iyi olurdu, bench pressi z barla yapıyorsun, tam verim alamayabilirsin, hem tam nizami yapmadığın kuvvetle muhtemel.
     
  4. ironi
    Offline

    ironi Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cevaplariniz icin cok tesekkurler,

    O linkleri ben bulamamistim, cok faydasi oldu.
    -Bench press'i z bar ile yapmiyorum , onu duz bar ile yapiyorum.
    -Ip atlamayi arttiriyorum (Su an 3 x 75 yapiyordum, 6 x 75 e cikaracagim ve bunu agirlik calismadigim gunler de yapacagim)
    -Yuruyusu 45 dk ya cikariyorum
    -Omuz egzersizini de linklerden aldim ve programa ekledim.
    -Dietime de agirlik calismasindan once karbonhidrat ekledim.

    Egzersizleri dogru yaptigima inaniyorum cunku sitedeki makale ve videolarda gorebildigimle benim yaptigim arasinda pek bir fark yok, zaten arkadasim ilk 3-4 antremanda yanimda durmustu, kendisi 4 yil body ile ugrasmis oldugu icin bana yardimi cok dokundu.

    Enerji icin karbonhidrat yemek yerine enerji barlari satiliyor onlari alabilir miyim, cunku yag oranlari dusuk.
    Bu arada ogunler arasi meyve yiyorum, onu yazmayi unutmusuum.

    Saygilarimla.
     
  5. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    Enerji barlarının muhtevasında basit şekerde bulunmuyorsa ve karbonhidrat oranı iyiyse alabilirsin tabi.
     
  6. ironi
    Offline

    ironi Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaslar yeniden selam,

    Kusura bakmayin parca parca soruyorum ama aklima, calistikca yeni sorular geliyor.

    Programimla ilgili aklima sunlar takildi:
    - Kollarimin omuzlarimin altinda kalan kisimlari gogus hareketlerini bile yaparken, gogsumden daha cok agriyor, o yuzden programima sitede buldugum 2. bir triceps hareketi ekledim. Ayrica Centaur'un tavsiyesi uzerine omuz icin 2 ve karin icin de 1 hareket ekledim, yalniz programim boyle olunca agirliklari degistirmek ve dinlenmek dahil 1 saat 45 dakika - 2 saat arasi suruyor. Ve yukarida 1 gun calisip 1 gun dinlendigimi soylemistim.

    Sizce 1 gun full programi yapip 1 gun dinlenmeli miyim, yoksa programi ikiye bolup hergun mu calismaliyim?

    - Ip atlarsam, ayni sure yurumekten daha mi faydali olur? Havanin sicagi dolayisiyla yurumek sorun olmaya basladi.

    Saygilarimla.
     

Sayfayı Paylaş