İnternete girememe sorununda , problemin kaynağını tespit edebilmek için bir kaç öneri ;
sırasıyla
İlk yapmanız gereken adsl modeminiz üzerinde bulunan ışıkları kontrol etmek. " dsl " veya " link "
adıyla yazan ışığın sürekli yanması gerekiyor. Eğer yanıp sönüyorsa modeme dsl sinyali ulaşmıyor demektir. Bu iki sebepten olabilir , 1. si telekom hatlarında bakım vardır ve beklemekten başka yapacak birşey yoktur
2. si ise modeme gelen telefon hattı kablosunda problem olabilir , telefon hat kablosunun modemdeki ucunu çıkartıp soketin ucuna evde kullandığınız telefon cihazını takın. Çevir sesi geliyorsa kabloda problem yoktur. Bu durumda telekomu arayıp genel arıza olup olmadığını sorun , yok cevabı alırsanız arıza kaydı verin.
Link yada dsl ışığı sürekli yanıyor fakat internete giremiyorsunuz ; ilk yapmanız gereken modeme kablo ile bağlanıyorsanız " yerel ağ bağlantısı " nı kontrol edip , bağlantının kesik mi yoksa bağlı mı gözüktüğüne bakın. Bağlantı kesik gözüküyorsa modemle bilgisayar arasındaki network kablosunu kontrol edin. soketler yerinden çıkmış olabilir veya kablo ezilip görevini yapamaz hale gelmiştir. Bu durumda yeni bir CAT5 ara kablo alıp modemi bilgisayara bağlayın.
Aynı durumda " yerel ağ bağlantısı " bağlı ise ve internete giremiyorsanız modeminizdeki kullanıcı adı ve şifre ayarları bozulmuş , modem fabrika ayarına dönmüş olabilir. Bu durumda modem kutusundan çıkan cd ile kolay kurulum yapabilirsiniz. Kullanıcı adı ve şifrenizi 444 03 75 numaralı telefondan öğrenebilirsiniz. Bu numara TTNET aboneleri içindir. özel şirketlerden adsl hizmeti alanlar o şirketin destek servisini aramalıdır.
Bazen modemlerde elektrik sinyallerinden etkilenmesi sonucu " donma " dediğimiz yanıt vermeme durumu da ortaya çıkabilir. modemi kapatıp 5-10 saniye bekleyip tekrar açarsanız bu sorun çözülecektir.
En kötüsü bilgisayarınıza bulaşan trojen vs. türü virüsler internet bant genişliğinizi kilitleyip internete erişmenize mani olabilirler. Bu durumda da yukarıda anlattığım programlarla bilgisayarınızı virüslerden temizleyebilirsiniz.
KABLOSUZ AĞ YOLUYLA İNTERNETE BAĞLANANLAR İÇİN ;
Eğer kendi ağınıza bağlanmakta sorun yaşıyorsanız veya modemdeki ağ adı veya şifrenizi değiştirdiyseniz aynı ağa tekrar bağlanmanız için öncelikle var olan bağlantınız silmeniz ve yeniden oluşturmanız gerekir. bunu yapmazsanız ağ bağlı gözükür fakat internete erişemezsiniz. Ağ bağlantılarına gidip kablosuz ağ bağlantısına mouse sağ tuş ile özelliklere girin , " tercih edilen ağların sırasını değiştir " seçeneğini bulup eski ağınızın üzerine tıklayın ve silin. sonrasında yeniden ağ taraması yaptırın ve ağınızı bulup bağlantıyı oluşturun.
Modemlerin internet tarayıcısı üzerinden kurulumunu da anlatacağım.
Son düzenleme: 8 Mayıs 2010