Beyin gücüyle vücut geliştirme

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve Evet tarafından 11 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 12 üye.
  1. Evet
    Offline

    Evet Üye

    Katılım:
    3 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar foruma yeni geldim öncelikle herkesi selamlıyorum. Forumun çok faydasını görüyuorum ve kendimden bir şeyler katmak istedim.

    Öncelikle beyin gücünün vücude nasıl etkilediğinden bahsetmek istiyorum. Konunun akademik ehli olmadığım için fazla terimsel açıklama yapamam.

    Vücudumuzu yöneten organ beyin olduğu için, morali bozukken veya zihni düşüncelerle doluyken antremanda daha az performans gösterdiğini farkedenler eminim olmuştur.

    Tıpta da adı geçen bi hastalık var adını hatırlamıyorum. Bir bayan hamile olmayı çok isterse veya sürekli hamile olduğunu sanarsa, imkansız bile olsa hamile kalıyor (tabii bebek değil su var, ultrasona girene kadar anlaşılmıyor). Yani beyin gücü hormonlara etki ediyor.

    Aynı sağlık durumuna sahip 60 yaşın üzerindeki insanları rastgele iki gruba alıp incelemeye başlamışlar. 1. gruba, gününü geçirirken 20 sene önce gününü nasıl geçirdiğini hatırlayarak ve hayal ederek davranmasını istemişler. 2. gruba bu konuda hiçbirşey söylememişler. Aynı yaşlılık sorunlarına sahip olan bu iki grup insanda 1 ayın sonunda gözlemlenmiş ki: 1. gruptakiler inanılmaz bi hızla sağlıklarına kavuşmaya başlamışlar, 2. grup aynı rahatsızlıklara devam.

    Geçen sene bi televizyon programında bi doktora şöyle demişlerdi "ingilizler spor yapmayı hayal ederek insanları zayıflayabildiğini söylediler", doktor bunun mümkün olmadığını söyledi ve ben o doktoru nerde görsem kanalı çeviririm.

    Yıllardır beyin gücüyle insanların istediklerini elde edebileceğinden, hastalıklardan kurtulacağından bahseden kitaplar okur dururum. Kendime çok da faydasını gördüm, şimdi size bikaç şey önermek istiyorum.


    * Yatmadan önce vaktinizi, istediğiniz gibi bir vücuda sahip bir şekilde antreman yaparken hayal ederek geçirin.

    * Hatta kendinizi her zaman; yolda yürürken, ayakkabınızı bağlarken, yani aklınıza gelen her zaman tam istediğiniz gibi bir vücuda sahipmiş gibi hayal edin. Ne kadar cılız veya kilolu olduğunuz önemli değil. Siz bu andan itibaren dipdiri sıkı vücutlu birisiniz. Bunu aklınızdan çıkarmayın.

    * Arasıra aynaya bakıp istediğiniz bölgenin gözle görülür bi şekilde hızla geliştiğini hayal edin (tvlerde görürsünüz, çiçek açarken kaydederler sonra hızlandırarak izleriz. onun gibi)

    * Normalde kaldıramıyacağınız bir ağırlığı, sanki çok hafifmiş gibi düşünerek (hatta kendinizi kandırarak) kaldırmaya çalışın. Tabii bunu başlangıç olarak risksiz aletlerde deneyin.

    * Duvarınızda daima olmak istediğiniz vücuda sahip birinin resmi olsun. Hatta yapabiliyorsanız resmin vücut kısmını kesip kendi kafanızın resminin altına yapıştırın. Ve her baktığınızda bunun gerçek olduğunu düşünün.


    Bunu hayatınızın her aşamasında uygulayıp başarı sağlayabilirsiniz. İnanırsanız bütün bunların olmaması mümkün değil. Kanseri yenmek vücut geliştirmekten tabii ki çok daha zordur. Fakat birileri moralini yüksek tutarak, beyin gücünü kullanarak kanseri bile yenebiliyorsa siz istediğiniz vücuda gayet kolay sahip olabilirsiniz. Bu yöntem kesinlikle klasik vücut geliştirme antremanlarının faydasını ikiye katlayacaktır.



    Not: Bu makaleyi ben yazdım, hatta başka yerden yazıp da kopyalamadım direk sitenin içinde yazdım ve yazarken başka biyere hiç bakmadım. bu yüzden amatörce, özensiz veya hatalarla dolu olabilir. yorumlarınızı, düşüncelerinizi lütfen paylaşın. Teşekkürler.
     
    -hitman-, efekan, JJJoker ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  2. masteer
    Offline

    masteer Özel Üye

    Katılım:
    17 Şubat 2006
    Mesajlar:
    809
    Beğenileri:
    1.074
    Ödül Puanları:
    0
    Tamamen katılıyorum.

    Tam olarak inanmanın metabolizmamızı bu şekilde koordine ettiğine inanırım hep. Örneğin Arnold da kitabında biceps çalışırken bu kasın büyüyerek bütün odayı doldurduğunu hayal ettiğini söyler .Uzun süre ara verdikten sonrada kendi kendime hep şunu tekrarlarım kasların hafızası vardır, daha önce gelmiş olduğun noktaya çok kısa sürede geleceksin , hatta insanlar bu hızlı toparlama dönemine inanamayacaklar, ve gerçektende öyle olur, yaklaşık 4 - 5 hafta sonra hiç bırakmamış gibi toparlarım.

    Ağırlık basma ile ilgili konuda ise beyindeki sınırın fiziksel kapasiteyi engellediğine inanıyorum. Eskiden çalıştığım salonda sadece müsabıklar büyük kilolara giriyordu ve ben bunları basamam düşüncesindeydim. En formda zamanımda ve yaşım 25 civarlarındayken aslında gücümün doruğunda olmam gerekirken çok yüksek kilolara giremiyordum, halbuki 33 yaşlarımdayken gittiğim bir salonda 50 yaşlarındaki hacim olarak benden küçük hocanın bastığı kiloya bende girebilirim , girebilmeliyim buna ne yaş engel nede müsabık olacak seviyede olmak gerekiyor diye kendimi şartladıktan sonra birazda takviye ile :)
    basabildim.
    İnanmak demek başarmak demektir bencede
     
  3. hernan77
    Offline

    hernan77 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    sağlık teknisyeni
    Yer:
    izmir
    herşeyin başı inanmak. inanarak ve konsantre olarak bence de başarı elde edilebilinir. moral motivasyon bu işte çok ama çok önemli...
     
  4. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Arnold'un beynini kandırma yöntemlerinide bilmeyen yoktur..bir harekette 8 tekrar çıkarmak istiyorsa 2-3 fazlasını yapmayı (mesela 10 tekrar) hayal ederek hedefine daha rahat ulaşaması gibi..burda beyni inandırmanın ne kadar etkili olduğu aşikar..

    Zafer'inde buna benzer bi yazısı vardı "çalışırken ;çalışılan kasın düşünülmesi ile ilgili"..
     
  5. [Zafer]
    Offline

    [Zafer] Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.272
    Beğenileri:
    238
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    Üniversite öğrencisi
    Yer:
    İstanbul
    Kesinlikle beyin gücü olmadan antreman yapmam.Hatta konsantremi bozacak bi durum olursa salona da o gün gitmem.

    Şimdi izole falan da olsa mutlaka bi yeri çalışırken başka kaslarımız da devreye girecektir.Ben kendimi çalışırken resmen bi transa sokuyorum.Mesela bizim salonumuzda karın çalışmak için dik platform var.Hani rocky den hatırlarsınız,rusya dağlarında rocky nin yaptığı mekik hareketi :D

    İşte o hareketi salonda alette yaparken konsantremi karın kaslarıma yöneltmemişsem o idman quadriceps idmanına dönüyor ve karın antremanımdan verim alamıyorum.Ne zaman ki trans olup gözlerimi bile karın kaslarımdan başka bi yere odaklamamışsam o idmandan full verim alabiliyorum,yardımcı kaslarım minimum çalışmış oluyor. Ya da incline bench antremanı.Fikriniz,gözleriniz bütün bedeninizle üst göğüs kaslarınıza odaklanmamışsanız o idman triceps,ön omuz ve on kol idmanı oluyor,asıl hedefimiz olan üst göğüs sadece ısınmakla yetiniyor.Ben gelişimimdeki en büyük etkenlerden birisi düşünce gücü ve odaklanmamdır,bunu mutlaka her idmanlarınızda deneyin,farkı göreceksiniz ;)
     
  6. [Zafer]
    Offline

    [Zafer] Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.272
    Beğenileri:
    238
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    Üniversite öğrencisi
    Yer:
    İstanbul
    Pardon yazmayı unutmuşum editleyemedim de,kusura bakmayın,şimdi bu düşünce ve konsantreyi kolaylaştırmak için sevdiğiniz bi film karesi,bi aktörün ya da vücutçunun çalışmasını gözünüzün önünde canlandırın.Mesela front raises yaparken Pumping İron'da Arni'nin çalışmasını mutlaka aklıma getiririm ya da karın çalışırken Rocky'nin Rusya'daki yaptığı karın idmanını bunun gibi sevdiğiniz,hoşunuza giden ve gaza getirici bi sahneyi gözünüzde canlandırın ve o kasa full konsantre olun,gerçekten değişikliği farkedicek ve çok tatmin edici bi idman çıkarıcaksınız :)
     
  7. novaJRdeli
    Offline

    novaJRdeli Üye

    Katılım:
    26 Ekim 2005
    Mesajlar:
    65
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    düşünce gücü hayatın her alanında olduğu gibi bu spordada gerçekten çok önemli.Ben çalışırken,mesela biceps diyelim kendimi bicepslerimin yerine koyarım içerdeki gerilimi kasıllmayı düşünürüm.her zaman yapamıyo insan tabi bunu kafası dağınık olunca ama hem antremanın zevki artıyor hemde performans
     
  8. ZeusGym
    Offline

    ZeusGym Üye

    Katılım:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Önemlidir beyin gucu fakat eger yeteri kadar beslenemezseniz bir hiç ten farkı yoktur.2. sırada gelir benim için;)
     
  9. ozcan
    Offline

    ozcan Üye

    Katılım:
    15 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İSKENDERUN/HATAY
    Güzel bir yazı. ancak beynimizin %10 nu kullandığımız düşünülürse ona tam anlamıyla hakim olamadığımız çok açık. ben buna beyin gücü yerine düşünce gücü demek istiyorum.

    bakın mevlana asırlar önce nedemiş,
    "Sen düşünceden ibaretsin. Geriye kalan et ve kemiksin. Gül düşünür, gülistan olursun. Diken düşünür, dikenlik olursun!"


    ayrıca son günlerin popüler kitabı olan "The Secret" okumanızı tavsiye ederim. bu konuyla oldukça alakalı

    saygılar.
     
  10. Evet
    Offline

    Evet Üye

    Katılım:
    3 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    fakat düşüncelerin, hayallerin ve zihnin tek gücü beyinle iletişim kurmak. güçlü olan düşünceler değil aslında beyin.

    zaten beynine tam olarak hakim olan düşüncelere ihtiyaç duymaz.
     
  11. Tanrının kırbacı
    Offline

    Tanrının kırbacı Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Bordo berelileri hepiniz bilirsiniz...Türklerin insanüstü askerleridir kısaca...

    Aldığım duyumlara göre bir bordo bereli hiç durmadan 700 barfiks çekebiliyormuş...
    Bir başka olayda isterse sabah 9 dan itibaren 12 ye kadar mekik çekebildiği...

    Insan kulaklarına inanamıyor ama ben bunların gerçek olduğunu biliyorum ve bunu bir insanın yapabilmesi için öncelikle işi beyin olarak aşması gerekir...Sen bir ağırlığın altına girerken eğer o ağırlığı kaldıracağından şüphen varsa emin olabilirsin ki o ağırlığın altında kalırsın...Eğer sen işi beyninde bitirmemişsen hiçbir işte başarılı olamassın işin kısaca özeti bu....
     
  12. wrestler
    Offline

    wrestler Super Moderator Yönetici Super Moderator

    Katılım:
    4 Şubat 2007
    Mesajlar:
    3.192
    Beğenileri:
    3.244
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    TOKAT
    -Bunu sana kim dediyse seni kandırmış :) .Tamam beyin gücüyle yani konsantrasyonla belirli noktaları aşabiliriz ama bence bu mantık çerçevesinde olmalı.Mesela normalde 100 kg ile max. 1 bench basan biri kendini 200 kg a odaklarsa bench sehbasından canlı olarak kalkması için ona duacı olurum.
    -Ewet bende beyin gücüne katılıyorum,konsantrasyon çok önemli ama keşke bunu her idmanda yapabilsem...herkese çalışmalarında başarılar dilerim..
     
    Son düzenleme: 11 Ağustos 2007
    uzk bunu beğendi.
  13. Excursion
    Offline

    Excursion Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2006
    Mesajlar:
    888
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Evet bu konuda sana katılıyorum, yani sonuçta kas gücü belli, biraz gerçekci olmakta fayda var thums:
     
  14. ibrahimmmm
    Offline

    ibrahimmmm Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38
    Eğer gerçekten inanırsan gerçek olur.
    Psikolojik destek bence suplementlerden daha faydalı. :D
     
  15. Veyron
    Offline

    Veyron Özel Üye

    Katılım:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.884
    Beğenileri:
    435
    Ödül Puanları:
    93
    Yer:
    Republic Of Fenerbahce
    Bu şekilde yazılan bir mesaj yerine hiç bir şey yazmamak daha faydalı.

    Yemek yemeyin sadece yemeyi düşünün yemekten daha yararlı demek gibi bir şey. BEsin desteğiyle psikolojik destek apayrı şeyler.
     
  16. ibrahimmmm
    Offline

    ibrahimmmm Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğenileri:
    32
    Ödül Puanları:
    38

    Veyron eski konuları güncelliyorum ama kusura bakma mesajını şimdi gördüm.
    Benim bahsettiğim doğal beslenme haricindeki suplemenler. Kiminin doğal beslenmesi kötüdür, suplementlerle telafi ediyordur haa orda haklısın. Ama benim dediğim konu biraz kapalı kalmış. Tam açıklamamışım kusura bakma.
    Bir tarafa çok sağlam beslenen, binbir türlü ek besin alan ama vucut geliştirmeyi öylesine yapan ve çok umutlu olmayan bir jonjonu koyun, bir tarafa da yeterli beslenen, çok sıkı çalışan ve birşeyleri yapabileceğine tam inancı olan bir babayiğiti koyun, bence ikincisi hep bir adım ilerde olur. Tabii bu benim görüşümdür o ayrı. Zaten ilk mesajımdada belirttim. Bu görüş sadece bana aittir ve hiçbir şekilde denenip uygulanmamıştır.:D

    Senin dediğinde doğru ama bir noktaya kadar.
     
  17. ammun
    Offline

    ammun Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2007
    Mesajlar:
    271
    Beğenileri:
    92
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    öğrenci=dilenci
    Yer:
    Denizli
    gerçek bir hikayedir....
    ben yazın ara vermek zorunda kaldım,bu sene başında da tam spora başlamadan önceki haftasonu belimi incittim,planladığımdan 1 ay geç başladım.
    bu arada forumu daha çok takip etmeye başladım,ince detaylar yakalayabilmek,bilmediklerimi öğrenmek için.çünkü bu sene ciddi çalışacaktım,güzel beslenecektim,iyi dinlenecektim falan filan.
    yani bu sene farklı olacaktı benim için,forumu da sürekil takip edince,beynim ister istemez günün 20 saati vücut geliştirmeyi düşünmeye başladı,bi nevi kafayı yedim yani :D
    ama inanın bu 1 ay hiç çalışmamış olmama rağman vücudumda biraz da olsa farklılık oldu gibi hissetmeye başladım,
    bu fikir yapısıyla geçen ay spor yapabilseydim eminim büyük bi zıplama yapabilirdim...
     

Sayfayı Paylaş