Beslenme İle İlgili En Çok Sorulan Sorular ve Cevapları

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve diez tarafından 20 Kasım 2007 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 9 üye.
  1. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    S- Yeni başladım nasıl beslenmeliyim?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/yeni_ba_layanlar_beslenme_tekni-t8692.html


    S - Günde ne kadar protein almalıyım?
    C- Kilonuz başına, kas oranınızada bağlı olmak üzere en az yaklaşık 1,5-2 gr protein almalısınız.Bu değer definisyon dönemlerinde yada yoğun antreman dönemlerinde kontrollü bir şekilde artırılabilir.Verilen bu değerler vücut geliştirme ile ilgilendiğiniz dönemler içindir.Vücut geliştirme ile ilgilenmiyorsanız bu miktarlara çıkmayınız.



    S- Günde ne kadar karbonhidrat almalıyım?
    C- Kas kütlesi kazanma dönemlerinde harcanan kaloriden fazla alınması mantığı ile kilo başına 4-6 gram arası karbonhidrat tüketilmesi tavsiye olunur.Definisyon dönemlerinde özellikle düşük karbonhidratlı diyetlerde günlük kilo başına 1-2 gr.a kadar indirilebilir.


    S- Günlük yağ tüketimim ne kadar olmalıdır?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/almam_z_gereken_ya_miktar-t3497.html?t=3497&highlight=ya%F0


    S- Antreman öncesi öğünüm nasıl olmalı?
    C-Antremandan 1,5-2 saat kadar önce uzun süre enerji verebilecek kompleks karbonhidrat içeren gıdalar mutlaka öğüne dahil edilmelidir.öte yandan günlük ihtiyacımız olan protein,vitamin,mineral,yağdan bu öğüne düşen miktarda yer verilebilir.


    S - Antrenmandan Önce mi Sonra mı Yemeliyiz ?
    C - Antrenman sırasında mideniz boş yada boşa yakın olmalıdır. Çalışmanız için kaslarınızın kana ihtiyacı vardır. Bu nedenle sindirim sırasında, herhangi bir aktivite yapılmaması sağlık açısından gereklidir. Hem sindirim hem de kasların kan ihtiyacı için, kalbinizi kan pompalamaya zorlamamanız iyi bir çalışma ve kalp fonksiyonları bakımından dikkat edilmesi gereken bir husustur. Yemekten sonra çalışmaya başlamak için geçmesi gereken sürenin en az 90 dakika olması şarttır. Ancak, çok uzun süreli açlık da, anî şeker düşmesi, yorgunluk, baş dönmesi vs. gibi sıkıntılara yol açabilir.(1)


    S- Antremandan hemen sonra nasıl beslenmeliyim?
    C- Antremandan hemen sonra kaslardaki glikojen depolarını en hızlı bir şekilde doldurmak ,kas yıkımını durdurmak için önemli etkenlerdendir.Bu sebeple kan şekerini hızlı yükselten ve kana hızlı karışan basit şeker ihtiva eden sıvılar tercih edilmelidir..Öte yandan bozulan elektrolit dengesini sağlamak içinde çeşitli mineraller içeren sporcu içecekleri tercih edilebilir.Her nekadar antremandan hemen sonra katı gıdalara başvurmamak ve kaslardaki kanı mideye toplamamak daha doğru olsada potasyum ihtiyacını karşılayarak kas yıkımını engellemek için hemen sonra olmamak kaydıyla muz tercih edilebilir.


    S- Gıdaları 100gr.larındaki besin değerleri nelerdir?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/besinlerin_erikleri_100_graminda-t42.html



    S - Ağırlık Çalışmaları İçin Daha Fazla Protein mi Gereklidir ?
    C - Protein alımı, toplam kalorinizin % 12 - 15'i kadar olmalıdır. Eğer bu protein miktarı ile kas kütlesini arttıramıyorsanız, genetik olarak protein ihtiyacınız, bir vücut geliştirmeciden daha yüksek demektir. Bir diğer neden antrenmanlara yeni başlamış olmanızdır. Bu durumda daha çok proteine ihtiyacınız olacaktır. Fakat bir duraklama noktasına (plato) eriştiyseniz, vücut ağırlığınızın kilogramı başına 0,8 ile 1.0 gram protein almanız yeterli olacaktır. Bazı araştırmalara göre, gelişme döneminde protein alımının vücut ağırlığının kg.'ı başına 1 ,5 ile 2,0 gram sının arasında tutulması tavsiye edilmektedir. Fakat bu tür bir protein alımı bile toplam kalori miktarının %12 - 15'inin üzerine çıkmamalıdır.
    Kas, yağ hücrelerine benzer. Kas hücrelerindeki protein yada adi poz hücrelerindeki yağ, genetik maksimum sınıra ulaşır ulaşmaz, fazladan alman protein veya karbonhidrat bu hücreleri büyütmeyecektir.
    Bu noktada steroid veya geliştirme için hormon kullanmak, kas gelişimi için gereken protein miktarını düşürmektedir. Bu da, daha sonra doping konusunda göreceksiniz, bunları kullanan sporcuların maruz kaldıkları tehlikelerden sadece birisidir.(1)


    S- Gece karbonhidrat alımım nasıl olmalıdır?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/...at_t-t2597.html?t=2597&highlight=karbonhidrat


    S- Muz kompleks karbonhidrat mıdır, basit karbonhidrat mıdır? Antremandan sonra tercih edilmesinin sebebi nedir?
    C- Muz , makarna pirinç gibi kompleks karb.lara göre daha kolay sindirilse de glikemik indexi düşük olduğundan kana geç karışır ve uzun süre enerji verir.Bu sebeple basit karbonhidrat olarak değerlendiremeyiz.Antremandan sonra alımının sebebi glikojen depolarını hızlıca doldurmak değil kas yıkımını önlemek amacıyla potasyum ihtiyacını karşılamaktır.


    S- Karbonhidrat ve proteinin beraber alınmasında bir sakınca var mıdır?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/...er_t-t4302.html?t=4302&highlight=karbonhidrat


    S- Gece yemesi sendromu nedir?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/gece_yemesi_sendromu_nedir-t3622.html


    S- Dünya Nasıl Besleniyor? Biz Nasıl Beslenmeliyiz?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/d_nya_nas_l_besleniyor-t11288.html?p=110120#post110120


    S- Su içmenin faydaları nelerdir ve günde ne kadar su içmeliyim?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/g_nl_k_su_ihtiyac-t10496.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/su_menin_faydalari-t3320.html?t=3320&highlight=su+i%E7mek



    S- Elma sirkesinin faydaları nelerdir?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/elma_sirkesi-t9186.html?t=9186&highlight=elma+sirkesi


    S- Sütü pastorize mi , çiğ mi tüketmeliyiz?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/s_t_pastorize_mi_ig-t1237.html


    S- Keten tohumunun faydaları nelerdir?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/keten_tohumu-t8563.html


    S - Yumurta yemek kolestrolü yükseltir mi?
    C - http://www.bodyforumtr.com/vbforum/yumurta_ve_kolestrol_hakkinda-t11761.html


    S- Makarna kilo aldırır mı? Kompleks karbonhidrat mıdır? Besleyici midir?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/nemli-bir-sporcu-besini-makarna-t8625.html
     
    Son düzenleme: 1 Şubat 2008
    Old Rookie, erbas, DaMountain ve diğer 48 kişi bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş