Belimdeki sorun..

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve NUCLEUS tarafından 23 Eylül 2006 başlatılmıştır.

  1. NUCLEUS
    Offline

    NUCLEUS Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    merhaba,

    forum doktoruna bir sorum olacakti.
    ben eskiden (3-3,5 sene once) korkunc bir hata yaptim, ve kendi kendime sozde bodybuilding yapmaya basladim;
    Hic isinma hareketi yapmadan,
    Belime inanilmaz yuklenerek vs.

    Aslinda uzun sure ugrastigim profesyonel yuzuculuk deneyimimden dolayi boyle birseyi yapmamam gerektigini biliyordum ama bi sekilde yapmis bulundum, insanlik hali.

    O zamanlar cok bel agrisi cekmistim, ve 2 sene kadar ara vermek zorunda kaldim. Ve bu zaman araliginda da ara ara ayni agrilari cekmeye devam ettim. Ama hep zaman buldukca bilgi edinmeye basladim bu sporla ilgili. Yapmayi kafama koymustum cunku. 2 seneye yakin ara verdikten sonra kendi kendime internetten ogrendiklerim dogrultusunda yapmaya calistim. Ozellikle karin calistigim zamanlarda belimdeki agri ilginc bi sekilde azaliyordu. sanirim sorunum http://bodyforumtr.com/forum/viewtopic.php?p=58730#58730 da FleXoR in dedigi gibi birsey olabilir.

    1 sene kadar sonra dersler yuzunden ara vermek zorunda kaldim yine. Ama ara verdigim anda yine ayni agrilari cekiyorum. Aslina bakarsaniz agrilarim cok uzun sure ayakta kalirsam ve birde ustune ustuk agir olmasa bile canta tasiyorsam oluyor. Ornegin yarim saatlik dolmusta ayakta beklemek, veya 1 saatlik yurumek gibi.

    Gerci kontrole gitmistim ama ayrica burada da sormak istiyorum, cunku ortada bir agri varsa nedenini bilmek hakkimdir di mi? belki aranizdan bir fikir veren cikabilir diye burada da soruyorum.

    Bu belimdeki agrinin nedeni ne olabilir? Yaw doktorun disinda bende asartiriyorum. Allah korusun bel fitigi falan olsa ayakta bir uyusma, kramp vs olur diyorlar. Ama bende hicbirsey yok cok sukur, tabii 4-5 ayda bir giren normal kramplarin disinda, sanirim bu herkezde olur. Ayrica bir hareket soyledi doktor bi tanidigimda. sirt ustu yatip ayaklari kaldirmak falan, onlarida yapabiliyorum, yapabiliyorsan bel fitigi degildir buyuk ihtimalle demisti. Zaten Allah korusun olsaydi doktorlarda farkederdi di mi?

    E peki o zaman sorunum ne olabilir sizce? ve FleXoR un dedigi gibi birseyse benimkide, gecici birsey midir acaba? Ve neden mekik vs cekince geciyor?
     
  2. NUCLEUS
    Offline

    NUCLEUS Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    cevap verebilirseniz cok sevinicem cunku ailemin boyle durumlarda hastalik hastasi olmaya basladin demesine sinir olmaya basladim. Yani agriyi ceken benim ama sana oyle geliyordur deniliyor ve bu da beni cileden cikartiyor arkadaslar.. :( :x
     
  3. doctor
    Offline

    doctor Özel Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    205
    Beğenileri:
    155
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    1-bence muayene ol ve mr çektirebiliyorsan çektir ve kafandaki soru işaretlerinden kurtul konu önemli muyene etmeden şudur demek zor
    2-karın kaslarının güçlenmesi bel üzerine binen yükü azaltacağı için rahatlaman normal
     
  4. NUCLEUS
    Offline

    NUCLEUS Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    mr cektirdim

    himm, 2.maddeyi anladim, belkide o yuzdendir. Tum yuk bele biniyor olabilirmi o zaman? yani ne bileyim, benim karin kaslarim cok kolay gelisebildigi icin diger bolgeleri yaptiktan sonra karini hallederim diye dusunuyordum simdiye kadar, o yuzden karin pek yapili degil simdi, ayrica yururken -abartilacak kadar olmasada- cok dik yuruyen biriyimdir. Ve..

    Kusura bakma dostum ama gercekten bilmedigimden soruyorum; acaba canta vs tasirkende cok dik yurudugumden karina binmesi gereken yuklerinde sirta binip bu agrilara neden olmasi mumkun mu? cunku mr falanda cekildi, bir sorun yok dendi, ama ne zaman uzun bi yuruyus olsa, veya bir yuk tasisam uzun sure hemen bel tarafi (daha dogrusu sirtta bi nokta agrimaya basliyor, devam edersem bele kadar uzuyor agri bolgesi) agrimaya basliyor. Ne dersin dostum? sence bu agrilarin nedeni tum yukun sirt bolgesine biniyor olmasi olabilir mi?

    Ve belki biraz cahillik birazda hurafecilik gibi olacak ama, hazir bi doctor bulmusken soriim :) bunu onlemek icin ne yapmami onerirsin? yani artik karinami yuklenmeye baslasam ne :S
     
  5. FLEX-POINT
    Offline

    FLEX-POINT Özel Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    570
    Beğenileri:
    681
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    FITNESS ANTRENÖRÜ
    Yer:
    kırklareli\lüleburgaz
    karın kaslarının kuvvetli olması bele binecek yükü ortadan kaldırmaya yardımcı olur. bel fıtığı olan hastalara dahi doktorlar öncelikle karın kaslarını güçlendiren hareketler yapmalarını önerir. sonuçta vücudun orta noktası bel bölgesidir. ve dolayısıyla tüm yükü çeken de orası. karın kaslarına gereken önemi vermeni öneririm , mrında da önemli bir sorun yokmuş madem...
     
  6. NUCLEUS
    Offline

    NUCLEUS Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2006
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    anlasildi, sagolun. Bunu ogrendigim iyi oldu. Simdi FleXoR hocam eger bana program hazirlarsa insallah harfiyen uyguliyicam zaten, sanirim bunuda goz onunde bulunduracaktir eger hazirlarsa. Ama karinin bu kadar onemli oldugunu ogrenmem gercekten cok iyi oldu, insallah agrilarimda bu yuzdendirde bu sorunuda hallederiz, tekrar tesekkurler ilginize ve verdiginiz bilgilere :)
     

Sayfayı Paylaş