Bel Fıtığı ve Vücut Geliştirme

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve FC1 tarafından 10 Mayıs 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. FC1
    Offline

    FC1 Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar öncelikle bu sporla 2011'den bu yana uğraştığımı belirterek yazıma başlamak istiyorum, 2014 Ocak ayınca talihsiz bir şekilde belimde fıtık meydana geldi ameliyat gerektirmedi neyse ki daha önce dizlerimden ve bileğimden yaşadığım sakatlıklardan ötürü (aynı zamanda eskiden de basketbol ile uğraştım) çekincelerim oldu ve bodye tekrar geri dönmem 1 sene aldı. 5 aydır gidiyorum bu süre zarfında 3 program değiştirdim. Haftada 4 gün istikrarlı şekilde gitmeyi sürdürüyorum. Vücut ölçülerim; boy 1.85, kilo 83, kol:36 cm , omuz:130 cm, göğüs 110 cm ve bel 83 cm ölçtüm soğuk hacim olarak. Benim size sorum suplement ile ilgili olacak, belimi patlatmadan daha ileri bir seviyeye gelmek istiyorum aslında çok iyi beslendiğimi de söylemeliyim ancak daha önce sanırım 2012 yılında QNT marka metapure protein tozunu kullanmıştım, hacim olarak beklediğimi alsamda bel bölgem simit olmuştu kötü bir tecrübe yaşadığım için sonraki dönemlerde suplement kullanmadım. Ancak şu an kullanmayı ciddi anlamda düşünüyorum, antrenmanlarda gücüm çok düşüyor (ağırlıkları belirli seviyenin üzerine çıkarmaya başladım) özellikle kol bölgesinde istediğim hacmi bir türlü alamıyorum. Kullanmayı düşündüğümü söyledim ama doğru zaman ne zamandır onu çok kestiremiyorum, kışın bir whey proteinle mi başlasam yoksa şu an iso-100 mü alsam ya da suplement için acele mi ediyorum bilemiyorum o yüzden bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
     
  2. mertoz9
    Offline

    mertoz9 Üye

    Katılım:
    7 Ekim 2014
    Mesajlar:
    130
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Geçmiş olsun öncelikle. Geçmişin varsa bence çok ağır olmadan deadlift çalış beli güçlendirecektir. Ama öncesinde çok sağlam bir araştırma yap çünkü ters bi harekette tekrar fıtık olabilirsin Allah korusun. 5 aydır gidiyorsan artık whey almanda sıkıntı yok. Buna ek olarak maddi durumuna göre öncelik kreatin sonra BCAA olabilir. Sadece toz kullanmak istiyorsan kahve önerebilirim. Ben antrenmanlardan önce şekersiz kahve ve yanında 3-4 parça %80 kakaolu bitter yiyorum. Kahvede enerji veriyor ve ben gerçekten içemeden gittiğim günlerde eksikliğini hissediyorum. Bir de kaliteli bir tozun içerisinde zaten yeteri miktarda enerji verecek maddeler var :)

    Ağırlık arttıramamana gelirsek de hareket değiştir. Ben z-bar yerine kablo ile çalışıyorum ön kolu bazen ve gerçekten tekrar z-bar a geçtiğimde çok rahat ağırlık arttırmış oluyorum. Sadece ön kol için değil aynı sorunu yaşadığın diğer bölgelere de uygularsan etkisini göreceğine inanıyorum.

    Tabi daha tecrübelilerde yardımcı olacaktır :)
     
  3. FC1
    Offline

    FC1 Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    İyi dileklerin için teşekkür ederim kardeşim, şu an deadlift çalışmıyorum hala risk içeren bir hareket çünkü bunun yerine sağlam bir karın antrenmanı yapıyorum uzun zamandır faydasını bayağı gördüm. Önerilerin için de teşekkür ederim :)
     

Sayfayı Paylaş