Bayan Müşterinin Kilo Vermesi İçin Doğru Şekilde Eğitilmesi

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve manhunt tarafından 19 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. manhunt
    Offline

    manhunt Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    121
    Beğenileri:
    166
    Ödül Puanları:
    53
    BAYAN MÜŞTERİYİ KİLO VERMESİ İÇİN NASIL DOĞRU BİR ŞEKİLDE EĞİTMELİ

    Neredeyse 10 yıllık kişisel antrenman sürecimde, farklı cinsiyet, yaş ve seviyedeki birçok müşteri için özel antrenman yöntemleri ile karşılaştım. Yeni eğitmenler genellikle tüm müşterilerini aynı yöntemle eğitmektedir, çünkü onlar müşterilerinin farklılıkları doğrultusunda programlarını kişiselleştirecek yeteri kadar tecrübeye sahip değildir.
    Yanlış anlaşılmasın, ilk zamanlarda antrenmana ilk başladığım dönemlerde bu sorunla ben de karşılaştım ve birçok araştırma ve eğitim sayesinde bu sorunun üstesinden geldim. Bunun üzerinde çalışmalısınız ve büyüyen bu alanda seçkin olmak için sürekli antrenman yöntembilimlerini ve yeni bilgileri eklemeye devam etmelisiniz.
    Eğitmenlerin tekrar tekrar yaptığı hataların en büyüğü, bayan bir müşteri zayıflamak için geldiğinde, vücut geliştirme tarzında bir antrenmanın işe yarayacağını düşünen bir eğitmen, bu müşterinin zayıflamasından öte daha büyük ve daha hacimli olmasına sebep olur.
    Çoğu zaman, yeni bir erkek sporcunun hedefleri doğrultusunda kas ve güç kazanmak için “zorlu ve ağır” ağırlıkları kaldırması iyi bir yöntemken, daha küçük ve ince görünmeyi hedefleyen bayan bir müşteri için ise tamamen YANLIŞTIR. Ayrıca, (bu tavsiye bayanlara), yaklaşık olarak 1 yılı aşkın süredir hala büyük ve hacimli bir görünüme sahip bir sporcu ile çalışmayı tercih etmek doğru değildir çünkü bu sporcu kendi vücuduna özgü değişiklikleri yapmayı hala bilmiyor demektir, bu yüzden; tek başınıza olun!
    Her şeyden önce, beslenme, forma girme hedefli bir amaca ulaşmada en önemli rolü oynar. Günün sonunda, hepimiz için geçerli olan diyet gerçeğine göre vücudumuzun ilerlemesi belirlenecektir.

    Pozitif Enerji IN, Negatif Enerji OUT!

    Beslenme konusunu yeteri kadar anlamayan(ya da yeteri kadar önemsemeyen) bir antrenör kendi fiziğinde başarıya ulaşamayacaktır ve muhtemelen de kilo vermek isteyen bayan müşteri için de program hazırlama konusunda yeterli olamayacaktır.
    Antrenman yıllarım ve deneme-yanılma sayesinde her bayan müşteri için işe yarayan bir yöntem geliştirdim. Birkaç pound zayıflamaya ihtiyacı olan kişilerle çalıştım. Bu gerçekten muhteşemdi ve bu makalede size bu antrenmanı açıklayacağım böylece bayan müşteriler üzerinde daha iyi bir başarıya ulaşabileceksiniz.
    Bayan bir müşteri ile bu programı tamamladığınızda, onun hayatını değiştireceksiniz ve bir antrenör olarak güven meselesini rafa kaldıracaksınız çünkü her defasında bu uygulamayı nasıl tekrar etmeniz gerektiğini öğrenecek ve ikinci bir alışkanlık haline getireceksiniz ve inanın bana bir çok iş alacaksınız!
    Kilo vermek isteyen tüm bayanlar için geçerli çalışma programım 2 bölümden oluşmaktadır:

    • Bölüm 1 – kilo vermek
    • Bölüm 2 – deri sıkılaştırma/duruşu düzeltme


    BÖLÜM 1 – Kilo Verme
    Bölüm 1 süresince, temel amaç aşırı kilolardan kurtulmak, kas esnekliğini ve eklem hareketlerini artırmak olmalıdır. Çalışmama hafif cardiovascular ısınma ile başlar ve devamında biraz esneme hareketlerine yer veririm. Bu, bana hangi bölgenin sıkı olduğunu ve omuz ile kalça gibi özel eklemlerin ne tür hareketler gerektirdiğini görmeme yardımcı olur.
    Örneğin; kilolu müşterilerde omurga esnetmesi sırasında, bileklerden tutarak bacakları kaldırdığımda dizlerin kaçtığını fark ettim. Bu yüzden Bölüm 1 boyunca bunu aklımda tutacağım ve bu alanın esnemesi üzerine çalışacağım. Ancak Bölüm 1’de duruş ile ilgili değişimlerle ilgilenmemekteyim (bu daha sonra olacak, ancak tabiî ki duruş ile ilgili bilgiden ve sıkı kas gruplarının farkında olmak isterim ki böylece bu bölgelerin esnemesine daha fazla odaklanabilirim. Bu bölüm 2’ geçtiğimizde birçok şeyi daha da kolaylaştıracak).
    Öncelikle daha çok müşterinin vücut yağ yüzdesini düşürme konusuna odaklanmaktayım. Müşteri 50lb ya da daha fazla kilo vermek zorundaysa, vücudunun tüm hareketler için “mükemmel” durumda olmadığını fark edeceksinizdir, bu yüzden müşterinin yapabileceğinin en iyisi yaptığından ve kendisini sakatlamayacağından emin olun.
    Kamburluğa yol açacak hareketler yapmayın ve omurganın doğal yapısını koruyun. Squat gibi hareketlerde dizlerin, ayak parmaklarına kadar uzanmadığından emin olun. Genel olarak, tüm vücut direncine uygun yüksek-orta şiddet cardiovascular egzersizlerin ön planda olduğu bir antrenmandan yanayım.


    KALP RİTMİ
    Eğer bu düzeni takip ederseniz, tüm antrenman boyunca müşterinizin kalp ritmini sürekli yüksek seviyede tutarsınız ve tüm vücut antrenmanınız düşük ağırlıkta (12 – 15 ya da zorlanacağı 12 -15 civarında tekrar ile) olacaktır ve sporcunun büyük ve hacimli olmasına engel olacaktır ancak tüm kaslarını da aktif halde tutacaktır.
    Müşterinizin çoğu harekette yanma hissetmesini isteyeceksinizdir, bu yüzden hissetmezse, kas dokularının yanma hissinden emin olmak için bir süper set ekleyebilirsiniz.
    Unutmayın ki, burada önemli olan kalp ritmini düzenli olarak yüksek tutmaktır. Genellikle çalışma boyunca, doğru yerde olduğumdan emin olmak için kalp ritim monitörü kullanırım. Sporcu egzersizini bitirmeye çalışırken dinlenme için biraz nefes almaya çalışıyorsa, iyi iş çıkardınız demektir. Eğer müşterim egzersizini dinlenme nefesi almadan bitirirse, kalp ritmini yükseltme zamanıdır.
    Bu, bir bayana antrenman yaptırırken bilinmesi gereken OLDUKÇA önemli bir tekniktir. Vücuttaki yağdan kurtulmak için antrenmanda cardiovascular egzersizlere yer vermek gerekir. Bayanlar, erkeklere göre yağı çok daha farklı depolar ve metabolizmaları farklı çalışır ve bu yüzden onların tüm antrenman boyunca cardiovascular bir çalışma izlemelerinin gerekli olduğunu öğrendim.
    BESLENME
    Antrenörlerin yaptığı diğer bir hata ise bayanlara hazırladıkları beslenme programlarıdır. Antrenörlerin zayıflamak ve daha ince görünmek isteyen bayanlardan çok erkeklere ya da bayan vücut geliştiricilere uygun aşırı proteinin yer aldığı bir beslenme programı hazırladıklarını farkettim. Bugünlerde “tüm kas kütleni koru, daha sıkı çalış ve herhangi bir kasın küçüldüğünü görmek utanç verici” diye gelip geçici bir teori var. Bayanlarda, bazı durumlarda kasın biraz küçülmesinin YANLIŞ olmadığını söyleyebilirim.
    Eğer bir bayanın amacı daha ince görünmekse, o zaman kas kütlesinin biraz azaltılmasının doğru olacağını düşünmekteyim. Tüm vücut kilosu düştüğünde, kolları ve bacakları ekstra kilo barındırmayacaktır.
    Müşterinizin protein alımını azaltma konusunda rahat hareket edin ve kompleks karbonhidratlı, lif bakımından zengin yiyeceklerden oluşan ve düşük kalorili bir diyete odaklanın. Bununla birlikte, kilo verip formda bir görünüme sahip olmaya çalışan bir erkek diyetinde şekerli meyveleri çıkarabilirsiniz, ancak gün içerisinde tüketilen 1 ya da 2 parça bazı meyvelerin bayanların diyetinde çok iyi işe yarayacağını gördüm çünkü bazı meyveler içerisinde basit şeker olmasına rağmen, meyvelerin çoğu hem düşük kalorili, hem düşük glycemicli hem de lif bakımından zengin yiyeceklerdir.


    Vücudumuz yeteri kadar protein alamazsa, bunu kas dokularından aldığını hatırlayın. Bu yüzden, müşteriniz vücut ağırlığında daha çok kasa sahipse daha fazla karbonhidrat eklemekten ve protein oranını biraz daha azaltmaktan çekinmeyin. Bu küçük bir hile olabilir, ancak müşterinizin vücut tipini hesaba katmak zorundasınız ve bütün bu antrenmanlar boyunca denetimini sizin yapacağınız düzenli bir diyet programı kullanmalısınız. Eğer birlikte çalışırsanız, ortak bir nokta bulacaksınızdır ve onun vücut yağ oranını düşüreceği kadar isteklerine de uygun bir beslenme programı bulabilirsiniz.
    Müşteriniz aşırı kiloluysa, vücudunda bulunan yağın altındaki kas miktarını tam olarak göremeyebilirsiniz, bu yüzden kasları korumada çok daha makul “hedefler” üzerine odaklanın Bölüm 2’ye geçtiğimizde sebebini anlayacaksınız.

    BÖLÜM 2 – Cilt sıkılaştırma/duruş düzeltme
    BÖLÜM 2’ye geçtiğimizde, BÖLÜM 1’den bu yana oldukça yağ atmış olacaksınız, artık vücudu “DETAYLANDIRMA”, duruş bozukluklarını düzeltme, cildi sıkılaştırma/aşırı suyu atma (eğer ki müşteri bu kadar ilerisini de isterse) konusu üzerinde duracağız.

    -[FONT=&quot] [/FONT]İNCE AYAR!
    Bu bölümde müşterinizin kas yapısını daha iyi görebileceksiniz ve yoğun-kardiyo
    Çalışmalarına devam edeceksiniz ancak her seferinde tüm vücudu çalıştıracak antrenman programlarını uygulamak yerine, gelişme gerektiren ya da tekrar hizalama gerektiren eklemlerin olduğu problemli bölgeler üzerinde ince ayar yapabilirsiniz.

    Örneğin, müşteriniz kambur duruyorsa, göğsü ile ilgili çok fazla antrenman yaptırmak zorunda değilsiniz, seated(oturarak) or standing(ayakta) row(çekiş) gibi duruş destekleyen hareketler yardımıyla omuzları normalde olması gereken pozisyona yani arkaya doğru ve göğsü ise dışa doğru esnetme üzerinde durabilirsiniz.

    YAĞ ATIMI
    Bölüm 2’de yer alan diğer önemli nokta ise yağ atımıdır. Başlangıçta, aşırı kilolu müşterilerin diyet konusunda büyük bir değişiklik yapmadan vücut yağlarından kurtulduklarını göreceksiniz. Fazla kiloların atılmasından ardından, bir sonraki sürece geçebilmek için diyet listesinde değişiklik ve düzenlemeler yapmalısınız.
    Burada esas nokta, müşterinizle oturup onun neleri sevdiğini ve neleri sevmediğini bulmak olmalıdır, böylece onun ilk haftadan bu çalışma vagonundan düşmesini engelleyecek ve sımsıkı sarılacağı bir liste düzenleyebilirsiniz çünkü diyet oldukça sıkıcı ve katı bir konudur. Burada bayanlarla çalıştığımızı unutmayın!

    Güne biraz meyve ekleyerek başlamayı unutmayın(ya da biraz süt). Sabahleyin alınan bir küçük yoğurt ya da bir miktar yağsız süt, gün içerisinde tüketeceğiniz birçok yiyeceği iptal etmekten daha iyi olacaktır.

    Kilo vermeye çalışan erkeklerde, genellikle süt ürünlerini tamamen kesmelerini söylerim ancak günün erken saatlerinde alınan az miktarda süt ya da meyvenin sorun olmadığını farkettim.
    Erkeklerin ciltlerinin sıkı, yağsız ve duru olmasını istemesinin yanı sıra, bayanlar için daha ince ve “yumuşak” olmanın daha kadınsı olduğunu unutmayın. Bu yüzden yağsız süt ürünleri bunu başarmada düşük ancak yeterli kaloriye sahiptir.

    SONUÇ
    Sonuç olarak, bu planı takip ederseniz, bayan müşterinizle mükemmel sonuçlar elde edeceksiniz. Herkesin vücudu farklıdır ve müşterinizle deneme-yanılma uygulamasını yapmak zorundasınız ancak çalıştığım bayanların %90’ında bu metodun işe yaradığını söyleyebilirim.
    Bir müşterinin hayatını değiştirdiğinizde, bu nedenden ötürü sizi çok sevecektir ve sizde bu yüzden kendinizi daha emin ve bilgiç hissedeceksiniz. Antrenörlerden, müşterilerden ve sporcu arkadaşların yorumlarını duymayı dört gözle bekliyorum.



    Çeviren: Manhunt - BFTR
    Kaynak: http://www.bodybuilding.com/fun/herve8.htm
     
    HcRn, jimraynor, aneximandros ve diğer 5 kişi bunu beğendi.
  2. aneximandros
    Offline

    aneximandros Özel Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.829
    Beğenileri:
    2.144
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Teorik Kimya
    Yer:
    USA
    Son derece faydali bir yazi olmus, ben de amator olarak kendi bayan arkadaslarima antreman yaptiriyorum, bu makaledeki fikirlerin bazilarini uygulamayi dusunuyorum.
     

Sayfayı Paylaş