Barbell Curl mu? EZ-Bar Curl mu?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve aycan1903 tarafından 24 Mayıs 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. aycan1903
    Offline

    aycan1903 Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2008
    Mesajlar:
    743
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    BARBELL CURL

    Bu egzersiz, vücut geliştirme sporunda masif biceps oluşturmak için en iyi hareket olarak bilinir çünkü ellerin pozisyonu tamamen ayrışıktır ve bu şekilde uzun ve kısa bicepslerdeki aktivasyon maksimum seviyede olur.

    Bazılarımızın bilekleri için pek rahat bir hareket olmasa bile, etkisinin uzantısı itibariyle dirsek fleksörlerini (brachialis ve brachioradialis) tetiklemesiyle ön kolların gelişimini de aynı şekilde sağlamış olur.

    Araştırmalara göre düz barla 10 tekrarlı bir çalışmada girebileceğiniz ağrlığın EZ bardakine oranla daha fazla olduğu ortaya çıkıyor. Dolayısıyla barbell ile çalışırken EZ bar'a nazaran daha fazla kas fiberlerini stimule ederek daha büyük kas oluşum potansiyeli ortaya çıkarmış oluyorsunuz.

    EZ BAR CURL

    EZ bar'ın en belirgin avantajı bilek rahatlığıdır. Birçok insan için ayrışık kavrama ve normal kavramada bilekler daha az zorlanır. Kavramanın daha konforlu olmasının dışında bu hareket, uygulanan gücün bir kısmını uzun bicepslere taşır. Bicepslerinizi kastığınızda kaslarınızda meydana gelen zirve noktasını da bu şekilde oluşturmuş oluyorsunuz.

    Bu hareketi yaparken elinizin pozisyonu Hammer Curl hareketindeki pozisyonun modifiye edilmiş şekli gibidir. Dolayısıyla aynı zamanda Brachioradialis kaslarını da geliştirmek için gerekli aktivasyonu sağlıyorsunuz. Öte yandan barbell hareketindeki kadar ağırlıkla çalışmayacaksınız, bu yüzden de toplamdaki kas fiber stimülasyonu azalmış olacak.

    AVANTAJ = BARBELL CURL

    Her iki hareket de oldukça benzer olmalarına karşın EZ bar bileklerinizdeki yükü azaltır. Eğer sadece tek hareket yapıyorsanız tercihiniz "Barbell curl" olsun. elbette ki çeşitlilik kol kaslarını dengeli bir şekilde geliştirmek için gereklidir, o yüzden EZ bar'ı farklı bir etki için kullanabilirsiniz. Antrenman yaparken ilk "BARBELL CURL" yapın, aynı zamanda her sette ellerinizin pozisyonunu içe ve dışa doğru değiştirerek hedef kaslarınızı farklı şekillerde uyarabilirsiniz.

    Not: MART 2009 "Musclemax" dergisinden alıntıdır...

    faydalı olacağını düşünerek paylaşmak istedim, iyi çalışmalar dilerim...
     
    whitea, v0dka, kvb ve diğer 8 kişi bunu beğendi.
  2. HuSoNeVeR
    Offline

    HuSoNeVeR Üye

    Katılım:
    17 Şubat 2009
    Mesajlar:
    27
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Paylasım için teşekkürler..Gerçekten ikilemde kaldığım bir konuydu :)
     
  3. fab
    Offline

    fab Üye

    Katılım:
    3 Haziran 2008
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    makalede de geçtiği gibi BARBELL CURL ön kolada hatırı sayılır bi baskı uyguluyor, güzel paylaşım olmuş.
     

Sayfayı Paylaş