bakliyatların besin değeri bozulmadan pişirilmesi

Konusu 'Yemek tarifleri' forumundadır ve hurkanyy tarafından 15 Ocak 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. hurkanyy
    Offline

    hurkanyy Üye

    Katılım:
    13 Ocak 2015
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    merhaba bilindiği üzere bakliyatlar bol protein kaynağıdır ben ise antremanlara başladığım için çok proteine ihtiyaç duyuyorum ama bu tarz besinleri yağsız yemek için haşlayarak yiyorum ve haşlamak vitaminlerin ve proteinlerin suya gitmesini sağlıyor,sorum şu--> baklagillerin besin değerini bozmadan ve hiç extra kalori arttırıcı yöntem kullanmadan baklagiller nasıl pişirilir? örneğin: mercimek,nohut,barbunya,soya,fasulye
     
  2. BLAST
    Offline

    BLAST Üye

    Katılım:
    13 Ocak 2015
    Mesajlar:
    308
    Beğenileri:
    114
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    Sebze ve meyvelerin ne kadar az pişirilirse besin değerlerini de o kadar koruduklarını biliyorum ama bakliyattan çok emin değilim. Suda haşlamak yerine buharda pişirebilirsin, düdüklü tencerede bile olur (buharda pişirme tepsileri oluyor)

    Biraz araştırdım ve bakliyatlarda zehirli bir madde oluyormuş ve pişirilmeden tüketilmesi tavsiye edilmiyormuş, ancak pişince yok oluyormuş bu zehirli etki. Raw diyetlerde ancak filizlendirerek ya da suda bir gece bekleterek tüketebilirsiniz ama tadı güzel olmaz deniyor.
     
    Son düzenleme: 15 Ocak 2015
    hurkanyy bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş