Bacak Açma Hakkında Yardım

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve Low_Kicker tarafından 25 Kasım 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Low_Kicker
    Offline

    Low_Kicker Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2014
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Oncelikle herkese merhaba;

    Araniza yeni katildim. Yasim 28 yaklasik 4 ay once kickbox yapmaya basladim. Sorunum su ki bacaklarim hala acilmadi ve tekme cikarirken aci cekiyorum. Normal middle kick atarken bile sakatlanacak gibi hissediyorum. Problemi kalca ile bacak eklemlerinin birlestigi noktada yasiyorum. Kemik kutlemek istiyormus gibi bi his olusuyor ama kutlemiyor. Her antremandan once streching yapiyoruz vucut ve bacak esnekligi acisindan asama katettim fakat bu problem canimi sikmaya basladi. Esneklige yardimci olacak veya eklem agrilarini gecirecek ne onerirsiniz? Krem, evde hazirlayabilecegim ilac ve ya antreman videosu onerisi olabilir. Deneyimli arkadaslarin yardimlarini bekliyorum. Tesekkurler.
     
  2. ahmet28
    Offline

    ahmet28 Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2011
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Esneklikle alakali olacagini düşünmüyorum 4 aysa kickbox da tekmeleri sorunsuz ve nizami atman lazim kireclenme ve ya eklemlerde sorun olabilir benim tahminim bu yonde umarim en kisa surede sorun cozulur
     
  3. technical1967
    Offline

    technical1967 Üye

    Katılım:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    90
    Beğenileri:
    24
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Trabzon
    1 yıl taekwondo 2.5 yıl kickbox yaptım ve söyleyebileceğim şey tekme hareketlerinin kesinlikle esneklik ile alakalı olduğudur . Taekwondo yaparken salona gelen 13 , 14 ... 15 yaşlarındaki kardeşlerimiz 2-3 ay sonra sıfır açabiliyorlardı . Daha esnek oldukları için de teknikleri kolaylıkla uygulayabiliyorlardı . Tabi hareketleri doğru düzgün çıkarmaları vs bunlar zaman alan işler .

    Keşke yukarıda spor geçmişinizle ilgili de bilgi verseydiniz . Bacağınızın kütlemesinin sebebi tekme hareketlerini büyük ihtimalle elliklere veya kum torbasına çok sert atmanız . 3-4 ayda henüz teknikleriniz tam oturmadan bu tekmeleri sert çıkartmaya çalışmanızın bir anlamı yok . Tabi salon sporlarında beraber antrenman yaptığınız eşiniz de çok önemli . Yani onun gazına veya başkalarının gazına gelerek sert tekme çıkartmaya çalışmayın . Bir anlamı yok .

    Esnekliğe yardımcı olacak şey sizin için tekme hareketlerinizi bol kullanmaktan geçiyor . Bunun başka bir yolu yordamı yok hocam . Bacak kaslarınız yanana kadar son raddenize kadar yakacaksınız oraları . Hissedeceksiniz o acıyı ...

    Yazmayı unuttum şipayding esnasında belirttiğiniz bölgeye ağır bir tekme de almış olabilirsiniz . Spor salonunda denginiz olan kişilerle eşleşmelisiniz yoksa yaptığınız spordan soğursunuz .

    Eklem ağrıları için artık antrenmanda sert tekme atma olayını bir kenara bırakın . Şipaydinglerde kendi standartlarınıza göre rakip belirleyin . Dönmeli şipayding yapıyorsanız ki genelde böyle yapılıyor rakibinize durumu anlatın . Antrenman ve şipayding esnasında hafif acı ve ağrılar normal fakat çok ağırırsa hocanıza söyleyin .Hatta eğer çok ağırıyorsa 1 hafta ara verin . Sert tekme olayını bırakın ! Tekniğiniz henüz oturmamış ağır bir sakatlık geçirebilirsiniz . 2 ay sonra ringe çıkmayacaksınız ?

    Vaktin varsa şu yazıyı da okumanı tavsiye ederim

    Kickboks çalışmasını müteakiben sık sık ağrı ve acılarla karşı karşıya kalırız.Bunlardan en sık görüneni yüksek seviye tekniklerin sık çalışılmasından sonra kalça ekleminde meydana gelen acılardır.

    Bunun sebeplerinden en önemlisi hatalı tekniklerdir.Kickboks bir çok tekniğe sahiptir çoğu yüksek seviye zor tekniklerdir ve uzun zaman alırlar ,çok sıkı çalışma isterler.
    kickboks da öncelikler bir hareketin teknik özelliklerini çok iyi yapmak, kusursuz bir şekilde icra etmek gereklidir.Teknik kapasiteye ulaşmadan o hareketi çok sık ve sert çalışmak sporcuda gereksiz incinme ve yaralanmalara sebebiyet verir.Bir tekniği eğitmeninizin size önerdiği miktardan ve sertlikten daha fazla biçimde yapmak faydanıza değil zararınızadır.Çünkü eğitmen sizin o teknik hakkında fizyolojik kapasitenizi bilerek miktar ve süre tayini yapar.Bunun dışına çıkarsanız daha iyi öğrenmediğiniz gibi sağlık problemleri de yaşarsınız.
    Yukarı seviye tekmeler kickboks da kolay gibi görülen ancak kas guruplarını çok zorlayan ve gerilmelerine sebep olan zor tekniklerdir.Bu tekmelerde kalça eklem bölgesinde aşırı gerilmeler sık bölgesel acı ve incinmelere sebebiyet verir.
    ayağınızın esneme yeteneği çok değilse yukarı seviye teknikleri zorlamanız yani ayak,kalça kaslarını fazla zorlamanız onların sertleşmesine neden olur.Ancak bir sonraki aynı tekme için kas gurupları eski halini ( gevşeme pozisyonunu) alamaz.Sertleşen kas gurubu ile aynı tekniği yapmayı zorladığınız anda misal onuncu tolyodan sonra kalça ekleminizde ve baldır kaslarında ağrı ve acı hissetmeye başlarsınız.
    Bu esneme çalışmalarında da böyledir.Sporcular ayaklarını (yanlara ,önlü arkalı) açarken,veya oturur vaziyette başlarını öne eğerlerken bu esnada partnerlerinden itme veya çekme yardımı alırlar.Bu son derece zararlı ve bilmeyen sporcuların yapacağı hareket değildir.Aşırı çekme ve itmeler eklem ve kas incinmelerine ve paralizelere sebebiyet verir.Aşırı çekme ve germelerle eklem ve kas hareketlerinizin mükemmelleşeceğini sanmayınız.Esmeme ve germe hareketleri uzun zaman isteyen ve sadece vücudun kendi fizyolojisi ile yapılması gereken bir hareketler bütünüdür.Partner ihtiyacı yoktur.Burada partner ancak bir sandalye veya masa gibi dayanak vazifesi için vardır.
    Sıkı antrenmanlarda yukarı seviye sık tekme çalışmalarında belli dönemler sık ağrı ve acı çekersiniz.Kas ve kas kirişleri zorlamalar neticesi ağrı ve sızı yaparlar.Esneme yeteneğinizin üst sınırını zorladığınız durumlarda bu olur.Bu bazen tenosise sebebiyet verir.Kas tendon ve kirişlerinin bu rahatsızlığı sizi doktora götürür.Eklem bölgelerinin bu ağrısı kickbokscular da özellikle sık rastlanır.Yaptığınız sporun özelliğini doktora anlatmazsanız size sıradan kas rahatsızlığı teşhisi konulur.
    Antrenmanlar sonunda sıcak tatbiki ve masaj kasların gevşemesini ve rahatlamasını sağlayan ve acıyı dindiren etkili bir yöntemdir.Ancak bu aşırı gerilmeler bağlı eklem ve özellikle kalça eklemi ağrıları geçici olup bir hafta içinde iyileşme ve eski halini alma beklenir.Ancak iyiye gitme olmazsa vücudunuzda düzensizliğe neden olur.

    Ayrıca kalça ekleminin çok açılarak aşırı zorlanması omur kemiklerinde düzensizliğe sebebiyet verir ve bel ve omur bölgesi ağrıları hissedersiniz.Yere oturduğunuz zaman ayakların ön arka istikametinde zorlanması bu sıkıntıları daha fazla meydana getiriri.Otururken ayakları yanlara dışa açmak daha kolaydır ve kalça eklemini daha az zorlar.
    Sağ ayağınızı yana ileri alıp esnettiğinizi düşünelim.Ağırlık merkeziniz kıvrılan sol ayağın üzerine verilir.Bu şekilde vücut denge sağlamak için sol ayağın üzerine yığılır.Omur kemikleri belin üzerinden sağa doğru bir bent yapar.Yalnız omurilik boynumuza doğru bir "s" şeklini çizer.Yani ayaklarımızı esnetirken omur kemiğimiz otomatik olarak s şeklinde bir şekil alır.Bu nedenle de zorlanırlar.Esnemenin uzun sürdüğü ve ayaklar arasındaki açının çok arttırıldığı anlarda omur kemiklerindeki şekil değişimi de fazlalaşır.Bu nedenle omur kemiklerimizde ve sırt bölgelerimizde ağrı ve acı hissederiz.Çünkü omur kemiklerimiz düz durmaya alışkındırlar.(Yaratılışları buna yöneliktir) çok zorlanmaları da problemleri beraberinde getirir.omur eklemlerinde kaymalara sebebiyet oluşturulabilir.
    Çok aşırı kalça gerilmeleri , karın kramplarına, kalça çıkıklarına, bel fıtığı dediğimiz omur eklemi diskleri kaymalarına,damar sertleşmelerine, sebebiyet verebilirler.
    Bu nedenle kalça açılmaları yaparken ,ayakta olalım,oturarak olalım ani hareketlerden, dönüşlerden ve kaymalardan kaçınmamız ,esneme ve ayak açmaları son derece yavaş ve dikkatli yapmamız gereklidir.Bu esnemeleri yaparkan birden çok organın aşırı zorlandığını ve ani hareketlerden etkilenebileceklerini unutmayalım.
    Eksersizleri germe sınırında yapmak ve aşırı zorlamalardan kaçmak gereklidir

     
  4. excreta
    Offline

    excreta Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2012
    Mesajlar:
    92
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    18
    bu sporda 4. senem ve hala kafa hizası yüksek tekmeleri atamam :) sıkıntını anlıyorum bunu ancak doğru teknik ve bacaklarını iyi gerdirip kuvvetlendirerek çözebilirsin
     

Sayfayı Paylaş