B3 vitamini fazlalığı ve etkileri (Yardım)

Konusu 'Kişisel Bakım' forumundadır ve rakkibeni tarafından 16 Nisan 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. rakkibeni
    Offline

    rakkibeni Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    29
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar 2 ay önce vg'ye yeniden başladım ve yağlanmamaya çalışarak kilo almaya yönelik besleniyorum ve haliyle protein oranını yüksek tutmaya çalışıyorum elinden geldiğince.

    Gelelim asıl konumuz****ilo almaya yönelik beslenme nedeniyle fazla yiyorum-bundan şikayetim yok- fakat sürekli ete,yumurtaya yüklendiğim için yüzde hafif bir kızarıklık ortaya çıktı abartılı şekilde beyaz tenli olduğum için de çok bariz belli oluyor bu kızarıklıklar.
    Ufak çaplı bir araştırmayla B3 vitamininin fazla alınmasıyla bu durumun ortaya çıktığını öğrendim Niasin buna sepebiyet veriyormuş.
    Sorum ise bunu engellemek için bir çözüm var mıdır,varsa da nasıl önleyebiliriz ? :confused:
     
  2. Kauss
    Offline

    Kauss Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.621
    Beğenileri:
    1.401
    Ödül Puanları:
    123
    Beslenme planınız nasıl ? Çünkü b3 vitamini fazlalığının belli oranlara göre etkileri var.

    Deride yanma, kızarma, kaşıntı (100 mg. Üzeri)

    Karaciğer hasarı (500 mg. Üzeri)

    Gut, diabet, mide ülseri, karaciğer hastalığı gibi mevcut sorunları ağırlaştırabilir.


    Anladığım kadarıyla siz 100 mg üstü alıyorsunuz. Beslenme planınızı gözden geçirin. 500 mg üstü aldığınızı sanmıyorum ama emin olmak için bence bir doktora gidip karaciğerinize de baktırmanızı öneririm.

    Verdiğim rakamlar ODTÜ'nün açıkladığı rakamlardır.
     
  3. rakkibeni
    Offline

    rakkibeni Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    29
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    evet bende 100mg üzeri aldığımı düşünüyorum da beslenme programını ne kadar ayarlasamda yinede bir vgcinin en çok tüketmesi gerek besinlerde niasin bulunuyor.Yani illaki fazla alacağım sanırım.

    Ayrıca okuduğum makalelerde bu fazlalığın bir gün içinde dışarı atıldığını ve su ile etkisinin azaltılabilineceğini yazmış uygulamaya geçeceğim umarım hallolur.
     

Sayfayı Paylaş