Aynı kasları çalıştıran fakat farklı hareketler hakkında bir soru ?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve emx91 tarafından 12 Eylül 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. emx91
    Offline

    emx91 Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    merhaba arkadaşlar konu başlığında dediğim gibi
    aynı kasları çalıştıran farklı hareketler var.
    örneğin omuz programımda
    omuzun ön tarafanı çalıştıran.
    lateral rais var
    ve front rais var ikiside aynı kası çalıştırıyo.
    ama şimdi ben programımda devamlı lateral rais şeklinde çalışırsam front raise kullanmassam aynı kasa ulaşabilirmiyim belirli bir periyotta.
    şöyle izah edeyim her kası çalıştıran tek hareket kullanmak istiyorum dambil ve barbell ile bütün vücut çalıştırılabilir.
    fazla çeşitli egzersizlere girmek istemiyorum body en basite indirmek istiyorum.
    sizce bu kas gelişimini yapılanmasını ne kadar etkiler yoksa bir fark olmazmı ve farklı hareketler alternatif olarak mı var ?
    d
     
  2. tigi
    Offline

    tigi Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2008
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    leteral raise adından da anlaşılacağı gibi yan omzu,front raise ise ön omzu çalıştırır.yani aynı değildir.aynı hareketlerin programlarda olduğunuda pek sanmıyorum hepsi ilgili bölgenin an,arka,yan gibi farklı kısımlarını çalıştırıyor.ama genel bir kas programı istiyorsan(üst göğüs,alt göğüs vs. gibi takıntın yoksa) şunu deneyebilirsin.

    göğüs:bench press,dumbell fly
    omuz:dumbell press,leteral raise
    bacak:squat
    biceps:biceps curl

    bu çok indirgenmiş bir programdır..
     
  3. tatt
    Offline

    tatt Üye

    Katılım:
    6 Mart 2008
    Mesajlar:
    205
    Beğenileri:
    69
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Ankara
    genel anlamda kas yapmak istiyorsan benim önerim temel hareketlere yönelmendir. sonuçta müsabakaya hazırlanmıyorsan ve şu an ayrıntı senin için çok önemli değilse temel hareketler seni sonuca en çabuk şekilde ulaştıracaktır.
     
  4. guardbody
    Offline

    guardbody Özel Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    3.414
    Beğenileri:
    1.565
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    KALİTE TEKNİSYENİ
    Yer:
    MAGNESIA
    dumbell press veya neck press omuzu genel olarak çalıştırır.bunun yanında dumbell lateral veya geniş tutuş uprıght row yaparsan hem yan hemde ön omuzlar yeteri kadar etkilenmiş olur.her bölge için ayrı egzersiz diye bir şey yok.diğer kısımlarda mutlaka etki altındadır.yoksa kas başına 4-5 hareket ile idman bitmez.
     

Sayfayı Paylaş