Apandisit ve Spor

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve residente_calle tarafından 26 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. residente_calle
    Offline

    residente_calle Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    301
    Beğenileri:
    73
    Ödül Puanları:
    38
    Arkadaşlar bir tahlihsizlik yaşadım, tam da beslenme düzenimi, protein-karbonhidrat dengesini, düzenli antrenman programını ve az da olsa gelişmeyi saglamıştım ki perşembe günü apandist şüphesiyle hastaneye kaldırıldım ve ameliyat oldum. Doktor 2 ay ağır kaldıramayacagımı (yani antrenman yok :S) söyledi. Tam da o gün whey protein tozum gelmişti eve, almak kısmet olmadı.

    Başlığı açma amacım "trajedi" anlatmak değil tabi (daha neleri var çok şükür yine de) Daha önceden apandisit ameliyatı olan teyzemin "spor tetiklemiştir apandist'i" lafına pek kulak asmadım ama doktora sorduğumda, -evet olabilir, apandist'i hassas kişiler spor yaparken bünyeyi zorladığından tetiklemiş olabilir, dedi. Valla doğru mu yanlış mı, nasıl bir bağlantı var bilmiyorum ama bunları dedi. Acaba bu konuda sizlerin düşünceleri nelerdir?

    Ayrıca 2 ay antrenman yapamayacagımdan kas kaybı ihtimali beni rahatsız ediyor. Antrenman yaptığım süreçte günde 130-140 gr protein alıyordum, şimdi bu dinlenme süresince ort kaç gr protein alayım ki kas kaybı minimum olsun? Bana 90-100 gr yeter gibi geliyor ama?

    Spora başlarken amacım önce biraz hacimlenmek, daha sonra definasyona girerek fazla yaglarımdan kurtulmaktı, şimdi bu 2 ayı verimsiz geçirmektense, saglam bir diyet ve hafif tempolu kardio ile (doktor hafif tempoda yürüyebilirsin dedii) yag yakımını mı deneyeyim?

    Bu arada boy 1.73, kilo 70, yaş 20.

    Yorumlarınızı bekliyorum
    Teşekkürler.

    Not: apandisit ile ilgili başlık aradım ama bulamadım, hatam varsa kusura bakmayın.
     
  2. supersport
    Offline

    supersport Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    446
    Beğenileri:
    234
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Tıp
    madem ağırlık kaldıramayacaksın, kardio ve diyetle form tutmak en iyisi. bu arada kondisyonunu da korumuş olursun. tabi biraz kas kaybı olabilir ancak telafi edemiyeceğini düşünmüyorum. proteini günde 1 belki 1,5 gr alman yeterli. doğal kaynaklardan almaya çalışman, wheyi ağırlık dönemine saklaman daha ekonomik olur.
    hayır, spor özelde body apandisit yapmaz.
     
    residente_calle bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş