Antrenmandan Sonra Ağrı Yoksa ?!

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Beatboxer tarafından 1 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Beatboxer
    Offline

    Beatboxer Üye

    Katılım:
    26 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    341
    Beğenileri:
    164
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    izmir
    Arkadaşlar 1 haftadır salonda gidiyorum. Çalışırken kaslarımın gerçekten çalıştığını hissediyorum ancak eve gidip dinlendikten sonra 1gram bile ağrı hissetmiom . Acaba bu neyin habercisidir ?! No Pain No Gain felsefesine aykırı değil mi bu ?!

    Salonda CHEST PRESS MAKİNASI nda 4*10*35kg göğüs hareketleri yaparken kasların çalıştığını ve zorlandığımı hissediyorum ancak eve gelip karbonhidrat ağırlıklı beslenmemi yaptıktan sonra ve bi uyku çektikten sonra hiç bir ağrı hissetmiyorum.

    Ayrıca ertesi gün ağrı olmamasına rağmen 1 gün antrenman bi gün cardio ya da dinlenme programımı değiştirmiyorum. Yani her gün çalışsam bi zararı olur mu ?!

    Acaba sıcakların bi etkisi olabilir mi ya da antrenmandan sonra karbonhidrat ağırlıklı beslenmemin buna etkisi olabilir mi ?!
    Lütfen bana yardımcı olun . Acaba ben yanlış yolda mıyım ?!
     
  2. ALPEREN
    Offline

    ALPEREN Özel Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2005
    Mesajlar:
    956
    Beğenileri:
    468
    Ödül Puanları:
    0
    Ben bu spora başladığımdan beri, çalışma esnasında kaslarda yanma-kasılma ve ertesi gün "tatlı bir ağrı" hissetmişimdir. Çalışma sisteminiz nedir bilemiyorum, ama ağırlıkları arttırarak ve son sette yardım alarak çalışıyorsanız ağrı olacaktır. Sınırları zorlamak, ağrı demektir.
    İyi çalışmalar dilerim...
     
  3. Beatboxer
    Offline

    Beatboxer Üye

    Katılım:
    26 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    341
    Beğenileri:
    164
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    izmir
    Tamam zorluyorum da , ağırlık bu sefer de tricepslere vurup beni kesio...Ama dediğim gibi çalışırken göğüsün kasıldığını ve şiştiğini farkediom...
     
  4. StRoNgMaN
    Offline

    StRoNgMaN Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2005
    Mesajlar:
    462
    Beğenileri:
    73
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    sporcu
    Yer:
    istanbul
    bu baslıgı acıklayıcı olarak benim imzamı okumanızı tavsiye ederim....


    ACI YOKSA,İLERME DE YOK...(ZÜLKÜF TURAN)
     
  5. TNT
    Offline

    TNT Üye

    Katılım:
    27 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    agirlik trizepse basiyorsa, gögüsleri iyi calisamiyorsun demek!!
    birsas tips calis.
    trizepsin gücsüzse gögüsleri sonuna kadar calisamasin!!

    harekti yaparken yavas yavas bas, kasklarina konsentra ol.
    10 defa rahat basiyorsan kiloyou yükselt, en önemlisi konsentre olub hareketi yap.
    hemen 1,2,3 bittim olmasin.
     
    DeaqLe bunu beğendi.
  6. ofbeat
    Offline

    ofbeat Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    137
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    yaş kilo boyun kaç ? yağ oranını biliyorsan bide onu yazarmısın
     
  7. mastertrainer
    Offline

    mastertrainer Üye

    Katılım:
    14 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    443
    Beğenileri:
    84
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Boş gezen
    Yer:
    Ankara
    her idmandan sonra sabah uyanıp gerinirken çalıştığım bölgenin sızladığını hissederim...
     
  8. dominic
    Offline

    dominic Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2005
    Mesajlar:
    560
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Vienna-Turkey
    tabiki sadece karbonhidrat ağırlıklı beslenirsen gelişim yavaşlatmış olursun, ağrı falan olmaz. eyer sadece karbonhidrat alıyorsan bu gayet normaldir, proteinde yemelisin..
     
  9. ofbeat
    Offline

    ofbeat Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    137
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Birde benim anlamadıgım bir konu var dedinki cardio ya yükleniyorum başka bir başlıkta basketbolla yağ yakılırmı cardio olurmu demişsin sana böle karbonitrat almayı öneren kimdi? yani sen bir kilo ve boyunu yazarsan daha iyi anlıycam anladıgım yağlısın o yağları yakman gerek zaten yağlar varken kaslar kendini gösteremez üzerini yağ kaplıyor demekki önce yağı yakmaya özen göstermek gerek eger tabi cok yağlıysan simdi tam bilemiyorum fakat antrenmandan sonra karbonitrat agırlıklı nie besleniyosun? protein e yumulmak gerek 1. önem proteinde kilo almak istersen karbonitrat tabi ama işte burda bir tezatlık var tam acıklarsan sevinirim
     
  10. Beatboxer
    Offline

    Beatboxer Üye

    Katılım:
    26 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    341
    Beğenileri:
    164
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    izmir
    Arkadaşlar:

    Yaş: 19
    Boy: 170
    Kilo: 79


    Bodybuilding.com da kelly badett diye birinin yazı dizisini okudum. Yağ kaybederken aynı anda kas kütlesini de zarar vermeden arttırmak için.
    Orada cardio günlerinde dediğiniz gibi %50p %30y %20k şeklinde beslenilmesini ve ağırlık çalışmasından sonra da hemen akşam karbonhidrat oranının %20' den %70' e çıkarılması gerektiğini okudum. Çünkü kasları kaybetmeden gelişimi sağlamak anca böyle oluyor.
    Aslına bakarsanız bi tezat olduğu kanısına ben de vardım ama dediğim gibi kaslarımı da kaybetmek istemiyorum.
    Ayrıca tezatın kaynaklanmasının en önemli nedeni sanırım ek besin ürünlerini kullanmak istememem.
    Çünkü Kelly Badgett en azından whey proteinin kesinlikle kullanılmasını öneriyor.
     
  11. ofbeat
    Offline

    ofbeat Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    137
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    yani yağları yakarken biyandan kilo almakta zor bilmiyorum tabi ama proteinede agırlık vermelisin kaybetmemek isterken biyandanda gelişmeli kasların
     
  12. Kafein
    Offline

    Kafein Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Kas ağrısı...

    Şimdi arkadaşlar ben düzenli olarak 1 aydır vg yapıyorum bundan öncede sürekli yaptım ama çok düzensiz idi.. Yani bu 1 ay önceki vg'ye başladıpımda vücudum fitti ve ham değildi.. Şimdi benim sorum şu göğüs olsun, triceps olsun, karın olsun, biceps olsun, omuz sırt vs... Ben bölgelerin hareketlerini yapınca ( yapabileceğim max ağırlıkta ) bazen öyle oluyoki 10. tekrarı zar zor çıkarıyorum..

    Setler 12-10-8-6 şeklinde genelde ( Bicepste daha az )

    Haftada 5 gün vg yapmama rağmen hiçbir kas ağrım olmuyor. Forumu takip ediyorum uzun zamandır.. BU sporu uzun zamanlardan beri yapanlar bile o gün çok sıkı çalıştıktan sonra 2-3 gün o bölgede ağrı duyduklarını söylüyorlar. Bende ise sadece ğöğüste ( O da göğüs bölgesine elimle bastırdığımda, normal hareketler esnasında değil ) hafif bir ağrı oluyor. ertesi günü sadece.. Diğer bölgelerde ise hiçbir ağrı olmuyor yani kasları dinlendirme kısmı olmasa çok rahat 7 gün vg yapabilirim son 30 günün 24 günü gittim zaten ( bazı günler vg yok, hergün 30 dk kardio koşu yapıyorum )


    Sonuç olarak benim sorum bu ağrıların olmaması normalmidir yoksa ben bir yanlışlıkmı yapıyorum? Yani illa ki ağrı olacak diye birşey varmı?


    İnşallah anlatabildim derdimi..
     
  13. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.498
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    kafein başlığın buraya taşınmıştır..
     
    Pulbiber ve Kafein bunu beğendi.
  14. Kafein
    Offline

    Kafein Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Görmemiştim bu başlığı sağol yukardaki yazılara oranlar protein'i düzenli olarak alıyorum 140 grm civarı günde almaya çalışıyorum hareketlerde ağırlık olarak sınırlarımı zorluyorum ama ertesi gün hiçbir ağrı olmuyor.. Konu açan arkadaş ile aynı sorun :(
     
  15. aneximandros
    Offline

    aneximandros Özel Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2007
    Mesajlar:
    1.829
    Beğenileri:
    2.144
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Teorik Kimya
    Yer:
    USA
    Vucudun ayni tip antremana adapte olmustur. Antreman seklini degistir. Mesela circuit training, super set, reverse piramit seceneklerinden bazilari. Agirligi arttirip azaltarak tekrar sayilarinla da oynayabilirsin.
     
  16. onurhan34
    Offline

    onurhan34 Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    benim 3. günüm miğde kol bacak lifleri ne varsa heryerim ağrıyo çok acı verici :D ama hoşuma gidiyo:lol: hafta içi hergün gidicekmişim 1-2 hafta sonra ağrılar azalıyomuş ama bugün ne yapıcağımı bilmiyorum her yerim ağrıyo ben bench press i omuz press i basrbell curll u sadece demiriyle yapıyorum ama vücut kendini öyle bi tembelliğe alıştırmışki şimdi böyle bi tempoya alışması zor oluyo arkadaşında dediği gibi ağrı yoksa ilerlemede yok :)bence hocanla bi konuş sebebi neymiş belki yanlış çalışıyosundur belkide senin dediğin şeylerden dolayıdırthums:
     
  17. tirebel
    Offline

    tirebel Üye

    Katılım:
    3 Kasım 2007
    Mesajlar:
    85
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    0
    benim vucüd geliştirici arkadaşım vardı ve şuanda kendisi yarışmalara hazırlanıyor ve vucudu gerçekten gelişmiş yaklaşık 2 yıldan beri bu sporun içinde kendisine şu soruyu sordum idmandan sonra ağrı duyuyormusun bana hayır dedi ve sadece göğsüsüm çok az olur dedi yani ağrı yoksa gelişme yok deil sizde arkadaşlarım fazla üzülmeyin ağrı yok diye kendinize bi kaç ay daha zaman tanıyım ve vucudunuzu gözlemleyin eğer gelişiyorsanız mesele yok
     
  18. Kafein
    Offline

    Kafein Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Valla vücudu çok zorlayıp hareketleri %100 doğru yapıyorum o yüzden gelişmeme imkansız ( ağrı olmamasına rağmen ), ama bir arkadaşın dediği gibi 5 haftadır aynı programı uyguluyorum belki onla ilgilidir ama ( sadece ağırlıkları arttırdım ) ama ilk haftada ağrı olmuyodur.. HAreketleri değiştirmeye gidebilirim saolun.
     
  19. Roboroach
    Offline

    Roboroach Üye

    Katılım:
    8 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Benimde ilk bu spora başladığımdan beri ağrı oluyor. Hatta gün içinde kollarımda kasılmalar oluyo.Senin sorunun aynısı abimdede var Ne yaparsa yapsın antremandan 4-5 saat sonra ağrı kalmıyo diyo. Çok ağır çalışıyor (Ben öyle çalışsam kaslar kesin pert :) ) ama o da aynı şeyi söylüyo ağrımıyo diyo.
     
  20. Kafein
    Offline

    Kafein Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Bu arada 1 aydır yapıyorum dedım ama bu profesyonel olarak, yoksa kendimi bildim bileli yüzme futbol basketbol kardio amatörce body'nin içindeyim yani vucut ham değildi başladığımda, bence bu no pain no gain felsefesi yanlızca antremanlardaki zorlama için geçerli, ağrı her vucutta olmaması bana daha mantıklı geliyor..



    Not: Bu arada bundan 1 yıl önce body yaptığım günleri hatırlarım 1 gün kol çalışırdım 3 gün kolu kullanamazdım yani dediğim olay baştan beri yok bende sonra body'e cok uzun ara verdim, şimdi son 1 aydır baya düzenli yapıyorum ağrı yok..
     

Sayfayı Paylaş