Antrenman sonrası karbonhidrat alımını kesmek.

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve elite35 tarafından 11 Şubat 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. elite35
    Offline

    elite35 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    949
    Beğenileri:
    512
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İzmir
    Arkadaşlar bu yazıyı başka bi forumda okudum sizinle paylaşmak istedim..
    Bunun doğruluğu nedir ? Mantık olarak aklıma yattı açıkçası..

    ''Antrenmandan hemen sonra karbonhidrat ve protein alinmasi tavsiye ediliyor hep. Protein alinmasi tavsiyesi hem kanitli hem de mantikli ama acaba ayni sey karb icin de gecerli mi?
    Karb alinmasinin mantigi antrenmanda bosalan glukojen depolarinin tekrar doldurulmasi. Bu depolarin tepeleme doldurulmasi acaba iyi bir fikir mi?

    Bence degil. Bunun 3 sebebi var;

    1-Agirlik calismasi icin cok enerji harcamiyoruz. Tipik bir VG antrenmani en fazla 200-300kalori enerji gerektiriyor. Bunun hepsinin glukoz oldugunu farzetsek (ki degil) 50-75gr glukoz harcadik demektir.
    Normal bir insanin vucudunda 300-400gr glukojen depolanabiliyor. Agirlik antrenmani yaparak bu depolari bitirmek imkansiz. Hatta agirlik antrenmani sirasinda calismaya devam eden aerobik metabolizma harcanan glukozun bir kismini tekrar kullanima sokuyor. Karaciger de kullanilan glukozu yeniden sentezliyor (glukoneogenesis). Bitme problemi yok.

    Sonuc: Agirlik antrenmani icin gerekli kas glukozu cok az oldugu icin glukojen depolarini tepeleme doldurmak (dolu tutmak) gereksiz.

    2-Glukojen depolarini dolu tutmanin kas gelisimine (protein sentezi) hic bir faydasi yok. Glukojen depolari dolu olunca daha cok kas gelismiyor. Tabii ki anlik etkileri var; Her gr glukojenin vucutta tutulmasi icin ±2gr su da beraberinde tutuluyor. Bu da kaslarin daha dolu gorunmesini sagliyor. Ama bu doluluk kas dokusu degil ve kas dokusunun artmasina bir etkisi yok.

    3-Proteinin yeni doku yapilanmasinda (protein sentezi) kullanilabilmesi icin dokulara ulasabilmesi gerekli. Protein dokulara ulasabilmek icin insulin kullaniyor. Yani, proteinin ise yaramasi icin insulin hassasiyeti sart.

    Glukojen depolari tam dolu degil ise vucutta insulin hassasiyeti ust seviyede. Dolasima salinan aminoasitler (protein) hemen dokulara ulasabiliyor. Glukojen depolari doldukca bu hassasiyet de azaliyor haliyle.

    Olaya mantik kullanarak bakarsak, protein sentezini uzun zaman mumkun kilmak icin glukojen depolarini doldurmamak iyi bir fikir. ''

    *****

    Antrenmandan sonra hic karb almamak, sadece protein almak bence dogru secenek. Ozellikle de yaglanma problemi olanlar veya diyette olanlar icin ideal olabilir.
     

Sayfayı Paylaş